Колко защитени са инфлуенсърите от настъпването на изкуствения интелект?

Колко защитени са инфлуенсърите от настъпването на изкуствения интелект?

Оказва се, че всъщност има нещо по-малко реално от внимателно подбрания живот на инфлуенсър в TikTok или YouTube: инфлуенсър, който изобщо не съществува.

Хиперреалистични дигитални персони, създадени от изкуствен интелект, навлизат на пазара, на който марките плащат 11 милиарда долара годишно на известни и не чак толкова известни личности, за да повишат осведомеността за брандовете си.

Това е проблем за хората, но може би не е непреодолим, пише Ройтерс.

Базираните на изкуствен интелект инфлуенсъри (AI инфлуенсъри) се разработват от екипи, които използват AI инструменти за генериране на видео и друго съдържание. Един пример е Юри, виртуална певица, създадена от китайска художничка на име Ханцин. Тя натрупа 7 милиона стрийма след дебюта си и участва в планирана маркетингова кампания на The North Face, марката за облекло за дейности на открито, собственост на VF Corp.

Ханцин хореографира своя начин на живот и взаимодействия - точно както би направил и истински човек.

В сравнение с хората, дигиталният талант е по-евтин. Сътрудничество с инфлуенсър с изкуствен интелект, което включва видеоклип, няколко публикации и истории в Instagram, струва многократно по-малко. Инфлуенсър от реалния свят със 100 000 последователи може да изсмука значителни бюджети от компаниите.

За марките привлекателността надхвърля цената: аватарите, базирани на изкуствен интелект, нямат промени в настроението, спорове с агенциите или мнения извън темата. Компаниите дори могат да създават герои съвместно със студиа, за да запазят пълен контрол върху тона и посланието на AI инфлуенсърите.

Това е лоша новина за човешките инфлуенсъри, които вече са засегнати от по-малките разходи на потребителските компании. Ръстът на приходите на инфлуенсърите в САЩ се очаква да се забави до 15% тази година в сравнение с 24% през миналата година, според оценките на eMarketer.

Проучване на McKinsey установява, че 68% от световните потребители на мода са недоволни от наситеността на спонсорираните публикации и по-рядко следят инфлуенсъри, отколкото в предишни години.

Ако публиката не може да различи изкуствения интелект от човек или, още по-лошо, спре да се интересува, нещата ще се влошат още повече.

Все пак истинските хора зад инфлуенсърските профили имат и някои причини да се радват. Висококачествените аватари изискват сериозни първоначални инвестиции - до осем месеца неплатена разработка за изграждане, обучение и тестване, според The ​​Clueless, агенцията, която стои зад Айтана Лопес - виртуалният фитнес модел с розова коса, който сега печели над 1100 долара на реклама.

Перфектният контрол, осигурен от изкуствения интелект, може да дойде за сметка на доверието. Твърде полираните образи могат да отблъснат публиката.

Закъснялото осъзнаване от публиката, че предполагаемият човешки инфлуенсър всъщност е изкуствен интелект, може да унищожи, а не да засили стойността на марката. Според проучване на YouGov сред американските потребители, над 50% от представителите на поколението Z и по-младите поколения вече не харесват да общуват с инфлуенсъри, генерирани от изкуствен интелект.

Повече по темата научете от 2-те предстоящи тематични обучения на сп. Enterprise: 

- AI in Digital Marketing Masterclass - 15.10.2025

- Tik Tok & Instagram Marketing Masterclass - 06.11.2025

Споделете:

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.