Маркетингът със създатели на съдържание достига рекордни нива през 2024 г. Марките на платформата CreatorIQ са генерирали 486,6 милиарда импресии чрез партньорства със създатели, което представлява ръст от 184% спрямо предходната 2023 г.
Анализът на CreatorIQ се основава на собствени данни от над 1200 световни марки и агенции. Мащабът и пазарната позиция на компанията предоставят представителен поглед върху тенденциите в маркетинга на създателите, пише Emarketer.
Динамиката продължава да се променя сред основните социални играчи. Instagram остава лидер с 1,7 милиона публикации за кампании на създатели на съдържание.
TikTok отбелязва 72% ръст в уникалните публикации и 63% увеличение в участието на създатели.
След стартирането на Creator Discovery API Snapchat отбелязва скок на обема на публикациите с 221% на годишна база, тъй като автоматизираното откриване на създатели и възможностите за управление на кампании заменят ръчните процеси.
Късите видеоклипове продължават да доминират, като Instagram Reels води с 520 000 публикации.
Мултиплатформените кампании продължават да се превръщат в стандарт, като 60% от създателите използват повече от една платформа спрямо 57% миналата година. Дългосрочните партньорства се увеличават, а 40% от творците са участвали в множество кампании.
Марките дават приоритет на характеристиките на създателите (17,7%) и демографските характеристики на аудиторията (10,70%) пред броя на последователите, сочат още данните.
Безопасността на марката се превръща в критично съображение в партньорствата със създатели, като една от всеки пет марки я цитира като ключов фактор при избора на създател. Марките се отдалечават от показателите, фокусирани върху последователите, за сметка на по-сложните измервания на стойността, която генерират създателите на съдържание.