Ефективен кроспостинг, или как да споделяте подобно съдържание в различни социални канали успешно

Ефективен кроспостинг, или как да споделяте подобно съдържание в различни социални канали успешно

За изграждане на успешно присъствие в социалните мрежи брандовете и създателите на съдържание обикновено публикуват активно в повече от една платформа.

Един бърз поглед към уебсайта на даден бизнес и виждате множество опции да го следвате в различни социални мрежи. Създателите на съдържание често добавят и профилите си от други платформи в социалните мрежи, така че могат да бъдат намерени и последвани лесно и други места.

Брандове и създатели публикуват видеоклипове, споделят снимки и пишат текстови публикации на две (или повече) платформи. Това обаче не означава, че те прекарват цял ​​ден в създаване на уникално съдържание за всеки канал. Много успешни създатели на съдържание и марки публикуват едно и също съдържание в различни платформи, но го преформатират, така че да извлекат повече ползи от него, пише Buffer.

Какво е кроспостинг и защо е ефективен?

Кроспостингът, или кръстосаното публикуване в социалните медии, е споделянето на едно и също или подобно съдържание в множество акаунти в социалните медии.

Например музикантът Рен споделя своите видеа в Instagram и TikTok. Съдържанието му е едно и също, но той получава ангажираност и на двете платформи.

Ако това ви се струва като двойна работа, всъщност е точно обратното: можете да създавате публикации веднъж и да ги споделяте навсякъде, където се събира вашата аудитория.

Независимо дали използвате вградените функции на платформата (като кръстосано публикуване между Facebook, Instagram и Threads например), или инструмент за управление на социални медии като Buffer, това е рационализиран процес, който ви позволява да публикувате само с няколко кликвания.

Кроспостингът е революционен за заетите творци и малкия бизнес, които искат да поддържат активно присъствие в множество канали. Благодарение на кроспостинга изграждате по-силно присъствие в социалните медии. Платформите непрекъснато се променят, така че това ви предпазва от това да сложите всички яйца в една кошница, и дава на вашето съдържание повече възможности за развитие.

Въпреки че не е нужно да сте навсякъде, поддържането на две или три платформи може да ви помогне да изградите по-устойчиво онлайн присъствие. Кроспостингът прави тази мултиплатформена стратегия по-лесна за управление и ви спестява време.

Чрез стратегически кроспостинг можете да съсредоточите енергията си върху създаването на висококачествено съдържание съобразно вашите последователи.

Вашите последователи, освен това, вероятно използват множество социални платформи, но може да не ви следват във всички тях. Чрез кръстосано публикуване на вашето съдържание увеличавате шансовете съобщението ви да достигне до аудиторията ви там, където е най-активна.

Тъй като всяка платформа има своя собствена уникална потребителска база, кръстосаното публикуване ви помага да се свържете с различни аудитории, които може да се интересуват от вашето съдържание.

Кроспостингът ви помага и да тествате нови канали, без да увеличавате времето за създаване на съдържание. Ако фокусът ви е върху кратките видеоклипове, можете да тествате как се представя съдържанието ви в TikTok, Instagram Reels и YouTube Shorts. Този подход ви позволява да експериментирате с различни платформи, като същевременно поддържате последователна стратегия за съдържание.

Как ефективно да публикувате кръстосано в социалните медии

Започнете с кроспостинг към платформи, които използват подобни типове съдържание.

Текстови платформи са X, Threads, Bluesky, Mastodon. Фокусирани върху видео платформи са TikTok, Instagram Reels, YouTube Shorts, а върху изображения - фийдът в Instagram и Pinterest. Например, можете лесно да адаптирате публикация с рецепта от вашия Instagram фийд за Pinterest.

Можете също така да публикувате в платформи с различен медиен фокус, например от Instagram към X, но ще трябва да персонализирате съдържанието си малко повече, тъй като публикациите се представят по различен начин във всяка от различните платформи.

Shopify например публикува изображение в Instagram, което препубликува и в X, но с еко различен надпис, който да отговаря на платформата. X показва първо текста, последван от изображението, логично е наличието на силен текстов увод. Същевременно надписът в Instagram се появява след снимката в емисиите на последователите и е по-кратък.

Публикувайте само съдържание, което е подходящо за вашата аудитория, на всяка платформа. Каквото и да споделяте, ще искате да се придържате към стила, който вашата аудитория очаква. TikTok например позволява повече импровизация в сравнение с Instagram Reels.

Персонализирайте съдържанието за всяка платформа, тъй като те имат свои собствени норми и технически изисквания. Всяка платформа има свои собствени ограничения за броя знаци. Например LinkedIn има ограничение от 3000 знака, X - 280 символа за потребителите, които не плащат.

Видео платформите и платформите с изображения имат препоръчителни дължини и размери. Instagram Reel може да бъде с продължителност до 90 секунди, докато TikTok може да бъде с продължителност до 30 минути (в зависимост от региона, в който се намирате). Ако искате да споделяте и в двете платформи с минимални допълнителни усилия, ограничете клиповете си до 90 секунди.

Инструменти като CapCut могат да ви помогнат да създавате кратки клипове от по-дълго видео, за да отговарят на изискванията на различните платформи.

Различните платформи имат не само различни хаштагове за използване, но и аудиториите имат различни очаквания относно тяхното използване. Използването на хаштагове е интензивно в Instagram и можете да очаквате да видите десетки хаштагове в една публикация, за да увеличите откриваемостта. Потребителите на LinkedIn, от друга страна, са склонни да използват само един или два подходящи етикета.

Всяка платформа има свой собствен стил на комуникация. LinkedIn е по-професионален и фокусиран върху съответния професионален сектор, докато в TikTok можете да се отпуснете с езика, защото видеата в платформата са по-непринудени.

Активните часове на вашата аудитория може да варират в зависимост от платформата. Планирайте публикуваното от вас съдържание, когато е най-вероятно вашите последователи да се ангажират. Уверете се, че премахвате или актуализирате специфични за платформата споменавания, хаштагове или разположения, така че публикацията да отговаря на всяка социална мрежа, която използвате.

Споделете:

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.