Разходите за дигитална реклама нарастват и се насочват все повече към програматик формати. Разходите за реклами в мрежата за търсене също се увеличават, тъй като растежът на медиите на търговците на дребно остава стабилен.
Социалните медии също остават в добра форма в сравнение с предишни прогнози, пише Insider Intelligence.
Изданието представя пет графики, които прогнозират бъдещето на рекламните разходи.
Разходите за дигитална реклама в световен мащаб ще растат над пет пъти по-бързо от традиционната реклама
Ръстът на рекламните разходи в световен мащаб ще скочи рязко през тази година. Увеличението ще е с един от най-бързите темпове досега, като общите разходи ще достигнат 992 млрд. долара, според прогнозата на Insider Intelligence от октомври 2023 г.
Най-голям скок на разходите се очаква при дигиталната реклама. Не е изненадващо, че ръстът на разходите за реклама в традиционните медии ще остане слаб в сравнение с дигиталната реклама.
Разходите за програматик цифрови дисплейни реклами ще растат три пъти по-бързо от непрограматик рекламите
Разходите за програматик дигитални дисплейни реклами в САЩ ще нараснат три пъти по-бързо от непрограматик рекламите тази година, според прогнозата на Insider Intelligence за декември 2023 г. Програматик ще представлява 91,3% от разходите за дигитална дисплейна реклама в САЩ през 2024 г.
Разходите за реклама в социалните мрежи са по-здравословни от предишните прогнози
Добри новини за рекламодателите и социалните медийни мрежи: прогнозата на изданието за разходите за реклама в социалните мрежи в САЩ за октомври 2023 г. е с 10% по-висока от очакванията.
Според прогнозата разходите за социални реклами ще достигнат 82,89 милиарда долара тази година, което е ръст на годишна база от 13,5%. Ръстът се подкрепя от подновения фокус върху рекламите в долната част на фунията.
Медиите на търговците за продажби на дребно ще представляват една пета от световните разходи за дигитална реклама
Разходите за реклама в медиите на търговците за продажби на дребно в световен мащаб ще достигнат 140,04 милиарда долара тази година, което представлява 20,3% от разходите за цифрова реклама.
Amazon доминира в САЩ, Mercado Libre е основен играч в Латинска Америка, а в Китай лидерите на пазара са Alibaba, JD.com и Meituan.
Медиите на търговците за продажби на дребно ще представляват повече от половината от ръста на разходите за реклами в мрежата за търсене в САЩ
Медиите на търговците на дребно ще стимулират растежа на разходите за реклами в мрежата за търсене в САЩ през 2024 г. и след това. Те са най-бързо развиващият се рекламен канал в САЩ и ще представляват над една трета от пазара на реклами в мрежата за търсене в САЩ до 2027 г., според прогнозата на Insider Intelligence.
Търсенето с генеративен изкуствен интелект може да разтърси разходите за реклами в мрежата за търсене, но все още не е известно как ще се случи това.
Ако искате да сте в крак в тенденциите и иновациите в търговския сектор и индустрията, посетете първото retail събитие за годината: Retail & Manufacturers Community Day. Вижте повече за лекторите и условията за регистрация на сайта на събитието: https://retailsummit.enterprise.bg/