Министерство на туризма ще насочи рекламата към културно-исторически обекти

Roman_Baths-Odessos-Varna

През 2020 г. културният туризъм ще бъде водещ в световен мащаб, според анализи на Световната организация по туризъм. По тази причина той е във фокуса на националната ни реклама, като разработихме  проект на конкретни културно-исторически маршрути, с които да привлечем още по-голямо внимание към богатството, което имаме. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова по време на среща с представители на местната власт за обсъждане на примерните варианти на маршрутите. 

Европа е ключова дестинация за този вид туризъм с големия си потенциал от уникални културни обекти и силен поток от посетители. По информация на Евробарометър за нагласите на европейските граждани към туризма, 27% от анкетираните посочват културата като една от основните причини за пътувания през миналата година. Делът на културния туризъм е малко над 11% сред всички туристически продукти, които предлага България. Проучванията показват, че 80% от пътуващите, независимо от  предпочитанията си за вид туризъм, посещават също културни паметници и забележителности у нас. Музеите в страната се разглеждат от над 6 млн. души годишно, от които над половината са чуждестранни туристи. „Всичко това е доказателство, че трябва да се фокусираме върху този вид туризъм и да работим за неговото популяризиране“, каза Николина Ангелкова.

Към момента разработените културно-исторически маршрути са осем: „Столиците и градовете на българските царе и патриарси", „Морските крепости на България”, „Българска архитектура и занаятчийство”, „Фестивал на розите”, „По пътя на Траките”, „Софийска света гора”, „Богатствата на Северозапада” и „Струма”.

„Безспорно всеки от тях имам какво да предложи и покаже, но ние не можем на национално ниво да рекламираме всички обекти включени в тях. Необходимо е да постигнем компромис и да се фокусираме върху част от тях, за да станем по-разпознаваеми на международния пазар“, каза министър Ангелкова. Тя подчерта, че министерството няма за цел да изземва функциите на бранша, а да може успешно да маркетира както страната, така и регионите, и богатството, което имат.

 

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.