Единадесет начина за приложение на AI в социалните медии (не само за създаване на съдържание)

Единадесет начина за приложение на AI в социалните медии (не само за създаване на съдържание)

Използването на изкуствен интелект (AI) в социалните медии може да бъде противоречиво. Някои маркетолози го приемат като инструмент, който повишава продуктивността и им освобождава време за по-стратегическо и творческо мислене. Други заемат по-скептична позиция, притеснени, че AI може да понижи общото качество на контент маркетинга или дори да застраши работните им места.

Въпросът е, че в този момент наистина няма значение кой какво мисли за AI - в социалните медии или в почти всяка друга област от съвременния живот. Оригинално изследване на Hootsuite показва, че мнозинството от 80% от маркетолозите в социалните медии използват AI за поне някои от творческите им задачи.

AI работи най-добре, когато се използва като инструмент за подпомагане и поддържане на човешката креативност. Той прави екипите по-бързи и по-гъвкави, но не може да замени квалифициран мениджър на социални медии, съобразен с бранда копирайтър или опитен графичен дизайнер.

Разговорът за AI в наши дни има тенденция да се фокусира върху генеративния AI. Това е наборът от инструменти като ChatGPT, които могат да се използват за създаване на съдържание. И, разбира се, създаването на съдържание е една от основните употреби на AI в социалните медии.

Това обаче далеч не е единственото му приложение. Hootsuite разглежда 11 начина за използване на AI инструменти за социални медии, освен създаването на съдържание.

Анализиране и обобщаване на големи набори от данни

Социалните медии произвеждат почти безкрайно количество данни - далеч повече, отколкото който и да е човек може да обработи, камо ли да анализира. AI моделите могат да помогнат за намирането на данните, от които се нуждаете, за да вземете информирани решения относно стратегията си. Те могат да превърнат огромни обеми аналитични данни в лесни за разбиране прогнози, така че кампаниите да се планират въз основа на реални данни, които максимизират възвръщаемостта.

AI системите могат да анализират и обобщават и вътрешни набори от данни. Това включва всичко - от стенограми на срещи, през технически бели книги, до колекции от бележки, събрани от множество заинтересовани страни.

Анализиране на индустриалната ниша и идентифициране на стратегически пропуски

Това потенциално може да бъде обединено със съвета по-горе, тъй като анализът на индустрията и конкурентите включва изследването на големи и сложни набори от данни. Това е достатъчно важна стратегия, на която да се обърне самостоятелно внимание.

Да се анализират публикации в социалните медии за - да кажем, година назад не би било възможно без AI инструменти. Технологията може да идентифицира модели, които да помогнат да разберете както общата картина, така и много специфични детайли. AI инструментите за социално слушане и анализ на настроенията като Talkwalker могат дори да ви помогнат да предскажете целите 90 дни напред с висока степен на точност и да забележите тенденции, преди да достигнат критична маса.

Докато разширявате изследването си, ще получите и представи от маркетинговите стратегии на конкурентите и потребителските настроения, които могат да ви помогнат да идентифицирате стратегически пропуски на пазара. Това далеч надхвърля създаването на съдържание за социални медии и може да се върне към екипите ви за разработване на продукти, R&D и поддръжка на клиенти.

Идентифициране и създаване на съдържание за специфични сегменти от аудиторията

Отново това може да бъде обединено с анализа на големи набори от данни, но тук ключът е да разберете какво ви казват AI инструментите и да свършите човешката работа за създаване на целенасочено социално съдържание.

AI-управляваната сегментация на аудиторията намалява значително времето за планиране на съдържание.

Инструментите, базирани на изкуствен интелект, могат също така да идентифицират нишови клиентски персони и да помогнат за създаването на целенасочени LinkedIn кампании, така че да се генерират повече потенциални клиенти.

Хиперперсонализация

Можете да отидете още по-далеч с персонализацията чрез AI инструментите, вградени в рекламните платформи на много социални мрежи. Вместо да създавате една рекламна кампания за целева аудитория, тези инструменти обслужват динамично рекламно съдържание, персонализирано в реално време на ниво индивидуален потребител.

На практика платформите пускат стотици версии на реклами, всяка от които се променя в зависимост от взаимодействията на потребителя.

Вече повече от четири милиона потребители използват поне един AI рекламен инструмент на Meta платформите, увеличение от един милион само преди шест месеца.

