Ръстът на световните разходи за реклама се очаква да се забави до под 5%, според доклад

Ръстът на световните разходи за реклама се очаква да се забави до под 5%, според доклад

Разходите за реклама в световен мащаб се очаква да нараснат с 4,9% през 2025 г. в сравнение с 2024 г., според новия доклад на dentsu Global Ad Spend Forecasts, публикуван от компанията.

Докладът обхваща основните промени в разходите за реклама по географско местоположение и по медийни канали на 56 пазара.

Като цяло се очаква 992 милиарда долара да бъдат похарчени за реклама в световен мащаб до края на годината.

Според прогнозата ръстът ще се забави в сравнение с 6,7% увеличение, наблюдавани през 2024 спрямо 2023 г. През миналата година обаче се състояха две събития, които силно подпомогнаха рекламния пазар - Олимпийските и Параолимпийските игри в Париж и президентските избори в САЩ.

Очакваното увеличение на разходите за реклама тази година освен това изпреварва темповете на очакван растеж на световната икономика от 2,1%, подчертават авторите на доклада.

Азиатско-тихоокеанският регион се прогнозира, че ще е най-динамично развиващият се, с 6% растеж на разходите за реклама, които ще достигнат 361,5 милиарда долара, или 36,4% от общите глобални разходи.

Индия е най-бързо развиващият се пазар в този регион с очаквано увеличение на разходите за реклама от 7,9%.

За Европа, Близкия изток и Африка прогнозата е за ръст от 4,5% до 200,7 милиарда долара разходи за реклама (20,2% от общите световни разходи), а за Северна и Южна Америка - 4,2% до 429,6 милиарда долара (43,3%).

Великобритания се очаква да е европейският рекламен пазар с най-силен растеж - 6,9%, а Бразилия - за Америките, със 7,1%.

Разбивката по медии показва, че дигиталните технологии продължават да се развиват. Според прогнозата разходите за дигитална реклама ще нараснат със 7,9% през 2025 г., за да достигнат 678,7 милиарда щатски долара и 68,4% дял от общите разходи.

Богатството от данни, съхранявани от технологичните платформи, позволява хиперрелевантен маркетинг и търговия, пишат авторите на доклада.

Прогнозата предвижда още разходите за медийни услуги на дребно да се увеличат с 13,9% през 2025 г., за социални мрежи - с 9,2%, за програматик реклама - с 8,4%, за търсене - с 8,3%. Средата за търсене става все по-фрагментирана с бързото навлизане на разговорния изкуствен интелект, социалното и гласовото търсене.

Силен растеж се очаква и за рекламата на стрийминг платформи, чийто абонаменти се увеличават. Според прогнозата разходите за реклама на свързана телевизия ще нараснат с 10,9%, докато общите разходи за телевизия, включително ефирна телевизия, се очаква да намалеят с 1,8%. При външната реклама се прогнозира ръст от 2,7% през 2025 г.

Телекомуникациите са секторът, чиито разходи за реклама ще нараснат най-силно тази година - с 8,3%, следван от секторът козметика и лична хигиена с очаквано увеличение от 7,3%. Двигател на първия сектор е разширяването на 5G, търсенето на високоскоростен интернет и потреблението на цифрово съдържание, а на втория - потребителското търсене на продукти за грижа за кожата и уелнес, както и от нарастващия фокус върху грижата за себе си, устойчивостта и натуралните съставки.

Как AI ерата променя онлайн търговията? Как успешно се свързват онлайн и офлайн каналите за продажба, така че да работят безпроблемно? Как да се възползвате оптимално от "горещите" социални медии и създатели на съдържание за повече продажби? Как да се осланяте на данните, за да вземате решения, свързани с продажбите и развитието? Тези и още теми ще се обсъждат на десетото юбилейно издание на конференцията eCommerce Summit 2025, организирана от сп. Enterprise! Регистрирайте се от сайта на събитието!

Споделете:

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.