Настъплението на AI генерираните инфлуенсъри - как изкуственият интелект променя икономиката на влиянието

Настъплението на AI генерираните инфлуенсъри - как изкуственият интелект променя икономиката на влиянието

Инфлуенсърите в социалните медии диктуват тенденциите и мненията в киберпространството. Преди предимно големите брандове разчитаха на известни личности за промоции, но сега вече много от тях се възползват максимално от огромния обхват на влиятелните лица в социалните платформи.

Инфлуенсърите се превърнаха в предпочитани партньори на марките. Те им помагат да изградят силна лоялна клиентска база, като предоставят интересно и креативно съдържание с помощта на умни маркетингови стратегии.

Кой би могъл да си представи, че някога ще дойде време, когато инфлуенсърите, създадени от изкуствен интелект (AI), ще станат реалност, пише influencermarketinghub.com. Виртуалните инфлуенсъри са гореща тема, особено в Instagram, и коренно променят бизнеса с влиянието.

Как се създават AI генерирани инфлуенсъри?

Виртуалните инфлуенсъри са компютърно генерирани с помощта на изкуствен интелект персони. Повечето от тях се създават с помощта на два водещи инструмента - Midjourney и Stable Diffusion. Те обикновено внедряват генериране на текст в изображение. Това означава, че създателят въвежда текстово подкани, а обучената система ги разделя и генерира изображения въз основа на тези входни данни. Тези първоначални резултати след това се усъвършенстват според предпочитанията на създателя.

След като виртуалният персонаж е генериран, създателят създава акаунт в социалните медии и персонализира AI героя според целевата си аудитория и предпочитаната личност.

Поради възможностите за персонализиране на AI генерираните инфлуенсъри марките демонстрират предпочитания да работят с тях. Близо половината от маркетолозите редовно интегрират изкуствен интелект в маркетинговите си усилия.

Успехът на AIгенерираните влиятелни лица в маркетинговата сфера се постига чрез ефективно ангажиране и персонализирано съдържание.Създателите на съдържание адаптират поведението и характеристиките на дигиталните инфлуенсъри, за да съответстват на гласа и целевия пазар на марката.

Освен факта, че не са хора, инфлуенсърите, създадени от изкуствен интелект, правят почти всичко, което правят инфлуенсърите в социалните медии. Те споделят публикации, качват снимки и публикуват информация за "живота" си.

Пет предимства на виртуалните инфлуенсъри

Генерираните от AI влиятелни лица са силно персонализируеми. Основното предимство на създадените с изкуствен интелект инфлуенсъри е, че те могат да бъдат генерирани и променяни както пожелае дадена марка, да се насочват към специфични демографски групи и маркетингови тенденции.

Те осигуряват и последователно брандиране. Дигиталните инфлуенсъри могат да бъдат по-последователни в съгласуването на онлайн присъствието си с партньорската си марка. Една съществена разлика между тях и човешките инфлуенсъри е последователността на техните убеждения, мнения и застъпничества. Докато хората са склонни да допускат грешки и да правят неща, които противоречат на марката, която подкрепят, инфлуенсърите с изкуствен интелект са програмирани последователно да се придържат към наратива и насоките на бранда.

Възможностите им нямат граници. AI инфлуенсърите са изцяло създадени от компютри, те нямат ограничения, като например конфликти в графика, физически ограничения като умора или заболяване, езикови проблеми или географски бариери. Те са винаги на разположение и по този начин могат да се адаптират към всяка възможност.

Дигиталните инфлуенсъри не участват в спорове. С натрупването на слава влиятелните личности в социалните платформи също така привличат критики, а това често води до онлайн препирни и скандали. За разлика от хората, които са склонни да бъдат емоционални, виртуалните инфлуенсъри са по-добър вариант за брандове, които се стремят да избягват негативното внимание, доколкото е възможно.

Не на последно място, виртуалните инфлуенсъри са по-евтини от хората. Въпреки че изграждането на модел с изкуствен интелект може да изисква огромни финансови разходи, с течение на времето това може да се окаже рентабилно. Традиционните инфлуенсъри в социалните медии обикновено изискват редовно възнаграждение за всяко промоционално съдържание или изява през целия срок на договора си. Изкуственият интелект няма допълнителни разходи - например за пътуване или логистика, за бъдещи промоционални дейности.

