През 2024 г. няколко големи марки обявиха, че създават собствени бранд студия, които скоро ще пуснат телевизионни предавания и филми. Изглежда, че търговците са започнали да се интересуват повече от създаването на съдържание за забавление, отколкото просто за реклама, пише Digiday.
През февруари 2024 г. луксозният гигант LVMH обяви създаването на 22 Montaigne Entertainment в партньорство със Superconnector Studios. През юни 2024 г. Starbucks рекламира собственото си процъфтяващо студио, Starbucks Studios, с помощта на Sugar23. През август 2024 г. Chick-Fil-A разкри своя план за собствено оригинално програмиране, фокусирано върху риалити телевизията.
Това са само част от брандовете, които се потапят по-надълбоко в развлеченията.
Студията не са единственият начин, по който марките се включват повече в развлекателната продукция. През декември Sugar23 и продуцентската и дистрибуторска компания Fifth Season започнаха тригодишно начинание за работа с рекламодатели за съфинансиране на продукции на стойност 100 милиона долара. Това е още един от начините, по които продуцентските компании за развлечения работят с търговците.
Всичко това полага основата за търговците да преминат отвъд основното създаване на реклама, която прекъсва програмите, гледани от хората, за да бъде излъчена.
Публиката има целия избор и целия контрол. Изграждането на собствено студио преобръща сценария. Компаниите ще могат да финансират и разкажат тяхна собствена история, изградена върху ДНК на бизнеса, и да ангажира аудиторията им по подходящи начини.
Очакванията са и други големи търговци да продължат да създават собствени бранд студия през 2025 г. Маркетолозите редовно се питат как могат да преминат от прекъсване на програми към по-ангажиращо разказване на истории.
Маркетолози, ръководители на рекламни агенции и ръководители на развлекателната индустрия казват, че през 2024 г. е имало постоянен интерес към тази дейност.
Бранд студията са все още в началото им, но ръководители от сектора казват, че работата им ще може вероятно да се види още тази година. Създаването на филм или телевизионно шоу отнема много време, но и сътрудничеството в екосистемата е сериозно.
Основното предизвикателство е неразбирането за това как трябва да работи това съдържание. Въпросът не е толкова дали търговците ще продължат да сключват сделки за създаване на студия, а какъв ще бъде приемът на тяхното съдържание. Ако брандовете могат да доставят качествено съдържание, публиката едва ли ще се интересува кой го е създал.
Какво е бизнес математика и как да направите точни калкулации за позиционирането на бизнеса си? Как да постигнете баланс между брандинг и продажби? Какви работещи решения можете да приложите в процеса? Научете повече на обучението Branding&Strategy Marketing Masterclass, организирано от сп. Enterprise и European Digital Experts Association (EUROIDEA). Вижте повече информация на сайта на събитието!