Пет ключови факта, които да насърчат имейл маркетинговата стратегия

Пет ключови факта, които да насърчат имейл маркетинговата стратегия

Имейл маркетингът все още е един от най-ефективните начини за насочване към клиенти и стимулиране на реализации. Подобно обаче на много други маркетингови канали, събирането на данни и насочването стават все по-трудни.

Emarketer анализира ключови данни, които обобщават състоянието на имейл маркетинга.

Имейлът е една от водещите маркетингови платформи

Имейлът се класира по-високо от автоматизацията на маркетинга, управлението на клиентски данни и персонализацията като технология, в която инвестират специалистите по маркетинг, според MoEngage и ClickZ.

Една от причините търговците да се фокусират върху имейла: той е евтин. Според Litmus за всеки 1 долар, инвестиран в имейл маркетинг, могат да се очакват 36 долара ROI.

В топ технологиите се нареждат още ангажирането на клиенти чрез множество канали, мобилният маркетинг, изкуственият интелект.

Имейлът е водещият маркетингов инструмент за B2B сектора

Около 36% от B2B професионалистите използват имейл за маркетинговите им кампании - повече, отколкото са внедрили платени социални, виртуални събития и видео маркетинг, според Sagefrog.

Въпреки популярността си, имейл маркетингът ще представлява само 0,2% от разходите за дигитална реклама в САЩ тази година, които се очаква да достигнат общо 667,3 милиона долара, според прогноза на Emarketer. Ниската стойност на разходите още веднъж показва колко сравнително евтин е имейл маркетингът.

Други популярни инструменти са SEO, маркетинг със съдържание, събития, видео и директен маркетинг и т.н.

Имейл маркетинг кампаниите са изправени пред предизвикателства с ангажираността и измерването

Специалистите по маркетинг са фокусирани върху увеличаване на ангажираността и ефективно измерване на възвръщаемостта на инвестициите от имейли, според данните на Ascend2 и OMI. Имейл кампаниите са по-трудни за измерване, отколкото бяха преди няколко години, но все още са ефективни.

Същото проучване установява, че 46% от търговците смятат честотата на кликване за ефективна, докато 42% приоритизират ROI, а 36% се фокусират върху процента на реализация.

Сред другите предизвикателства са подобряването на доставянето на съобщенията, съвместимостта с регулаторните изисквания, както и съставянето на цялостна стратегия за маркетинг.

Имейлът обаче не е всичко

Имейл маркетингът е загубил дял от насочените съобщения и SMS, според Salesforce. Потребителите обаче по-трудно споделят телефонния си номер, отколкото имейла си.

Това, което е най-важно, е стройна маркетингова стратегия, която обхваща различни платформи. Потребителите не искат да виждат едно и също съобщение, копирано в текстови съобщения и имейли. Ако ще уцелвате един и същ клиент два пъти, уверете се, че съобщенията не се повтарят.

Имейлът все още е предпочитан за получаване на оферти и отстъпки

Имейлът далеч не е мъртъв, когато става въпрос за оферти, според CouponFollow. Близо половината (48%) от милениалите в САЩ например всъщност го предпочитат пред мобилно приложение и SMS купони.

Предпочитанието за имейл пред мобилните приложения означава, че търговците могат да пропуснат някои от данните от първа страна, които приложенията предоставят, но също така означава, че една от по-евтините опции е и най-популярната.

Тъй като маркетинговите бюджети се затягат и потребителите търсят отстъпки, съсредоточете се върху имейла, за да насърчите продажбите чрез оферти и отстъпки.

Най-интересното за електронната търговия, маркетинга и продажбите можете да научите на eCommerce Annual Summit. Вижте повече за събитието: https://ecommsummit.enterprise.bg/

За да взимате решения за онлайн бизнеса си, основани на данни, вижте повече за най-голямото e-commerce потребителско проучване в България "Пулсът на онлайн потреблението в България 2024", осъществено от сп. Enterprise и MarketLinks!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.