Седем начина да подобрите производителността на В2В търговията (I част)

Седем начина да подобрите производителността на В2В търговията (I част)

Бизнесът е нетърпелив да продължи напред на фона на икономическото възстановяване от пандемията. Въпреки това, организациите, които продават B2B продукти и услуги, не могат просто да се потопят отново в пазара без да вземат предвид нивата им на производителност.

По-конкретно, лидерите трябва да обмислят поддържането на висока производителност и ефективност по време на пълния цикъл на продажбите, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Разбира се, провеждането на ефективна B2B търговска операция не се случва без обмисляне и планиране. Тук се проявяват най-добрите практики за производителност.

Изданието обобщава няколко стратегии, които B2B търговският бизнес може да използва за рационализиране на своите системи за продажби. Приложени заедно, стратегиите могат да помогнат на бизнеса да продължи напред без да губи време, енергия, пари или други ресурси.

Премахнете точките на търкане при плащане

Бързото заплащане е от съществено значение, но много организации страдат от лоши работни процеси на плащане. Дори предлагането на онлайн плащания не решава напълно този проблем.

Алтернатива на този поток от плащания може да бъде приемането на плащания от автоматизирана клирингова къща (ACH). Плащанията от ACH преместват средства между банкови сметки и понякога струват по-малко от гледна точка на таксите.

Можете да изпробвате и облачни плащания и други методи за сигурни трансакции, за да улесните клиентите си.

Колкото по-лесно е да обменяте стоки и услуги, толкова по-лесно е бизнесът да мащабира.

Нормализиране на идеята за производство при поискване

Един от начините за подобряване на производителността е чрез намаляване на необходимостта от събиране, поддържане и съхраняване на инвентара. Например, това може да се случи с производство по заявка.

Въпреки че може да не е възможно всички B2B организации да предоставят на клиентите подобна услуга, , някои могат. В резултат на това те ще извлекат ползите, които идват с минимално количество непродадени материални запаси. Плюс това, те могат да се опират със софтуер, управляван от изкуствен интелект, за да предскажат кога ще се нуждаят от нови суровини, за да изпълнят потенциални поръчки.

Историята показва, че твърде големият инвентар може да натежи на всяка компания и да доведе и до фалит. Затова изследвайте опцията за производство при поискване.

Предложете самообслужване

В епоха, в която хората са свикнали да намират свои собствени решения, клиентите на B2B търговията може да предпочетат предимството на 24/7 система, която им позволява да отговорят на собствените си въпроси.

Добър пример за самообслужване е под формата на чатботове с изкуствен интелект. Чатботът може да бъде програмиран да извлича информация въз основа на въпросите на клиента. След като бъде извлечена, информацията може да помогне на клиента да вземе решения относно следващите ходове. Някои чатботове са толкова интуитивни и естествени, че хората дори не осъзнават, че не говорят с човек.

Ползата от самообслужването води до увеличаване на производителността на организацията като цяло. Така служителите ще прекарват повече време за по-сложни операции и казуси.

Проучете методи за намаляване на текучеството сред служителите

Текучеството на служители е един от източниците на напрежение в В2В сектора. Ето защо организациите с "въртящи се врати" изглежда не могат да се мащабират. В края на краищата, те винаги въртят колелото, защото постоянно назначават нови хора.

Текучеството понижава и морала сред служителите, които остават. Това може да доведе до неудовлетворени, претоварени членове на екипа, които не могат да дадат всичко от себе си.

Намаляването на текучеството обикновено започва с подобряване на общите нива на ангажираност. Когато служителите са ангажирани, те искат да останат. Ангажирането на служители обаче не е еднократна работа. Процесът включва гарантиране, че служителите знаят мястото си и целите си в организацията, както и да се чувстват оценени и полезни.

Няколко начина за подобряване на връзката между служителите и техния работодател включват осигуряване на редовно повишаване на квалификацията, непрекъснато надграждане на инструменти и щедро компенсиране. Друг начин да привлечете и задържите таланти е да предложите хибридна или дистанционна работа за удобство и гъвкавост.

Втора част на материала прочетете тук!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.