Вниманието - показател за измерване на дигиталната реклама, който допълва видимостта

Вниманието - показател за измерване на дигиталната реклама, който допълва видимостта

В продължение на почти десетилетие видимостта беше стандарт за измерванията в дигиталната реклама.

Сега вниманието се очертава като наследник на този показател, пише Insider Intelligence.

Видимостта създаде базова линия за цялата индустрия на дигиталната реклама. Ако потребителят не може да види реклама, тя няма да доведе до резултати. Освен ако не е видима, една реклама е загуба на ценни ресурси.

Една импресия е видима, ако най-малко 50% от пикселите на рекламата са видими за крайния потребител за поне 1 непрекъсната секунда за статично рекламно послание или 2 непрекъснати секунди за видео, съгласно стандартите на Media Rating Council (MRC).

Като лост за оптимизиране и цифрова валута, видимостта стимулира мрежа, пълна с натрапчиви реклами. Повече от една пета (21%) от наблюдаваните рекламни импресии се изпълняват на уебсайтове, които са ключови за видимостта, според проучване от януари 2023 г. на Асоциацията на националните рекламодатели (ANA) на САЩ.

Уебсайтовете обаче често прибягват до висока плътност на рекламите, изскачащи прозорци, автоматично възпроизвеждане и често опресняване на реклами, за да генерират приходи.

Разположенията с висока видимост всъщност бързо "обучават" потребителите да игнорират рекламите, които виждат. И тъй като средната видимост в световен мащаб се повишава, потребителите прекарват по-малко време в гледане на всяка реклама, според данните за второто полугодие на 2022 г. от Integral Ad Science (IAS).

Показателите за видимост все още са важни, за да се установи, че потребителят е имал възможност да види реклама, но показателите за внимание имат за цел да потвърдят дали потребителят е забелязал и усвоил съобщението.

Вниманието е друга стъпка по пътя към измерване, базирано на резултати - допълнителен показател към видимостта.

Рекламодателите поне засега колебливо приемат вниманието като показател за измерване на дигиталната реклама. Над една трета (36%) от лицата, вземащи решения за реклами в САЩ, планират да се съсредоточат поне малко повече върху показателите за внимание тази година, според проучване от ноември 2022 г. на IAB.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.