Техническата подготовка на видеоплатформата TikTok за планираното отделяне на бизнеса ѝ в САЩ става все по-конкретна. С оглед на отделянето, насърчавано от американския президент Доналд Тръмп, китайската платформа планира да пусне ново приложение в САЩ на 5 септември, съобщава сайтът The Information, специализиран в технологични теми, като се позовава на неназовани вътрешни източници.
Досега действащото приложение трябва да бъде прекратено в САЩ през март следващата година след изтичане на преходен период. TikTok не коментира темата пред Ройтерс, пише БТА.
Тръмп възнамерява да преговаря с Китай за евентуална продажба на американския бизнес на TikTok. Сделката е почти финализирана, обяви Тръмп. Той вероятно ще разговаря с президента на Китай Си Дзинпин или с някой от неговите представители. "До голяма степен имаме споразумение", смята американският президент.
Заради опасения за националната сигурност през 2024 г. Конгресът на САЩ постановява, че китайската компания майка на TikTok, ByteDance, трябва да продаде бизнеса си в САЩ до 19 януари 2025 г. В противен случай платформата щеше да бъде блокирана в САЩ въпреки своята популярност.
От встъпването си в длъжност през януари обаче Тръмп удължи този срок три пъти, последно до 17 септември т.г. Самият той се възползва от TikTok по време на предизборната кампания за президентските избори, където го следват особено млади хора.
Тази пролет се разработваше сделка за отделяне на американските операции на приложението в нова фирма, базирана в САЩ, мажоритарно притежавана и управлявана от американски инвеститори. Тя обаче беше отложена, след като Китай заяви, че няма да я одобри след обявените от Тръмп високи мита върху китайските стоки.
Ако искате да се подготвите за задълбочено разбиране на позиционирането и изграждането на бранове в TikTok & Instagram, вижте повече за обучението TikTok & Instagram Marketing Masterclass ТУК