Пет основни фактора за изграждане на международна стратегия за дигитален маркетинг

Пет основни фактора за изграждане на международна стратегия за дигитален маркетинг

Дигиталният маркетинг, предвид практически нулевите ограничения при разпространението на съдържание до публика по целия свят, по своята същност е най-подходящ за изграждането на международна рекламна стратегия.

Business.com обобщава пет стъпки за провеждането на международна дигитална маркетингова кампания. Не става въпрос само за бързи онлайн реклами, а за трайно достигане до потенциални клиенти в други страни.

Намерете най-ефективните канали

Първата стъпка е избирането на най-подходящите дигитални маркетингови канали за нуждите на бизнеса. Възможностите са много и ефективността им зависи от това, което компанията се опитва да постигне. Два метода обаче се считат за основни: оптимизация за търсачки и маркетинг в социалните медии.

Оптимизацията за търсачки (SEO) е задължителна за всеки бизнес, който се стреми да установи онлайн присъствие. Не става въпрос само за челните позиции в резултатите от търсенето. По същество става дума за поставяне на правилната информация за бизнеса онлайн, за да се информират както търсачките, така и публиката за добавената стойност, който той предлага.

Маркетингът в социалните медии също се счита за основен, предвид ролята, която играе на потребителския пазар. Почти всеки потенциален клиент има акаунт в социални медии в наши дни, така че платформите са отличен начин за предоставяне на маркетингови съобщения.

Маркетинг със съдържание, имейл маркетинг, видео реклама и партньорски маркетинг са други възможни методи.

Оптимизацията на сайта на местния език на целевата аудитория е задължителна.

Обхват на пазарите

При международна експанзия не е добра идея да се достигат твърде много пазари едновременно. Трябва да се идентифицират водещите пазари, които биха осигурили качествени нови клиенти, и маркетингът да се фокусира върху тях.

Насочването към множество пазари едновременно ще бъде изключително скъпо и рисковано. Препоръчително е да се започне с малко, а след постигане на конкретни поставени цели да се предприемат следващи стъпки. Мащабирането трябва да се прави на основата на данни.

За да е успешна кампанията също така, тя не може да бъде универсална за всички пазари. Различните държави или региони изискват различни проекти и екипи за локализация, персонализирани маркетингови стратегии, които се харесват на различни култури. Дигиталните маркетингови кампании, които работят в скандинавските страни например, е малко вероятно да работят в Китай или Индонезия.

Фокусът върху сегментирането на пазара доставя персонализирано съдържание за отделните групи от аудиторията.

Гъвкавост и мащабируемост

Международният пазар никога не е хомогенен. Ето защо подходите трябва да са персонализирани в зависимост от ситуацията на място. Да не вижда света от уникалната местна гледна точка е една от най-големите грешки, които може да направи бизнесът, който иска да пробие на международен дигитален пазар.

Плановете на бизнесите освен това трябва да се адаптират към промени или неочаквани развития. Местният маркетингов план трябва да бъде мащабируем в зависимост от условията на пазара. Плановете, закотвени върху определени личности, места, препратки към поп културата или конкурентни продукти, не са гъвкави.

Изграждане на взаимоотношения

Международният дигитален маркетинг може да звучи като огромно и обобщено начинание, но трябва да се чувства възможно най-интимно. Целта е клиентите да се чувстват специални, така че да поискат да купят продукт/услуга.

Да се отговаря на запитвания и да се подобрява непрекъснато обслужването на клиентите е приоритет. За целта инвестицията в многоезичен екип е ключова. Бъдещите клиенти създават по-положително първо впечатление, когато запитванията им се адресират на техния роден език.

Култивирането на силни бизнес партньорства и връзки също е от основно значение за международния маркетингов успех. Въобще локализацията като стратегически приоритет е най-ценното при чуждестранна експанзия.

Наблюдение и оценка

Документирането на изпълнението на маркетинговия план и измерването на ефективността му са ключови. Разходите трябва да се превърнат в нещо осезаемо - повишена информираност, скок в продажбите или нещо друго. Въз основа на резултатите стратегията трябва да се поддържа или коригира, така че да се увеличат максимално възможностите за достигане до клиенти.

Грешки в международния дигитален маркетинг, които да се избягват

Липсата на фокус е един от най-големите проблеми. Невъзможно е създаването на ефективна маркетингова кампания, ако не знаете какво се опитвате да постигнете.

Неразбирането на аудиторията може да доведе до липса на продажби или набиране на неподходящи клиенти и сериозни загуби.

Неизползване на социални доказателства скриват изживяването на други клиенти. Потенциалните клиенти искат да видят какъв опит са имали другите с бизнеса, особено ако е нов за пазара. Препоръките и казусите помагат на компанията да демонстрира надеждност и да изгражда доверие.

Съдържанието, генерирано от потребителите, също помага на бизнеса да изпъкне.

Да се опитват твърде много неща наведнъж - това е рецепта за провал. Както и неуважението към чуждата култура. Крещящата културна нечувствителност е гарантиран начин за загуба на публиката.

Какво е бизнес математика и как да направите точни калкулации за позиционирането на бизнеса си? Как да постигнете баланс между брандинг и продажби? Какви работещи решения можете да приложите в процеса? Научете повече на обучението Branding&Strategy Marketing Masterclass, организирано от сп. Enterprise и European Digital Experts Association (EUROIDEA). Вижте повече информация на сайта на събитието!

Споделете:

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.