Социалните платформи продължават да се развиват и все повече инфлуенсъри влизат на арената. Брандовете, които залагат на автентични партньорства, ще продължават да виждат значими резултати от сътрудничеството с инфлуенсъри, според Sprout Social.
Бъдещето няма да бъде определено от това дали изкуственият интелект ще замести създателите на съдържание, а от инструменти, които ги подкрепят, и стратегии, които приоритизират релевантността пред показателите за единица суета.
Според изследване на Goldman Sachs около 50 млн. създатели на съдържание допринасят за формирането на тяхната специфична икономика, оценена на приблизително 250 млрд. долара. Числото се очаква да се удвои до 2027 г.
С разрастването на индустрията алгоритмите стават все по-нишови, а съдържанието на създателите - все по-влиятелно.
Потребителската перспектива
Данните от проучването Pulse Survey на Sprout за третото тримесечие на 2025 г. рисува ясна картина: приблизително две трети от потребителите казват, че когато бранд партнира с техните любими инфлуенсъри, те са по-склонни да купят продукт/услуга.
Инфлуенсърите ще продължат да бъдат културен стълб, а начинът, по който изграждат общности и създават партньорства с брандове, ще се развие.
Около 80% от маркетинговите мениджъри увеличават бюджета си за инфлуенсър маркетинг, като около 25% прехвърлят средства от традиционни маркетингови канали към инфлуенсъри, според доклада The 2025 Impact of Social Media Marketing Report.
Четирите ключови тренда за 2026 г.
Изкуственият интелект като помощник, не като заместник
В условията на промени в платформите, икономическа несигурност и непрекъснато възникващи нови технологии поставят под въпрос дългосрочното въздействие на инфлуенсърите. Как могат инфлуенсърите да продължат да поддържат потоци от приходи в нововъзникващи мрежи? Ще ги заменят ли инфлуенсъри, базирани на изкуствен интелект?
Отговорът е, че бъдещето няма да бъде определено от изкуствен интелект, който да замести създателите на съдържание, а от инструменти, които ги овластяват.
Социалното откривателство и нишовите алгоритми
Алгоритмите стават все по-специализирани, като насочват потребителите към все по-специфично съдържание и общности. Това означава, че брандовете трябва да работят с инфлуенсъри, които са привлекателни за тяхната аудитория, вместо просто да търсят най-големия брой последователи.
Разширени партньорства с брандове
Вместо краткосрочни кампании, брандовете и инфлуенсърите се насочват към дългосрочни стратегически партньорства. Тези взаимоотношения, основани на доверие и съвместно създаване на стойност, водят до по-устойчиви резултати.
Професионално развитие на инфлуенсър маркетинг мениджърите
Според данни, включени в доклада, три четвърти от маркетинг мениджърите очакват да разширят екипите си през следващата година, като мениджърите по инфлуенсър маркетинг са сред топ пет търсени позиции. Управлението на взаимоотношенията с инфлуенсъри се превръща в основен маркетингов стълб и двигател на възвращаемостта на инвестициите.
Програмите за инфлуенсъри не могат да бъдат подходящо мащабирани, ако са в списъка със задачи на някого заедно със създаването на органично съдържание, отчитането и други задължения. Те заслужават поне една специализирана позиция (ако не и повече), а маркетолозите, които усъвършенстват уменията си в тази област, ще станат още по-ценни за компаниите в бъдеще.
Брандовете, които ще вървят напред, ще са тези, които приемат инфлуенсърите не като тренд, а като дългосрочни партньори. Бъдещето на инфлуенсър маркетинга е светло за тези, които се съсредоточат върху автентичност, стратегически партньорства и приоритизиране на релевантността пред повърхностните показатели.