Пет задължителни имейла за всеки онлайн магазин (II част)

Пет задължителни имейла за всеки онлайн магазин (II част)

Автор: BelugaIT

Имейл маркетингът за онлайн търговия е маркетинговият канал, който дава възможност да уведомите клиентите си и записалите се за нюзлетъра ви за нови продукти, отстъпки, промоции, кампании и други важни за бизнеса събития.

Стратегически трябва да помислите, освен кога е правилното време да изпратите дадени имейли на конкретна група хора, но и в каква последователност да го направите, за да извлечете максимума.

Миналата седмица ви представихме няколко идеи за имейли, които да изпращате на клиентите си в различни ситуации. Сега можете да прочетете втора част на материала.

Във втората част на поредицата ни с имейли за онлайн магазини и изграждане на стратегия за имейл маркетинг ще се фокусираме върху:

Имейл за потвърждаване на поръчката

Имейл с цел Upsell

Имейл с цел Cross-sell

Имейл за завръщане/запитване

Благодарствен имейл

Имейл за потвърждаване на поръчката

Проучвания показват, че всеки имейл за потвърждение на поръчка печели на бизнеса приблизително по $0.25 допълнителен приход. Погледнато на 1000 поръчки, това са 250 долара. За автоматизиран имейл е доста добре, не мислите ли?

Освен да повишите продажбите си, чрез този имейл можете да постигнете и друга цел - а именно задоволяването на очакванията на потребителите. А както говорихме и в предходната статия - какво се случва след поръчка, ако не изпратите никаква индикация за това, че тя се е случила? Потребителите остават с много въпросителни, а въпросите пораждат недоверие и объркване, което никой бизнес не желае за клиентите си.

Ето как можете да дадете допълнителна стойност за клиентите си по лесен начин. Не винаги е нужно имейлът за потвърждение на поръчката да бъде дигитален касов бон. Това е и начин да напомните на купувачите, че закупувайки от вас, са взели най-правилното решение.

Имейл с цел Upsell

Неведнъж сме споделяли, че едни от най-силните черти на имейл маркетинга са Upsell и Cross-sell функциите. В тази точка ще обърнем специално внимание на upsell, a в следващата - и на cross-sell.

Upsell е метод за продажба на по-скъп продукт с по-добри характеристики от избрания и се използва, за да увеличите стойността на потребителската кошница. Къде влиза имейл маркетингът тук?

Ако клиентите ви са разглеждали продукти от дадена категория и даден ценови клас, със сигурност можете да им изпратите имейл, който да предлага по-скъпи и качествени продукти от по-висок клас категория.

Имейл с цел Cross-sell

Cross-sell е метод за продажба на един основен продукт с други, допълващи го. Ето защо, когато отидете в заведение, освен напитка, ви предлагат и нещо за хапване, а накрая дори и десерт.

Кое е удачното място за поставяне на cross-sell продукти?

Обикновено се поставят в продуктовата страница под или до описанието на продукта.

Но тук говорим за имейл комуникация, нали? След като човек е поръчал даден продукт, можете в имейла за потвърждение да му предоставите идеи за свързани продукти и така да го подтикнете да направи втора поръчка.

В случай, че той все още не е поръчал, но е добавил дадени продукти в количката си, можете да включите cross-sell в имейла за забравени колички.

Обикновено главната цел на всеки човек, занимаващ се с имейл комуникация, е да разширява своята имейл база. Какъв е смисълът да имате имейл база от десетки хиляди потребители, а от тях да бъдат активни 2-3%? И колко енергия губите в изпращането на имейли и анализирането на резултати на нерелевантна аудитория?

Ето защо препоръчваме в автоматизациите, които се правят, да имате сегмент с потребители, на които при изпращане на Х имейли и тяхното неактивно поведение (не отварят имейлите, не кликат на линкове и т.н.), да въведете стъпка, в която проверявате интереса им към съдържанието, което им предлагате.

Можете да проведете дори анкета, в която те да отбележат техните предпочитания за съдържание и по този начин да сегментирате аудиторията си.

В крайна сметка, ако след два или три такива имейла потребителите продължават да не откликват на тях, можете спокойно да ги изключите от списъка си. Активирането им отново би следвало да бъде на всеки 3 до 6 месеца.

Благодарствен имейл

Никога не забравяйте да благодарите на клиентите си, че са избрали да пазаруват при вас. Това е от основно значение за всеки бизнес.

Винаги трябва да търсите баланс между благодарствено послание и просто предаване на клишета. Избягвайте във впускане в обяснения, че поръчката на клиента е важна за вас.

Използвайте благодарствения имейл, за да покажете отношение повече, отколкото да редите безсмислени, клиширани фрази. В случай, че клиентът е пазарувал конкретен вид от вашите продукти и той обобщава неговото пазаруване - поднесете му благодарствения имейл с допълнение на подобни продукти или свързани. По този начин ще оставите чувството за предаване на стойностна информация.

Не претрупвайте имейл съдържанието си с ненужна информация. Използвайте тези техники и видове имейли само и единствено когато те са необходими, а не когато нямате какво да изпратите.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.