Световната инфлуенсър индустрия продължава силно да расте, или как онлайн звездите задават маркетинговите трендове

Световната инфлуенсър индустрия продължава силно да расте, или как онлайн звездите задават маркетинговите трендове

Световната индустрия за инфлуенсър маркетинг се очаква да нарасне с 36% между 2024 и 2025 г., като достигне общо близо 33 милиарда долара, според прогноза на Statista.

В днешно време големите YouTuber-и и TikTok звездите са също толкова разпознаваеми, колкото и телевизионните и филмовите актьори. Има и много нишови инфлуенсъри, които обхващат специализирана аудитория и предлагат специфични за платформата креативни умения. Това подпомага и насърчава насочването на посланията на брандовете към точната публика.

Тази промяна - фокусът върху инфлуенсърите, се дължи до голяма степен на големите брандове, които сега пренасочват бюджетите си, за да следват примера на нововъзникващи онлайн звезди като MrBeast.

Bloomberg наскоро съобщи, че назначеният изпълнителен директор на Unilever PLC, Фернандо Фернандес реши да наеме 20 пъти повече инфлуенсъри като част от маркетингова стратегия, насочена към социалните мрежи. По думите на Фернандес, потребителите са "подозрителни" към корпоративния брандинг в последно време.

Publicis Groupe SA освен това купи Influential, най-голямата компания за инфлуенсър маркетинг в света по приходи, и BR Media Group, лидер в Латинска Америка, който работи с 80% от най-големите инфлуенсъри в региона.

Тези промени подчертават стойността на онлайн инфлуенсърите, които сега се разглеждат като най-добрият вариант за достигане до следващото поколение дигитална аудитория. Тази публика никога не е живяла в свят, в който YouTube не съществува и не е имала пълен контрол върху приема на съдържание.

Добавената стойност е, че създателите на съдържание знаят какво работи на всяка платформа и как да формулират посланията на марката по по-подходящ за аудиторията начин. Поради това партньорството с правилните инфлуенсъри може по-добре да подкрепи усилията за промоция на бранда и да помогне да приведете съдържанието си в съответствие с по-широка аудитория, особено в по-младите възрастови групи.

Макар че може да не разбирате най-новите онлайн тенденции, създателите на съдържание вече водят промените и могат да ви помогнат да интегрирате промоциите си.

Инфлуенсър маркетингът вече не трябва да бъде странична тема, а ключов фокус на дискусиите сред маркетинговите експерти. Това не означава, че всяка марка ще може да си позволи да работи с най-добрите инфлуенсъри в своята ниша, нито че всеки бизнес трябва да инвестира значителна част от маркетинговия си бюджет в инфлуенсъри.

Как AI ерата променя онлайн търговията? Как успешно се свързват онлайн и офлайн каналите за продажба, така че да работят безпроблемно? Как да се възползвате оптимално от "горещите" социални медии и създатели на съдържание за повече продажби? Как да се осланяте на данните, за да вземате решения, свързани с продажбите и развитието? Тези и още теми ще се обсъждат на десетото юбилейно издание на конференцията eCommerce Summit 2025, организирана от сп. Enterprise! Регистрирайте се от сайта на събитието!

Споделете:

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.