Онлайн банкирането може да доведе до закриване на банкови клонове

ONLINE-BANKING-facebook

Затварянето на банкови клонове ще бъде една от основните тенденции на пазара на финансови услуги през 2015 г. Закриването на поделения от страна на кредитните институции започна още преди една-две години, но сега се очаква това да продължи с по-бързи темпове.

Причината за това е все по-бързото навлизане на банкирането от разстояние, за което не е необходимо да се ходи на крака до трезора. Онлайн услугите, а в последно време и навлизането на мобилното банкиране, правят общуването с финансовите институции виртуално и много лесно. Въпреки това данните сочат, че едва 2% от българите използват онлайн банкиране, пише "Стандарт".

По този показател страната ни се нарежда на дъното на класацията в Европа заедно с Румъния, Гърция, Сърбия и Турция. Услугата се използва най-много в Белгия и Холандия - от над 70% от клиентите на банките. Средно за ЕС онлайн банкирането се използва от 27% от клиентите. Този процент за България е твърде малък на фона на 40-те процента българи, ползващи интернет.

В същото време България е номер едно по брой банкови клонове на глава от населението. На 100 000 души у нас се падат 62 офиса на банки. За сравнение в Норвегия те са едва 10, а в Германия на 100 000 души се падат по 14 банкови клона. Показателите само на Италия са като тези у нас.

Ще са ни необходими 10-15 години, за да стигне процентите, които сега отчитат скандинавските държави, прогнозира неотдавна на финансов форум Петър Андронов, шеф на СИБАНК. Този срок обаче може да е и 5 г., защото ползването на онлайн услуги нараства изключително бързо, твърдят IT специалисти. Андронов даде за пример холандска банка, в чийто офис на ден влизат не повече от 20 клиенти, останалите ползват услугите й през смартфона, таблета или домашния компютър. В резултат на това от 2000 до 2012 г. броят на банковите клонове в Холандия е намалял с 52%.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.