Автор: Beluga IT
Имейл маркетингът за онлайн търговия е маркетинговият канал, който дава възможност да уведомите клиентите си и записалите се за нюзлетърът ви за нови продукти, отстъпки, промоции, кампании и други важни за бизнеса събития.
С какво се различава от обикновения имейл маркетинг?
Стратегически трябва да помислите, освен кога е правилното време да изпратите дадени имейли на конкретна група хора, но и в каква последователност да го направите, за да извлечете максимума.
Ето и имейлите, за които ще говорим в следващите редове:
Имейл за добре дошли
Имейли за ангажиране на потребителите
Имейл за препоръка
Отстъпки и промоции
Имейл за забравена количка
Преди да стартираме обаче, е добре да направим ясно разграничение между транзакционните и промоционалните имейли.
Промоционалните имейли (или т.нар. имейл бюлетин) са кампанийни имайли, които изпращате на хората, записали се за тях. Можете да ги използвате, за да споделяте стартирането на нови продукти и продуктови линии, кампанийни продукти, промоционални оферти, да споделяте интересна информация за вашия бизнес и да изградите по-сериозни и дълбоки отношения с клиентите си.
Транзакционните имейли, от своя страна, са малко по-строги заради информативния им характер. В повечето ситуации те се изпращат автоматично след осъществяване на покупка, независимо дали потребителя е записан за нюзлетър, или не. Те са от изключително значение за изграждането на силни отношения между клиентите и бранда, а високият им процент на отваряне дава възможност да разгърнете потенциалът на вашия бранд и да съберете възможно най-много информация за клиентите си.
Защо транзакционните имейли са важни?
Представете си ситуация, в която разглеждате даден магазин, избирате продукти, добавяте ги в количката си, попълвате информацията, която е необходима за завършване на поръчката, натискате бутонът "Купи"... и нищо.
Не получавате имейл за потвърждение, нито някакъв знак, че сте направили поръчката си. Взели ли са ви парите? Получили ли са поръчката ви? Какво следва сега?
Тук е и силата на транзакционните имейли. Те информират потребителите на всяка крачка от тяхното пазаруване и периодът между покупката и доставката. Така елиминират притесненията в клиентите.
А сега преминаваме към същината на статията ни и защо всеки един имейл, посочен по-горе, е важен, както и идеи за такива.
Имейл за добре дошли
Приказката "Първото впечатление е най-важно" важи както в живота, така и в онлайн търговията. Ако представянето ви след записване за имейл бюлетин или регистрация не е запомнящо се, последващите ви кампании е доста вероятно да бъдат пропуснати.
Ролята на имейла за добре дошли е да благодарите на клиентите си и записалите се за бюлетина ви, че са станали част от списъка ви, а ако го направите по правилен начин, можете да ги насочите и към поръчка.
Можете да предоставите код за отстъпка, да дадете повече информация за вашите продукти и/или услуги.
Най-важните елементи тук са:
Стремежът към оригиналност - Ако искате да получите Уау! ефект, то със сигурност трябва да заложите на оригиналност. А това означава да правите нещо, което клиентите ви не очакват.
Красив дизайн - Бил той минималистичен, опростен или жив и многоцветен, дизайнът е важен.
Чувството, че човекът е на правилното място - Цялостната визия и послание трябва да насочват именно към мисълта "Да, това е моето място!"
Имейл за ангажиране на потребителите
Помислете кои са ключовите места, на които потребителите ви прекратяват поръчката си, и се постарайте да ги насочите да се върнат и да завършат желаното от вас действие.
Предложете безплатна доставка, безплатен поробен период, възможност за замяна за ваша сметка или просто поискайте от клиентите да ви оставят коментар за продуктите, които са закупили.
Кампании като тези не само насърчават ангажираността, но и изграждат двупосочни отношения между бизнеса и клиентите.
Имейл за препоръка
Вече не е тайна, че да поканите клиенти да препоръчат на свои близки и приятели да поръчат от дадена марка е идеален източник на нови потенциални клиенти. Не бихме казали безплатни, защото в повечето случаи тези инициативи са свързани с отстъпки.
Не забравяйте условията, при които препоръката се случва, както и това да ги направите ясни за вашите клиенти, защото в противен случай има възможност да отблъснете както новите, така и текущите си клиенти.
Отстъпки и промоции
Отстъпките са един от най-ефективните инструменти на онлайн търговията.
Проучвания показват, че над 54% от купувачите са склонни да поръчат продуктите от забравената си кошница, ако те са подкрепени с процент отстъпка. Повече за забравените колички обаче ще си говорим по-надолу в статията.
Тук можете да развихрите въображението си или просто да заложите на кампанийните намаления, които правите, и да осведомите клиентската си база за тях.
Важно е да се поддържа и баланс. Ако прекалено често правите промоции, има възможност да научите клиентите си винаги да чакат да купят от промоциите (които така или иначе го правят). Също така прекалено честите намаления удрят директно по печалбата ви.
Имейл за забравена количка
Истината е, че всички го правим.
Отваряме сайт, разглеждаме го, избираме продукти и излизаме. Още по-често се случва и нещо в процеса по завършване да не ни харесва и да се откажем.
А най-честият случай е нещо друго да отнеме вниманието ни.
Ето защо като търговци не можем да си позволим да изоставим клиентите си, когато те вече са харесали и добавили нещо в количката си. Тук на помощ идват имейлите за забравени колички.
Един такъв имейл би завършил доста от стартиралите поръчки, не мислите ли?
Не всички клиенти могат да бъдат конвертирани в купувачи, но все пак можете да положите усилия да се допитате до тях защо не са завършили поръчката си. Така може да откриете както множество проблемни места в дизайна на сайта си, така и проблемни звена, като цена за доставка, срок на доставката, неудобни методи за плащане и т.н.
Втора част на материала можете да прочетете тук!