Преоформяне на дълго съдържание за социални медии

Вътрешното изследване на Hootsuite показва, че в различните платформи повечето брандове трябва да се стремят към 48 до 72 публикации на седмица. Това е голям обем съдържание и може да изглежда невъзможно да измисляте толкова много уникални идеи всяка седмица.

Организация с добър архив от брандирано съдържание, от което да се черпят идеи, може да използва този архив като ресурс за създаване на социално съдържание. AI инструментите за създаване на съдържание като OwlyWriter AI могат да анализират съществуващ документ, след което да го превърнат в социален пост в съответствие с бранда (или скрипт за социално видео), който отговаря на спецификациите на всяка социална платформа.

Генериране на идеи

Ако нямате такъв обширен архив, ако сте нов бранд или стартирате нова продуктова линия, AI инструментите могат да генерират идеи за съдържание - статии, инфографики, видеа и други.

Генериране на алтернативен текст

Алтернативният текст е важен компонент от SEO за социални медии. Той също е критичен за подобряване на достъпността на социалното ви съдържание.

Ако изобщо се колебаете да използвате AI инструменти за помощ при изготвянето на социално съдържание, алтернативният текст е място с нисък риск да експериментирате с инструментите. Опитайте да използвате AI инструменти за създаване на алтернативен текст и за изображенията в уеб съдържанието ви.

Изготвяне на брифове и концепции

Често има много документация за създаване, преди дори да започнете да изготвяте публикации за социална кампания.

AI инструментите са отлични помощници за задачи като писане на брифове, очертаване на презентация или създаване на чернови и графични концепции за визуализиране на кампания, преди да включите професионалистите по създаване на съдържание и графики.

Дизайн на персонализирана графика

Снабдяването със съдържание е един от най-големите препъни камъни за маркетолозите и мениджърите на социални медии. Трябва да намерите и създавате визуални материали, които се вписват в естетиката на бранда ви, след което да ги преоформите за всяка платформа.

AI инструментите за създаване на изображения и дизайн като Midjourney, Dall-E, DreamStudio и дори Canva могат да ви помогнат да създавате персонализирани, брандирани визуални материали бързо.

Най-добрите резултати се постигат в колаборация между инструмент и човек. Например хората да измислят  дизайнерска концепция за кампания, след което използват AI инструменти за създаване на макети, дизайнер или фотограф да създаде визуални активи за кампанията, хората да доработят тези активи съобразно бранда и т.н.

Планиране на календара за съдържание

Аудиторията следва любимите си брандове в различни платформи, затова е истинско изкуство да разпределите съдържанието си за максимален обхват и ангажираност, като същевременно минимизирате умората на зрителите. AI базирани инструменти могат да са полезни тук, като използват данни от минали резултати въз основа на предпочитани метрики, за да предложат оптимални моменти за бъдещи публикации. Това значително съкращава времето за планиране.

Рационализиране обслужването на клиенти в социалните медии

Чатботовете са критичен AI-задвижван инструмент за обслужване на клиенти в социалните медии от много години. AI отвежда автоматизацията на обслужването на клиенти на друго ниво.

Вместо просто да отговарят на често задавани въпроси със стандартен отговор, AI чатботовете се учат с времето, така че могат да отговорят на до 80% от запитванията, които не изискват стандартен отговор. AI чатботовете могат също да работят на множество езици и да развиват специфична регионална експертиза.

Ето и пет съвета за безопасно използване на AI за социални медии

На първо място, важно е да знаете източниците на обучителните материали за AI, тъй като от тях зависи какви резултати ще получавате.

Опитайте да използвате същите инструменти многократно, така че инструментите ви да се научат на вашия стил и глас с времето. Предоставете ръководството за стил на вашата компания, за да приведете AI в съответствие със стандартите и тона на бранда. Предоставете съдържание от уебсайт и блог, за да помогнете с точността на промоционалните съобщения. Посочете предпочитаните формати и структури на съдържанието, както и качете одобрени от бранда визуални елементи и снимки, така че инструментите да схванат естетиката му.

Запомнете, AI е инструмент. Той се нуждае от правилни инструкции от вас, за да разбере какво искате да направи. Затова бъдете ясни и специфични, дайте контекст, използвайте примери, включете изисквания като дължина, формат и брой необходими вариации.

Дайте на хората последната дума, въведете цялостна политика за социални медии, преди да внедрите каквито и да било AI решения, така че да защитите поверителността на данните, спазвайте насоките и стандартите на самите платформи, като етикетирате ясно AI съдържание.

Споделете:

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.