Как да създадем стратегия за съдържание във Facebook в 6 стъпки

Facebook-Reuters

Създаването на стратегия за съдържание във Facebook е важна част от маркетинговия план на всяка компания. С приблизително 2,4 милиарда активни потребители месечно не е трудно да разберем защо бизнесът смята Facebook за основно място за намиране на нови клиенти.

Онлайн изданието fitsmallbusiness.com обобщава шест стъпки за създаване на съдържание, което да стимулира ангажираността на потребителите, да привлича клиенти и да изгражда лоялност.

Определете целите на съдържанието си във Facebook

Започнете с ясното определяне на вашите цели и очаквания от маркетинговата стратегия във Facebook. Решете акво искате да постигнете, къде се вписва в останалата част от вашата стратегия за цифрово съдържание и какви инструменти ще са ви необходими, за да постигнете целите си. Задайте си въпроса кого искате да достигнете, как клиентите ви ще взаимодействат с вас, какъв тип връзка можете да осъществите с тях.

Facebook предлага инструменти, които да ви помогнат да насочите към определени клиентски сегменти със съдържание, което е предназначено за тях. Facebook позволява на бизнеса да достига до нови аудитории чрез генериране на публикации за споделяне, насърчаване на генерирано от потребители съдържание, реклама, преки включвания и други. Facebook може да се използва за задълбочаване на осведомеността за бизнеса и марката сред нови и съществуващи клиенти чрез показване на ключови атрибути – лого, изображения, цветни палитри и т.н., и чрез разработване на стратегия за съдържание, която да показва културата, ценностите, продуктите и екипа на компанията.

Мониторингът на фирмената страница и използването на средствата за социално слушане и наблюдение на споменаванията на марката позволява на фирмите да предлагат навременни решения на проблемите на клиентите. Вашият план за съдържание във Facebook може да ви помогне да култивирате нови клиенти или връзки за клиенти, като същевременно поддържа съществуващата клиентска база.

Определете аудиторията си

Да познавате публиката си е една от най-важните стъпки, за да се възползвате максимално от Facebook за вашия бизнес. Отделете време, за да си напишете домашното. Започнете с проучване на вашите клиенти и създаване на профил на вашия идеален клиент и целеви пазар. Това, заедно с вашите конкретни цели, ще ви помогне да очертаете ясно стратегията, която помага на бизнеса ви да достигне до вашата целева аудитория.

Помислете кои са вашите глиенти от гледна точка на демографията - пол, възраст, географско местоположение, среден доход и професия, интереси, навици за пазаруване. Отговорете си на въпроса как и къде вашите клиенти прекарват времето си онлайн? Кога те са склонни да разглеждат най-много, какви други брандове харесват, как си взаимодействат с тях и кога купуват.

Изследването на конкурентите е друг ключов начин да разберете съществуващите си клиенти и как да достигнете до тях онлайн. Проучването на Facebook каналите на вашите конкуренти не само ще ви помогне да разберете какви маркетингови съвети работят добре, но и кои са техните клиенти (съответно – и вашите), как и кога те взаимодействат с брандовете, колко често, как конкурентите ви набират ангажираност и с какво съдържание.

Дори ако едно проучване не се прилага за целевата ви аудитория, четенето за тенденциите в индустрията и най-новото в динамичния медиен пейзаж ще ви направи по-добре информирани как да максимизирате стратегията си за съдържание във Facebook и ще ви даде идеи как да комуникирате с клиентите си по нови начини.

Решете какво съдържание ще споделяте

При разработването на стратегия за съдържание във Facebook често срещана задача е да се определят какви видове съдържание да се публикуват. Отговорът, разбира се, се определя от вашите цели, вашата целева аудитория, вашата маркетингова стратегия и вашата уникална марка. Например, ако целта ви е да изградите информираност, видеоклиповете са чудесен вариант. Други видове съдържание включват снимки и предварително записани видеоклипове, спонсорирано съдържание и други текстови публикации.

Facebook Live помага на бизнеса да изгради лична връзка със съществуващи и бъдещи клиенти, като предлага „отдръпване“ на завесата, за да направи вашата марка по-автентична за клиентите. Хората могат да участват и да коментират в реално време.

Най-често срещаните видове публикации във Facebook са снимки или предварително произведени видеоклипове. Те ви позволяват да подчертаете аспекти на вашия бизнес, включително вашите продукти, услуги или ключови членове на екипа. За този тип съдържание ключово е качеството.

Друг начин да мислите за съдържанието си и да взаимодействате с клиентите си е да ги насърчите те да създават съдържание. Конкурсите за снимки и видео са един път към генерирането на потребителско съдържание.

Другите, по-дълги текстови публикации – например блог постове, могат да изграждат връзка с потребителите и да помогнат на потенциални клиенти да се свържат с вас. Що се отнася до рекламата, Facebook е втората по големина рекламна платформа след Google, което означава, че бизнесът трябва да разглежда платеното съдържание като част от стратегията за съдържание. Рекламата гарантира видимостта на вашето съдържание пред ключовата аудитория. Разликата между органичните и спонсорираните публикации е, че плащате за спонсорирана публикация, за да се покаже по-високо в новинарските емисии на аудиторията. Тя се усеща „органично“ от потребителите и те могат да се ангажират с нея като всеки друг пост.

Създайте календар за публикуване

След като сте определили целите и аудиторията си, създайте първоначален редакционен календар за графика за публикуване на постове. Така ще предложите последователно изживяване в социалните медии.

Що се отнася до честотата на публикуване, по-добре е да публикувате по-малко, но качествено съдържание, отколкото повече и да изчезвате за дълго време. Видовете съдържание, което споделяте, трябва да са свързани с това, което се случва в бизнеса ви и живота на клиентите ви. Например, имайте предвид събития и празници, както и кога да насрочвате публикации за най-ефективен обхват.

Взаимодействайте с вашата аудитория

Когато започнете да публикувате съдържание, следващият ви приоритет е да бъдете активни. Това означава да сте ангажирани, да следите внимателно вашите публикации за коментари и въпроси на потребителите и да отговаряте в реално време. По този начин ще извлечете най-голяма полза от естеството на платформата и инвестицията в публикациите си. Ще осигурите не само отлично обслужване на клиентите, но и ще им помогнете да се чувстват по-свързани с вашата марка.

Измервайте възвръщаемостта на инвестициите и прецизирайте

Оценявайте периодично стратегията си за съдържание, вижте как се е справяло вашето съдържание през предходния месец, включително харесвания, прекарано време, кликвания и конверсии. Създайте показатели, така че да знаете дали постигате целите си и дали е нужно да коригирате стратегията си.

Увеличаването на размера на аудиторията демонстрира напредък към изграждане на информираност за марката. Определете колко хора са кликнали върху вашите публикации и колко са предоставили свой контакт в замяна на някакъв „магнит“ (например изтегляне на електронна книга или записване за безплатна пробна версия). Коментарите и ангажиранията дават информация дали задълбочавате познаването за бизнеса си сред публиката си. Когато хората споделят вашите публикации, те излагат марката на нови потенциални клиенти и изграждат информираност сред тях. Настроението на аудиторията е изключително важно за постигане на цели като познаване на марката и положително присъствие в мрежата.

В допълнение към Facebook Insights, Google Analytics е чудесен инструмент за проследяване на всичко – трафик, време, престой, действия. Можете да разглеждате различни данни. Независимо кой инструмент използвате, ключът е да извлечете смисъл от данните и да реагирате. Гъвкавостта е от съществено значение.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.