Деветте най-значими тенденции в дигиталния маркетинг (I част)

Деветте най-значими тенденции в дигиталния маркетинг (I част)

Дигиталният маркетинг непрекъснато се променя, за да отговори на нуждите на бизнесите.

Пандемията преобърна дигиталния пазар и срина транспортните вериги и традиционния модел на пазаруване. Тези промени направиха дигиталния маркетинг по-критичен от всякога, пише influencermarketinghub.com.

Медията обобщава най-забележителните тенденции в дигиталния маркетинг, които ще продължат да се развиват и в бъдеще.

Увеличено използване на чатботове

Все повече хора проучват онлайн за своите покупки. Мнозина пък изобщо не желаят да отидат до физическия магазин. Затова се увеличава използването на чатботове през последните няколко години.

Разбира се, това не се дължи само на повишеното търсене. Чатботовете станаха по-реалистични и значително подобриха потребителско изживяване. В допълнение, напредъкът в изкуствения интелект (AI), машинното обучение (ML), обработката на естествения език (NLP) и анализът на настроенията на клиентите подобриха способността на чатботовете да взаимодействат по начин, подобен на човека.

В резултат на това фирмите подобряват изживяването при обслужването на клиенти без значително увеличение на инвестициите.

Tidio съобщава например, че 88% от клиентите са имали поне един разговор с чатбот през 2021 г. Тяхното проучване установява, че в допълнение към обслужването на клиенти и маркетинга, чатботовете се използват и в други области, и като събиране на данни, човешки ресурси и операции.

Сега те са привлекателна опция за магазини за електронна търговия, B2B компании, недвижими имоти и дори здравеопазване.

Разговорната търговия става все по-популярна

Изживяването на клиента става все по-важно. Много потребители са готови да платят повече за стоки и услуги, ако получат качествено изживяване, отколкото просто да плащат на фирми, които предлагат най-ниската цена. Разговорната търговия може да помогне за подобряване на клиентското изживяване.

Разговорната търговия (известна още като разговорен маркетинг или чат търговия) използва комуникационни платформи и приложения за съобщения, например WhatsApp и Facebook Messenger, за да продава продукти, да комуникира с потребителите и да предлага обслужване на всеки етап от фунията на продажбите.

Много хора смятат за естествена еволюция да общуват с марките по този начин, точно както правят много от личните си разговори. Само WhatsApp имаше около 2 милиарда активни потребители към началото на 2022 г.

Гласовото търсене става все по-популярно

По-специално поколението Z никога не е било голям фен на писането. Разбира се, те са израснали с цифрови устройства, но ако могат да избегнат използването на клавиатура, ще го направят.

Възможностите за гласово търсене се увеличават до такава степен, че това вече е предпочитаният метод за въвеждане за мнозина. Alexa на Amazon, Google Assistant и Apple Siri все повече стават част от ежедневието.

PWC установи, че хората използват гласови команди на своите смартфони (57%), таблети (29%), лаптопи (29%), настолни компютри (29%), високоговорители (27%), дистанционни за телевизори (21%), автомобилни навигации (20%) и носими устройства (14%). Оттогава гласовото търсене несъмнено се е увеличило.

Изненадващо, не само по-младите поколения откриват лекотата на гласовото търсене. Например 65% от 25-49-годишните с устройства с гласова възможност говорят с тях поне веднъж на ден, както и 57% от хората на възраст 50+.

Gartner откри, че през 2020 г. 30% от сесиите за сърфиране в мрежата са били без екран. Това ясно показва промяна в начина, по който потребителите взаимодействат с марките онлайн.

Потребителите на гласово търсене все повече търсят местни резултати. Според Google търсенията на бизнес близо до мен са се увеличили драстично през последните няколко години. Google съобщава, че 58% от потребителите са намерили местни фирми чрез гласово търсене.

Следователно фирмите трябва да коригират своето SEO, за да оптимизират за гласово търсене. Методите включват използване на естествен език с директни отговори на конкретни въпроси, маркиране на схема и богати фрагменти, поддържане на актуални данни в списъка на My Business и магазина за електронна търговия и гарантиране, че цялото съдържание е оптимизирано и актуално.

Омниканален дигитален маркетинг

Брандовете откриват предимствата на създаването на кампании, които обхващат набор от дигитални маркетингови канали. Това им помага да достигнат до по-широка аудитория. Освен това повечето хора не се ограничават до един дигитален канал, а омниканалният маркетинг позволява на марките да използват силните страни на множество канали.

Ключът към омниканалния маркетинг е да използвате всичките си канали, за да създадете унифицирано изживяване за всеки клиент. Истинският омниканален маркетинг не се ограничава до дигитален маркетинг. Той включва някои традиционни маркетингови канали в своя микс, като признава, че хората все още не са 100% дигитални. Всеки канал взаимодейства, за да създаде единен глас и послание за марката.

Омниканалният маркетинг признава, че потребителите използват различни канали на различни етапи от деня си. Това дава много потенциални допирни точки за една марка, за да достигне до потребителите, доставяйки унифицирано, но не идентично послание.

Имайте предвид, че омниканалният маркетинг се различава от многоканалния маркетинг. Омниканалният маркетинг изисква прозрачна интеграция на вашите маркетингови усилия между вашите канали. Например няма да използвате идентични PPC реклами във всичките си социални платформи, което би отегчило потребителите. Целият маркетинг от марка към клиент координира и разказва част от по-голяма история по безпроблемен, унифициран начин.

Втора част на материала можете да прочетете тук!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.