Основно правило за бизнесите е да се появяват там, където аудиторията им е активна.
Влизането в крак с най-новите тенденции в нишата, в която оперират компаниите, е ключово за максимално използване на потенциала на социалните медии.
Social Media Today обобщава набор от инструменти, които можете да използвате, за да проучите и анализирате съответните тенденции и теми, така че да се информирате за актуалните трендове във всеки един момент.
TikTok Trends
TikTok е може би най-добрият индикатор за културни промени, особено сред по-младата аудитория, и като такъв е ценен инструмент за изучаване на ключови тенденции на различните пазари и в различните сегменти.Инструментът за тенденции на TikTok, който предоставя информация за актуални хаштагове по индустрии, е ценна опция за проучване, така че да насочите творческото си мислене.
TikTok Trends дава списък с ключови тенденции в избрана индустрия, като можете да се задълбочите във всяка от тях, да научите повече за демографската ангажираност, свързани теми, примерни качвания и други.
В допълнение към темите, TikTok Trends предоставя и информация за актуални създатели на съдържание, стилове на видеоклипове и други подробности. Това осигурява широк поглед върху съдържанието в платформата.
Reddit Pro Trends
Reddit се превърна в ключова отправна точка за нарастващ брой онлайн потебители, които търсят реална, човешка информация за продукти. Изследванията показват, че 42% от потребителите се доверяват на препоръките в Reddit повече, отколкото на публикации, спонсорирани от инфлуенсъри, или реклами на брандове.
В ерата на AI поколението реалните човешки отзиви стават все по-ценни и Reddit може да бъде ключов инструмент за предоставяне на по-добра представа за това какво търси вашата целева аудитория и какво трябва да промотирате в рекламите си.
Reddit Pro Trends, който наскоро беше добавен за мобилни устройства, е ключов инструмент в това отношение. С Reddit Pro Trends можете да наблюдавате споменаванията на вашия бизнес, да проследявате разговори с вашите целеви ключови думи и да откривате възможности за ангажиране в реално време.
Това може да ви даде много информация не само за това, което хората търсят, но и за конкретните функции, от които се интересуват, и за често задаваните въпроси, на които можете да отговорите.
Pinterest Trends
Въпреки че в днешно време е по-малко социално приложение и по-скоро платформа за пазаруване, Pinterest е ценен инструмент за откриване на продукти. Общо 80% от седмичните потребители на Pinterest отбелязват, че са вдъхновени да пазаруват въз основа на това, което намират в приложението.
Потребителите на платформата са над 578 млн. души и продължават да се увеличават, което позволява изграждането на цялостна картина за тенденциите в пазаруването. Pinterest Trends позволява търсене на актуални пинове въз основа на ключови думи, така че да можете да се задълбочите в конкретни теми и елементи, свързани с вашата марка.
Grok за актуални тенденции
Grok, чатботът на xAI, който се захранва от публикации в платформата X, не може да предоставя актуални прозрения в реално време, тъй като не поглъща всички данни от публикациите в реално време, но може да предоставя сравнително нови актуализации за ключови тенденции и промени по всяка тема.
Така че, ако вече знаете ключовите си теми, можете да попитате Grok какво е в тенденция във връзка с тези термини в X и за допълнителни насоки.
Независимо дали използвате X, или не, платформата остава ключова за дискусии в реално време и според данните все още се използва от над 600 милиона души всеки месец. Да, X има свои собствени политически и речеви проблеми заради собственика ѝ Илон Мъск, но ако аудиторията ви е там, и вие трябва да сте там. Обхватът на дискусиите в платформата също е важен за брандовете и може да помогне за изграждането на качествена програма за връзка с обществеността.
Инструменти за реклама, задвижвани от изкуствен интелект
Всяка платформа за социални медии вече е въвела поне някаква форма на таргетиране, задвижвано от изкуствен интелект, в своята рекламна система. Тези автоматизирани опции за таргетиране стават все по-добри в разпознаването на моделите на употреба и разбирането кое рекламно съдържание ще бъде най-подходящо за всеки отделен потребител.
Meta например наскоро съобщи, че нейните инструменти за реклама, задвижвани от изкуствен интелект, са довели до 6% увеличение на средните реализации през последното тримесечие.
Meta предлага Advantage+, TikTok позволява създаване и таргетиране с изкуствен интелект чрез платформата си Symphony, Pinterest предлага Performance+, X ads вече използват Grok за таргетиране, LinkedIn предлага Performance Max и Accelerate.
Успешното изследване на тенденциите в социалните медии изисква комбинация от правилните инструменти, последователно наблюдение и способността за бърза адаптация към промените в поведението на потребителите. Чрез прилагането на тези пет подхода ще можете да останете в крак с динамичния пейзаж на социалните медии и да създавате по-ефективни маркетингови кампании.
Как AI ерата променя онлайн търговията? Как успешно се свързват онлайн и офлайн каналите за продажба, така че да работят безпроблемно? Как да се възползвате оптимално от "горещите" социални медии и създатели на съдържание за повече продажби? Как да се осланяте на данните, за да вземате решения, свързани с продажбите и развитието? Тези и още теми ще се обсъждат на десетото юбилейно издание на конференцията eCommerce Summit 2025, организирана от сп. Enterprise! Регистрирайте се от сайта на събитието!