Деветте най-значими тенденции в дигиталния маркетинг (II част)

Деветте най-значими тенденции в дигиталния маркетинг (II част)

Дигиталният маркетинг непрекъснато се променя, за да отговори на нуждите на бизнесите.

Пандемията преобърна дигиталния пазар и срина транспортните вериги и традиционния модел на пазаруване. Тези промени направиха дигиталния маркетинг по-критичен от всякога, пише influencermarketinghub.com.

Медията обобщава най-забележителните тенденции в дигиталния маркетинг, които ще продължат да се развиват и в бъдеще.

Първа част на материала можете да прочетете тук!

Влияние на метавселената върху дигиталния маркетинг

През 2021 г. Facebook (компанията) се преименува на Meta. Имайки предвид размера и влиянието на активите на Facebook, които не са Facebook (платформата), разделянето на имената на платформата и компанията имаше смисъл. По време на ребрандирането Марк Зукърбърг обяви, че компанията ще постави бъдещето си в своята метавселена.

Bloomberg прогнозира, че свързаните с метавселената борсово търгувани фондове могат да нараснат до 80 милиарда долара активи под управление до 2024 г.

Метавселената включва развлечения на живо, социални мрежи, хардуер, генерирано от потребителите съдържание и технологична инфраструктура. Това е споделено виртуално пространство, където се събират мегатрендове. То включва множество виртуални и разширени преживявания.

В метавселената потребителите създават аватари и се движат през 3D свят, взаимодействайки с другите и околната среда около тях. Метавселената включва платформи като Roblox, Minecraft и Fortnite.

Тъй като хората прекарват повече време в метавселената, границата между реалния и виртуалния свят става все по-размита. В резултат на това хората започват да се докосват до марки и дори да купуват виртуални продукти. Например Vans си сътрудничи с Roblox, за да създаде виртуален скейт парк. Там потребителите могат да практикуват уменията си за виртуален скейтборд и след това да купуват продукти на Vans, без да напускат метавселената.

Адаптация на SEO

Google пусна значителна актуализация на Page Experience през 2021 г. Тази актуализация интегрира нов набор от показатели, известни като Core Web Vitals, в това, което Google традиционно нарича "практическа работа със страницата".

Основните уеб показатели са основните изисквания за техническа изправност на сайта. Те измерват ефективно потребителското изживяване (UX) на уеб страница, като обхващат три основни области: зареждане, интерактивност и визуална стабилност. Тези показатели измерват колко време отнема на потребителя да стигне до вашата страница, колко лесно потребителят първоначално взаимодейства с нея и дали потребителят се дезориентира поради несъответствия в дизайна на страницата ви.

Google също подчерта значението на частта "Хората също питат" в резултатите от търсенето. Затова за търговците е важно да включат отговори на често срещани въпроси в съдържанието си.

През 2022 г. Google се основава изцяло на намеренията на потребителите, вместо да разчита твърде много на думите, които използват при търсенето си.

Имейл маркетингът няма да умре

Тъй като имейл маркетингът е една от най-старите форми на дигитален маркетинг, може би е неизбежно хората да предсказват смъртта му постоянно. И все пак имейл маркетингът не бърза да умира.

Според The ​​Radicati Group общият брой изпратени и получени бизнес имейли и потребителски имейли на ден надхвърля 293 милиарда през 2019 г. и се прогнозира да нарасне до над 347 милиарда до края на 2023 г. Потребителите на имейли в световен мащаб се очаква да достигнат 4,3 милиарда до това време.

В допълнение, Litmus съобщава, че имейлът води до възвръщаемост на инвестициите от $36 за всеки похарчен долар, по-висока от всеки друг канал.

Персонализирането е жизненоважно за успешния имейл маркетинг. Хората трябва да се включат за имейл маркетинг и са много наясно с поверителността си. Следователно те не гледат с добро око на общи, неподходящи имейли. Те получават много имейли всеки ден - средният офис служител получава 121 имейла дневно, така че е необходимо нещо специално, за да примамите някого да отвори точно вашите имейли.

Персонализирането на вашите маркетингови имейли ви помага да подобрите тяхната ефективност. Някои фирми вече използват AI, за да създават персонализирани имейли за конкретни клиенти.

TikTok не е само за деца

Възходът на TikTok не е достатъчен да убеди брандовете, че е сериозна социална медийна платформа. Ако все още се съмнявате в достойнството на TikTok за сериозен дигитален маркетинг, помислете за следното:

Потребителите на TikTok прекарват повече от 850 минути на месец в приложението.

TikTok има 1 милиард активни потребители месечно и 3 милиарда инсталации.

Това е най-популярното приложение за iPhone, теглено в САЩ през 2021 г., като изпреварва ouTube, Instagram, Snapchat и Facebook.

Всъщност TikTok беше най-популярното приложение, изтеглено в световен мащаб през 2020 г. и 2021 г.

Подобно на Facebook (и Instagram), TikTok вече има официален рекламен пазар, което улеснява марките да рекламират в платформата. И да, TikTok все още е най-популярен сред по-младите поколения. Общо 32,5% от потребителите му в САЩ са на възраст 10-19 години, но аудиторията му постепенно застарява. Потребителите на TikTok изглежда не "израстват" платформата, както потребителите на Facebook не са израснали това приложение.

Amazon остава крал на електронната търговия

Amazon продължава да царува като лидер в електронната търговия. Въпреки че посетителите на Amazon.com намаляват до 2,2 милиарда души през февруари 2022 г., това всъщност просто отразява ситуацията с пандемията, която все още затруднява доставките на много места по света.

Amazon не е лоялен към друга марка, освен към собствената си. На практика всеки може да продава в Amazon, което дава много възможности на брандовете, които желаят да търгуват онлайн. Amazon Advertising продължава да расте и е от съществено значение за приходите на компанията. Приходите от реклами на Amazon са за над 31 милиарда долара през 2021 г., три пъти повече от приходите от реклами през 2018 г.

Amazon продължава да усъвършенства рекламната си платформа, за да предостави повече опции и данни за подобряване на вашите рекламни разходи.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.