Дните на лесни пари за инвестиции в електронна търговия са приключили

Дните на лесни пари за инвестиции в електронна търговия са приключили

Инвестициите в електронна търговия, подкрепени от дялов и рисков капитал, се увеличават и като брой, и като стойност през четвъртото тримесечие на 2023 г., но за цялата 2023 г. намаляват на годишна база.

Тези данни показват, че за компаниите, които търсят инвестиции в електронната търговия, времето да получат лесно пари за изграждане и развитие на операциите им вече изтече, пише digitalcommerce360.com.

Всъщност тези дни може да са свършили завинаги, според ново проучване, публикувано от PitchBook.com, което проследява инвестициите в цифрови технологии, подкрепени от рисков капитал.

Колко силни бяха инвестициите в електронната търговия през четвъртото тримесечие на 2023 г.?

Пазарът на технологии за електронна търговия отбелязва скромно увеличение на броя на сделките, обезпечени с рискови проекти, през четвъртото тримесечие на 2023 г. със 116 сделки на стойност 3,8 милиарда долара. Въпреки че общият брой сделки е нараснал само с 2,7% спрямо предходното тримесечие, общата стойност на тези сделки е нараснала със 105,4%.

За цялата година обаче инвеститорите са финансирали 471 сделки на стойност 11,7 милиарда долара, което е спад от 30,4% на годишна база и близо до общо 10,5 милиарда долара за 2018 г.

Пандемията създаде перфектната буря от ниски лихвени проценти и множество потребители, заключени по домовете без друга опция освен да пазаруват онлайн. Тези условия обаче отдавна се промениха. Следователно е малко вероятно секторът да се върне към нивата на финансиране, наблюдавани през 2020-2022 г.

Докладът оценява, че изходът от инвестициите "остава предизвикателство", докато прозорецът с възможности за първични публични предлагания е "до голяма степен затворен".

Най-активните компании в инвестиционни сделки за електронна търговия

От 2019 г. компанията, сключваща най-много сделки за електронна търговия, е Walmart (с 6 сделки през 2023 г.). Следват Cart.com (5), Shopify (4), AppHub (3), PayPal Holdings (3), BigCommerce (3), PDI технологии (3), Ascential Group (3), Nielsen/Q (3), Lightspeed (2).

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.