YouTube увеличава усилията си да увлече създателите на съдържание с нови функции за монетизиране, включително кратки видеоклипове само за членове, които позволяват на създателите да предлагат ексклузивно съдържание на своите плащащи абонати.
Тази нова функционалност е подобна на функцията Series на TikTok, която позволява на създателите да монетизират своите видеоклипове чрез платена стена, с опции за ценообразуване от 1 до 190 долара, пише Emarketer.
YouTube разкри, че над 750 хил. от 3-те милиона членове на партньорската програма вече правят пари от своите кратки видеоклипове в YouTube.
Платформата не разкрива точните числа, изплатени на създателите на Shorts. Компанията е разпределила общо 70 милиарда долара на своите създатели през последните три години, повечето от които са отишли при продуцентите на по-дълго съдържание
Големите социални платформи ухажват влиятелните творци, които оказват огромно влияние върху това колко внимание привличат приложенията. Затова и големите творци все повече разчитат на тези платформи за прехраната си.
Повече от 4 на всеки 10 създатели на съдържание (42%) по света, които правят по поне 100 хил. долара на година, биха загубили поне 50 хил. долара без достъп до YouTube - повече от Instagram, TikTok и Facebook.
Американските създатели все повече очакват да им се плаща за съдържание, така че те ценят функции като възможността да пазят своето съдържание за плащащи абонати.
Опцията да има кратки видеоклипове само за членове е необходимо, за да се конкурира с предложенията на TikTok, което подчертава засилващата се битка за лоялност на създателите и ангажираност на абонатите.
Тези инициативи отразяват по-широка тенденция в индустрията, тъй като дигиталните платформи правят иновации, за да осигурят на създателите разнообразни и доходоносни потоци от приходи. Това задълбочава и връзката между творците и тяхната публика.
Предизвикателството се крие в големия обем налично безплатно съдържание, което затруднява създателите да оправдаят платена стена, освен ако съдържанието им не е силно търсено.
Тъй като конкуренцията за творчески таланти се засилва, подобни иновативни функции вероятно ще поставят нови стандарти за осигуряване на приходи от съдържание и взаимодействието създател-публика.