Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | October 17, 2018

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

С над 20 % са се увеличили инвестициите в пивоварния бранш у нас през 2014 г.

С над 20 % са се увеличили инвестициите в пивоварния бранш у нас през 2014 г.
Petya Dimitrova

По-високи инвестиции в пивоварния сектор за 2014 г. отчете Съюзът на пивоварите в България (СПБ) в сравнение с предходната 2013 г. През изминалата година компаниите – членове на браншовата организация, са вложили общо 73 025 000 лв. в капиталови инвестиции за развитие на индустрията, докато според данните за 2013 г. тяхната сума възлиза на 57 000 000 лв.

В същото време, през 2014 г., която се отличаваше с нетипично студено време и проливни валежи, компаниите са реализирали продажби в размер на общо 4 873 350 хектолитра пиво или 5% по-малко спрямо отчетените през 2013 г. количества – 5 116 180 хектолитра.

Пивопроизводителите продължават активно да разширяват портфолиото си, като предлаганите от тях нови опаковки и разфасовки бира през 2014 г. са над 20. През миналата година членовете на Съюза на пивоварите са позиционирали на пазара и 10 нови марки: Stolichno Weiss, Zagorka Maxx 0,0%, Ариана Радлер Розов Грейпфрут, Amstel Premium Pilsener, Kamenitza Fresh Blackcurrant & Lime, Carling  Lager, Blue Moon, Kamenitza Тъмно Cherry, Erdinger и Хелиос.

Иновативните продуктови предложения към потребителите неминуемо се отразяват и върху техните нагласи към качествата на категорията. 28% от участниците в национално представително проучване на агенция IPSOS България от февруари тази година смятат, че бирата е модерна напитка. Това означава, че 1 460 700 от пълнолетните българи подкрепят това твърдение, а 1 878 000 от населението на страната над 18 г. или 36 % от анкетираните определят пивото като най-подходящото за тях питие.

„Именно с непрекъсни нововъведения на пазара, усъвършенстване на технологиите и съчетаване на традиции и иновации в производството на бира, пивоварните компании успяват да предложат висококачествен продукт на потребителите у нас и най-важното – да съхранят натуралните и хранителни качества на пивото. Факт е, че за повече от 1/3 от запитаните в изследването бирата е предпочитана напитка, а 31% приемат, че при умерена консумация пивото може да е част от здравословния начин на живот. Не трябва да пренебрегваме и факта, че все повече българи разбират и са информирани, че пивото е напълно натурален и нискокалоричен продукт“, коментира изпълнителният директор на СПБ Ивана Радомирова.

Проучването на IPSOS България обръща специално внимание и на дамите, за които бирата е любимо питие и част от динамичното им ежедневие. Оказва се, че най-големите почитатели на пиво сред тях са жените между 30 и 49 годишна възраст. Не се наблюдава разлика в консумацията на пиво от нежния пол в различните региони в страната.

Добави коментар