Реклама в свързана и линейна телевизия: Ключът е в баланса

Реклама в свързана и линейна телевизия: Ключът е в баланса

Телевизионната аудитория се промени драстично през последните няколко години.

През последните години стриймингът се превърна от лъскавото ново нещо в рекламната индустрия в основен канал за потребление на съдържание, като измести телевизията от фокуса, пише Insider Intelligence.

Линейната телевизия все още заема огромен пазар - линейните кампании имат голям обхват на най-важния екран в дома. Все по-голям брой потребители обаче се насочват към услугите за стрийминг, които ползват на своите смарт телевизори.

Все повече хора консумират повече стрийминг съдържание, отколкото линейна телевизия. Според Samsung Ads например австралийците прекарват 51 часа на месец в гледане на линейно съдържание и 88 часа в стрийминг съдържание. Това означава, че търговците трябва да надскочат линейната телевизия.

Свързаната телевизионна реклама е ключово решение, което позволява на марките да достигнат до аудитории, до които не биха достигнали с линейна телевизионна кампания. Обхватът е основна част от покупката на телевизия за марките, но във все по-фрагментирана среда някои потребители са по-трудни за достигане само чрез традиционните канали.

Samsung например отчитат, че 44 процента от смарт телевизорите им са консумирали малко или никаква линейна телевизия през второто тримесечие на 2023 г. Някои зрители са в двата крайни края на спектъра за гледане на телевизия - "само стриймъри" и "само линейни".

Тези, които гледат традиционни линейни телевизионни кампании, могат да бъдат или сериозни линейни зрители, или случайни зрители на наземна телевизия.

Подобно на останалата част от живота ни, има баланс, който трябва да бъде постигнат в телевизионната реклама. Изборът между линейна телевизия и стрийминг не е лесен, тъй като двете се допълват.

Способността да се прилагат усъвършенствани възможности за измерване и насочване на дигиталния маркетинг в телевизионната среда привлече голям интерес от медийни плановици и марки към стрийминга. Те виждат потенциала на обхвата на телевизията, съчетан с измеримостта.

Това се отразява от инвестициите на брандовете. Разходите за CTV реклами в САЩ ще нараснат с почти 50 процента за 2023 г. до 13,41 милиарда щатски долара.

В САЩ скорошно проучване установява, че 47 процента от американските телевизионни зрители вече са безжични. Ето защо 85 процента от професионалистите в цифровата реклама в САЩ правят CTV ключова част от своята видео стратегия.

Маркетолозите са привлечени от телевизията поради редица причини. Мащабът и обхватът са едно, със сигурност. Това също е надеждна "безопасна за марката" среда, в която търговците могат да бъдат сигурни къде ще се разпространи тяхното послание.

Със свързаната телевизия и стрийминга се получават повече възможности за измерване на въздействието на кампаниите.

Разпространението на използването на QR код в ежедневието ни доведе до нарастващ брой кампании, използващи това като призив за действие. Силата и обхватът на телевизията вече могат да бъдат количествено определени, поне частта от CTV.

Вече е възможно и по-точно измерване на изпълнението на кампанията. Подобно на цифровата видео среда, смарт телевизорите могат да предоставят данни относно видимостта, завършването, преглежданията и кликванията. Това улеснява установяването на обхвата и контрола на честотата на кликване.

Смарт телевизорите отключиха нови набори от данни, които позволяват усъвършенстван обхват за кампаниите. Сега рекламодателите могат да достигнат до всички свои целеви аудитории, включително тези, при които преди са се проваляли.

Когато планирате кампании, струва си да отбележите, че някои собственици на смарт телевизори никога няма да видят реклама на линейна телевизия. Обратно, голяма част от аудиторията все още възприема потреблението на съдържание чрез стрийминг услуги. Наличието на медийна стратегия за достигане до вашата целева аудитория в различните платформи остава жизненоважно за определяне на успеха на една кампания.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.