Най-следваните виртуални инфлуенсъри в Instagram

Lu do Magalu има 7,3 млн. последователи, с което е най-популярният дигитален инфлуенсър в момента. Лу първоначално е създадена през 2003 г. като виртуален личен асистент за търговската компания Magazine Luiza. Тя привлече вниманието на компании като Burger King, Red Bull, Adidas, Samsung, McDonald's и други, като беше избрана и за първия AI модел за списание Vogue Brazil.

Lil Miquela - Микела Соуза, или Лил Микела, е робот знаменитост и има 2,5 млн. последователи. Първоначално създадена от Cain Intelligence, корпорация, фокусирана върху машинно обучение и изкуствен интелект. Тя е под ръководството на Тревър Макфедрис и Сара Деку от стартъпа Brud. Появявала се е редом с множество известни личности, дебютира на фестивала Coachella, сътрудничи си с марки като Dior, Calvin Klein, Prada и Givenchy и дори издаде няколко песни.

Leya Love не е модна икона или типичен посланик на известни корпорации, а активен защитник на планетата и природата. Последователите ѝ са над половин милион. В профила си тя споделя разговори за природата с истински природозащитници и повишава осведомеността по въпроси, свързани с околната среда. Швейцарската медийна компания Cosmiq Universe AG е създател на тази дигитална личност. Въпреки че е компютърно генерирана, смислената ѝ кауза и нейната емоционална интелигентност печелят мнозина от последователите ѝ.

Imma Gram е създадена през 2018 г. от Aww Inc. В момента тя има малко под 400 хил. последователи в Instagram. Тя е виртуално момиче с розова прическа боб от Япония, което през април украси сцената на TED Talks с присъствието си. Там нейният мениджър Сара Джусто говори за влиянието на виртуалните персонажи в реалния свят. Дигиталната инфлуенсърка се появи и на церемонията по закриването на Параолимпийските игри през 2020 г. IKEA е една от компаниите, които си партнират с Imma, както и Lenovo, Porsche Japan, Hugo Boss.

Влиянието на виртуалните инфлуенсъри върху маркетинга

Според доклада за сравнителен анализ на маркетинга с инфлуенсъри с изкуствен интелект на IMH почти половината от анкетираните, които са си сътрудничили с виртуални влиятелни лица, съобщават за "много положително" преживяване. Освен това, 52,8% от анкетираните смятат, че гъвкавостта на AI инфлуенсърите ще окаже голямо влияние върху бъдещето на маркетинга и развлеченията.

Анкетираните маркетолози са доволни и от прогнозния анализ на виртуалните инфлуенсъри, подобреното създаване на съдържание и подобрени инструменти за анализ на настроенията, поради което те очакват повишена ефективност на кампаниите си в бъдеще.

Точно както човешките инфлуенсъри се сблъскват с трудности и негативни реакции онлайн, инфлуенсърите с изкуствен интелект обаче не създават прецедент и изключение. Общественият скептицизъм е основното предизвикателство, което AI създателите трудно ще преодолеят.

Много онлайн потребители са озадачени освен това дали някои онлайн инфлуенсъри са дигитално създадени, или са действителни хора. В едно проучване участниците казват, че е трудно да AI разграничат инфлуенсърите от човешките и дори са открили, че акаунтите на дигиталните аватари са по-привлекателни. Ето защо е задължително компаниите, стоящи зад виртуални инфлуенсъри, да разкриват тази информация.

AI генерираните инфлуенсъри и влиянието им върху поколението Z

Според ново проучване на платформата за дигитални продукти Whop един на всеки трима потребители от поколението Z в САЩ вече взема решения за покупка въз основа на препоръки от инфлуенсъри, генерирани от изкуствен интелект, според fastcompany.com.

Докладът е събрал данни от проучване сред 2001 американци на възраст от 12 до 27 години и е установил, че тенденцията е особено силна сред потребителите в колежанска възраст. Близо половината от 19 до 21-годишните следват виртуални инфлуенсъри. Преобладават мъжете - 47% от младежите следват дигитални персони в сравнение с 40% от младите жени.

Въпреки че AI инфлуенсърите поне засега нямат автентичността, необходима за продажба на продукти, което се признава и от маркетолозите, това може да не е от значение - особено за поколението Z. И предишни изследвания потвърждават това. Близо половината (46%) от анкетираните представители на поколението Z в САЩ казват, че са по-склонни да се доверят на марка, която работи с инфлуенсър, генериран от AI.

Това, от което поколението Z наистина се интересува, е броят на последователите. Почти половината (47%) казват, че броят на последователите е по-важен от това колко автентичен се чувства инфлуенсърът.

Споделете:

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.