Ролята на специалиста по имейл маркетинг е по-взискателна и динамична от всякога - и още по-големи промени са на хоризонта.
Специалистите по имейл маркетинг сега са изправени пред предизвикателството да поддържат нарастващ брой канали (като SMS и социални медии), като същевременно се сблъскват с намаляващи екипи, променящи се изисквания на доставчика на пощенски кутии, по-строги бюджети и нарастваща умора на потребителите, според доклада The Email Marketing Pulse.
Обемът на глобалните имейли нараства стабилно през последните няколко години, подкрепен отчасти от скока на онлайн активността по време на пандемията. В съответствие с този модел мнозинството от нашите респондентите, анкетирани за целите на проучването, че обемът им на изпращане е или непроменен, или нараства през 2024 г.
Фокус върху качеството пред количеството
Много марки вече дават приоритет на изпращането на подходящи, висококачествени имейли до ангажирани получатели, вместо да изпращат големи обеми от по-малко таргетирани имейли. Тази промяна към персонализиране и сегментиране подхранва по-предпазлив подход към имейл маркетинга.
Предпочитания на потребителите и правила за поверителност
Повишаването на чувствителността на потребителите към неприкосновеността на личния живот и непоисканите комуникации кара марките да бъдат по-селективни по отношение на техните имейл кампании и кара потребителите да бъдат по-активни при отказване от комуникации, които вече не желаят да получават.
Имейлите ще станат по-интерактивни
Интерактивното съдържание увеличава ангажираността, защото прави кампаниите по-забавни за потребителите.
Все по-широко навлизане на AI
Все повече имейли неизбежно ще включват съдържание, генерирано от изкуствен интелект (AI). AI позволява на бизнеса да създава съдържание по-бързо. Когато е направено правилно, това помага да се оптимизира имейл стратегията по много начини.
AI и машинното обучение също позволяват предсказуем анализ и повече персонализация. Персонализирането в комбинация с предсказуем анализ също се превръща в тенденция.
В тази връзка все повече брандове ще се фокусират върху прозрачността относно това как използват изкуствен интелект в кампаниите си. Като сте откровени относно използването на AI, вие показвате на клиентите си, че уважавате тяхната поверителност и сте ангажирани да използвате техните данни отговорно.
Експериментирането в социалните медии ще бъде от ключово значение
Социалните медии са един от най-ефективните начини за разширяване на имейл списъците. Видеоклиповете и кратките видеоклипове ще продължат да са по-популярни. Откриването на начини за използване на видеосъдържание за разширяване на списъците с имейли ще бъде важно за търговците.
Бизнесът ще използва повече методи за монетизиране
Осигуряването на приходи от имейл списък винаги е едно от най-големите предизвикателства за търговците. Създаването и продажбата на продукт винаги е най-добрият начин да монетизирате списък, но има много други опции, ако нямате продукт. Можете да монетизирате чрез популяризиране на партньорски връзки например.
Геймификацията ще бъде ефективна стратегия за ангажиране
Игровите елементи към имейлите ги правят по-забавни и ангажиращи. Има две стратегии за геймификация, които дават резултат: търсене на съкровища по имейл и избиране на приключение. Абонатите правят избори, които водят до различни резултати или награди, докато участват в геймифицирано преживяване.
Повече бизнеси ще изпращат локализирани имейли
Преводът на вашите имейли на друг език ви позволява да увеличите потенциалната аудитория за вашето съдържание. Освен това подобрява изживяването за съществуващи клиенти, които не владеят езика, на който обикновено публикувате.
Ако заложите на AI базиран инструмент за превод, важно е текстът да бъде прегледан от експерт в съответния език, за да направи редакции. Можете също така да увеличите прозрачността, като ясно подчертаете всяко преведено от AI съдържание.
Повече имейли ще съдържат видео съдържание
Статистиката сочи, че имейлите, които съдържат "видео" в описанието си, имат по-висок процент на отваряне. Подобно на споделянето на публикации в блогове, продукти или целеви страници, споделянето на връзки към вашите видеоклипове повишава ангажираността на аудиторията.
Откритите разговори с клиентите, създаването на съдържание, което ги интересува, оптимизирането на съобщенията и разширяването на списъка с имейли са основни стратегии, които са важни за успешния маркетинг.