Бизнесът е нетърпелив да продължи напред на фона на икономическото възстановяване от пандемията. Въпреки това, организациите, които продават B2B продукти и услуги, не могат просто да се потопят отново в пазара без да вземат предвид нивата им на производителност.
По-конкретно, лидерите трябва да обмислят поддържането на висока производителност и ефективност по време на пълния цикъл на продажбите, пише онлайн изданието entrepreneur.com.
Разбира се, провеждането на ефективна B2B търговска операция не се случва без обмисляне и планиране. Тук се проявяват най-добрите практики за производителност.
Изданието обобщава няколко стратегии, които B2B търговският бизнес може да използва за рационализиране на своите системи за продажби. Приложени заедно, стратегиите могат да помогнат на бизнеса да продължи напред без да губи време, енергия, пари или други ресурси.
Първа част на материала можете да прочетете тук!
Прекройте старите цикли на покупка
Повечето B2B търговски компании знаят средните си цикли на покупка. Например, производител на бизнес оборудване може да очаква 100-дневен цикъл на покупка въз основа на исторически данни. В резултат на това производителят прави планове въз основа на цикъла.
Какво обаче би станало, ако производителят може да затегне цикъла на покупка с 10%? В този случай цикълът ще се случи в продължение на 90 дни, а не на 100 дни.
Не е трудно да си представим колко по-различно биха изглеждали финансите на бизнеса при съкратени цикли на продажби. Освен това продавачите биха могли да увеличат нивата си на производителност, като регистрират повече реализации всяка година.
Прекрояването на цикъла на покупка отнема време и усилия. Лидерите на компаниите могат да започнат, като очертаят традиционния цикъл. След това те могат да разгледат начини да намалят някои часове и дни.
Едно от решенията е да заработите с нови доставчици или да ускорите времето, необходимо на търговските представители да се срещнат с потенциалните клиенти.
Преосмислете методите на доставка
B2B търговските компании често разчитат на различни методи за доставка в зависимост от своите продукти. Те също могат да бъдат изправени пред високи разходи за доставка, за да изпращат поръчки в определени зони или държави.
Прегледайте поръчките на повтарящи се клиенти, за да видите дали не можете да подобрите рентабилността на доставката. Това може да включва и превключване между различни видове транспорт, за са рационализирате тромавата система.
Важно е да се отбележи, че адаптивността наистина е в основата на играта. Клиентите са свикнали да получават това, което искат, възможно най-бързо благодарение на гигантите в бизнеса като Amazon. Следователно те естествено ще очакват гъвкавост и в своите B2B трансакции.
Разрешете на съществуващите клиенти да поръчват отново онлайн
Пренареждането на B2B търговския пазар обикновено включва клиент, който говори с търговски представител. За съжаление, това може да задържи процеса. Въпреки че представителите ще искат да се свързват с клиенти от време на време, не е необходимо да правят нови поръчки на ръка. Това може да се случи и онлайн чрез портал.
Не става въпрос само за производителност, като накарате клиентите да правят свои собствени поръчки онлайн. От гледна точка на клиента - поръчката не изисква специални стъпки. Освен това клиентът може да поръча по всяко време без да се налага да се свързва с някой от B2B продавача.
По същия начин търговският представител на B2B може да следи поръчките на клиентите без да губи време за ненужни телефонни обаждания.
Не се заблуждавайте: точките на допир между продавачите и купувачите са от съществено значение, особено в сферата на B2B. Но те не винаги са необходими. Предоставянето на достъп на клиентите до онлайн поръчки прави всичко по-гладко и ускорява процесите.
Насърчаването на производителността обещава безброй успехи за компаниите, участващи в B2B търговията. Дори малки промени могат да доведат до чувствителна разлика при мащабирането.