Петнайсет тенденции в онлайн търговията, които ще се развиват през 2024 г.

Петнайсет тенденции в онлайн търговията, които ще се развиват през 2024 г.

Възможността да получите всичко до вратата си през изминалата година накара още повече хора да направят своите проходжащи стъпки в онлайн пазаруването - от книги, до хранителни стоки. Ето защо вече можем да кажем, че онлайн търговията е масова за хора от всички възрасти.

Както множество купувачи, още повече продавачи решиха да навлязат в дигиталния свят. Конкуренцията нараства, рекламните платформи стават все по-скъпи и това налага на всеки онлайн търговец не просто да бъде "в крак" с тенденциите, но и няколко стъпки пред тях.

В тази статия ще откриете 15 тенденции в онлайн търговията през 2024 г. и след това.

D2C бизнесите ще продължат да процъфтяват

Съществуващ бизнес без онлайн магазин със сигурност е равно на пропуснати ползи. А за новостартиращите бариерите да започнат онлайн бизнес са изключително ниски. Ето защо direct-to-consumer моделът ще продължи да процъфтява.

Бизнесът става все по-персонализиран

Персонализираните решения стават все по-необходими за всеки бизнес, ако иска да остане конкурентоспособен - от персонализиран маркетинг и комуникация с клиентите до персонализирани продукти и услуги.

Абонаментни модели

Все повече бизнеси започват да обмислят начини за задържане на клиентите си и развитие на лоялност. Ето защо и абонаментите услуги са нещо, което ще се засили като тенденция през 2024 г.

Подобрени дистрибуция

Планирането на изпълнението на поръчките и по-бързите доставки са ключови през 2024 г. Изследвайте добре слабите звена на дистрибуционните си канали и открийте варианти за подобрение, било то избор на нова фирма доставчик, подобряване на софтуера и процеса по обработка на поръчките, добавяне на опция за получаване на поръчката от физически магазин.

Лесна и бърза поръчка

Дигитализираният начин на живот предполага и по-бързо адаптиране към новостите. Бавното завършване на поръчка отдавна е директен знак за лошо менажиране на онлайн процесите на бизнеса и бърз начин клиента да натисне Х на вашия сайт. Отделете време за преразглеждане на процеса по поръчка във вашия сайт и отделете ресурс за неговото подобряване.

AI-асистирани продажби

Upselling и cross-selling продажбите до момента предимно се управляваха чрез ръчно настроени каталози. През 2024 г. част от бизнесите ще заложат на AI генерирани предложения, които ще вземат предвид потребителското поведение на клиентите.

AR за визуализиране на продуктите

Възможността клиентът да си представи как би му "стоял" даден продукт, пазарувайки онлайн, остава на дневен ред и тази година.

Повече онлайн плащания

Ако по-старите поколения все още имат недоверие към онлайн плащанията, то за поколението Z липсата на такива платежни методи е напълно недопустимо и е знак, че бизнесът е силно компрометиран. Ако и вие сте от бизнесите, които разчитат на плащане чрез наложен платеж, то задължително през 2024 г. планирайте добавяне не само на плащане с карта, но и Apple Pay, Google Pay и други дигитални портфейли спрямо пазара, на който се развивате.

Устойчивост

Потребителските желания да пазаруват повече продукти със стойност не отпада и през тази година. Все повече купувачи обръщат внимание на уникалните предимства на продуктите - да са създадени от рециклирани материали, да бъдат с рециклируеми опаковки, да бъдат с по-малък процент вредни съставки, модните стоки да бъдат от устойчиви брандове, и избират именно такива, които отговарят на максимален брой условия.

Мултиканално обслужване на клиентите

Телефонът отдавна вече не е достатъчен. Чатовете, които не са live, не би трябвало да присъстват в избраните от вас и бизнеса ви инструменти за работа и обслужване на клиентите. Когато клиентът има проблем, той иска да го разреши на момента. Още повече, когато е взел решение да пазарува. Т.е. през 2024 г. осигурете 24/7 клиентско обслужване в максимален брой канали за комуникация.

Маркетплейси

Маркетплейсите ще бъдат все по-предпочитано място за пазаруване, защото предлагат възможност за лесно и бързо селектиране на най-добрата оферта сред множеството конкурентни бизнеси.

Микроинфлуенсъри

Големите брандове избират големите инфлуенсъри. Това не е тайна за никого. Но силата на инфлуенсърите е в доверието на потребителите към тях. С по-наситеното рекламно съдържание все повече това доверие спада. Ето защо и все повече потребители избират да следват малки, прохождащи инфлуенсъри.

Още по-голяма рекламна конкуренция

С нарастването на доверието към онлайн търговията все повече бизнеси решават да се насочат предимно там. Лесният достъп до онлайн реклама прави дигиталната среда силно конкурентна и все по-скъпа. 2024 г. ще бъде наситена с още повече рекламни предложения от нови и нови брандове, а вече утвърдилите се в дигиталното пространство ще бъдат още по-агресивни.

Незабавно анализиране и машинно обучение за оптимизиране на продажбите

Инструментите за анализ, които най-често се използват, събират и обобщават данните с известно забавяне. Все повече платформи обаче дават резултати в реално време, което означава, че на живо можете да видите как клиентите взаимодействат с вашия сайт. Комбинирайки с машинно обучение, можете да използвате получените данни и да минимизирате броя на незавършени поръчки.

Повишен фокус върху физическото и ментално здраве

През последните години все повече хора започват да обръщат внимание не само на физическото, но и на психичното си здраве. Ето защо се очаква скок в бизнесите, предлагащи добавки за подобряване начина на живот, тренировъчни програми, програми за личностно развитие и т.н.

Автор: BelugaIT

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.