Meta отваря Facebook Marketplace за конкурентни рекламни доставчици

Meta отваря Facebook Marketplace за конкурентни рекламни доставчици

Meta Platforms ще позволи на конкурентни доставчици на класифицирани реклами ги показват във Facebook Marketplace, съобщават от компанията.

Решението ѝ е свързано с антитръстовата глоба в размер на 797 милиона евро (828 милиона долара) от Европейския съюз (ЕС) заради предоставяне на нечестно предимство на собствената услуга, съобщава Ройтерс.

В решението си от ноември миналата година Европейската комисия заяви, че американският технологичен гигант е наложил нелоялни условия за търговия на конкурентите си и също така е свързал Facebook Marketplace със своята социална мрежа Facebook в нарушение на антитръстовите правила на ЕС.

Според Facebook Marketplace е партньорска програма на платформата, която ще бъде отворена за трети страни, въпреки че компанията оспорва глобата в съда.

"Тази нова програма ще означава, че партньори от трети страни (по-конкретно доставчици на онлайн класифицирани рекламни услуги, както е определено в решението на Европейската комисия) ще могат да листват своя потребителски инвентар във Facebook Marketplace", посочва се в публикация в блога на Meta.

Компанията тества схемата в Германия, Франция и САЩ с eBay миналия месец.

Споделете:

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.