Как да подкрепите несигурните служители и да създадете среда на доверие?

employees-Pixabay

Всеки от време на време се бори с ниска увереност. Ето как най-добре да помогнете на служителите си, които се чувстват несигурни, пише онлайн изданието business.com.

Несигурността може да бъде причинена от различни преживявания и да повлияе на всичко, от изпълнението на работата до домашния живот. Като бизнес лидер или мениджър може да се окаже истинско предизвикателство да помогнете на служителите да преодолеят несигурността. Как да им зададете правилните въпроси, как да го мотивирате, как да им помогнете да се ориентират в тези бурни времена?

Макар че може да се почувствате обезсърчително да се опитате да помогнете на служители, които изглеждат разединени, защото се чувстват несигурни, важно е да знаете как да се справяте и да ги управлявате, за да постигнете целите на вашата компания и да подкрепите служителите по кариерния им път.

Ето и  няколко изпитани неща, които можете да направите, за да вдъхновите и мотивирате служителите, които се чувстват несигурни.

Разберете как да идентифицирате несигурен служител

Несигурните служители могат да бъдат едни от най-предизвикателните за управление. Те може да изглеждат трудни за общуване, да се страхуват от грешки и изказвания, заради което често страдат резултатите от работата им. Те могат също да имат недостиг на търпение и да изглеждат депресирани.

Тъй като всеки се справя по различен начин с несигурността, първата стъпка при идентифицирането на несигурен служител е да наблюдаваме и търсим някои общи издайнически знаци. Въпреки че не всеки се чувства комфортно да говори в голяма група или да дава открито мнението си, пак можете да ги откриете.

Ако служител, който доброволно е участвал в много проекти, внезапно се отдръпне и се откаже от нещата, може да има криза на доверие. Потърсете промени в поведението, които са необичайни за конкретния служител. Може да забележите, че изпълнението на задълженията на даден човек се е влошило. . Въпреки че много неща могат да причинят това, от съществено значение е да се обърне голямо внимание на всички промени в поведението, които могат да показват, че служителят се чувства по-малко от уверен.

Тъй като ние възприемаме нашия собствен свят чрез нашите индивидуални преживявания, жизненоважно е да гарантираме, че не проектираме някои от нашите лични проблеми върху нашите служители. Вашият служител може да бъде срамежлив или да не обича риска. Това, че смятате, че някой се държи по начин, който показва несигурност, не означава непременно, че е несигурен.

Ако поведението на служителя се е променило или сте загрижени, че има криза на доверието, най-добре е да се запитате дали поведението влияе на екипа. Трябва също да идентифицирате конкретните случаи, когато забележите несигурното поведение, възникващо или засягащо други хора от вашия екип. Промяната в поведението вреди ли по някакъв начин на морала или кариерата на служителя? Ако е така, може би е време да се намесите и да се обърнете към него.

Бъдете откровени

Не е ваша работа да оценявате психологически служителите си, но когато поведението на работното място започне да влияе на резултатите от бизнеса, най-добре е да подходите към служителя си с честност относно вашите наблюдения.

Когато се обърнете към вашия служител, бъдете ясни и кратки и не го обвинявайте. В подобни ситуации си струва да бъдете любознателни и да задавате въпроси какво може да се случва. Отношенията с несигурните служители са деликатни, защото те могат да се страхуват, че ще ги уволните или ще ограничите техните отговорности. Затова търпението и откритостта са важни.

Говорете за поведението, което сте забелязали, което е разрушително за екипа или уврежда представянето, но не обвинявайте. Несигурните хора са склонни да се защитят, когато се чувстват в капан или обвинени, и това няма да доведе до промяна. Също така трябва да бъдете конкретни и прозрачни във вашите отзиви, така че служител, който изпитва липса на увереност, да може да предприеме действия за справяне с тази обратна връзка.

Въпреки че не е ваша отговорност да управлявате психичното здраве на служителя, вие трябва да подхождате към ролята си на бизнес лидер или мениджър по начина, по който коучът подхожда към екипа – посочете силните страни на служителите и им помогнете да изградят доверие.

Развийте отношения и доверие

За да помогнете на служителя да изгради увереност, трябва да внесете положително отношение и мислене за растеж. В много работни условия лошите мениджъри управляват със страх и налагат авторитета си, като подриват другите. Този вид управление и среда не благоприятстват доверието на служителите.

Покажете също така, че се интересувате от живота на служителите си извън офиса. След като сте изградили основата на доверието, можете да надградите върху това и да започнете да помагате на екипа - особено на вашия несигурен служител, за мисли за растеж. Това ще го освободи от страха от поемане на риск, ще насърчи творческото мислене и сътрудничеството.

Менторски екипи и възможности за обучение

Когато се опитвате да вдъхнете увереност, менторството помага да обедините  хората, които работят в екипи. Това може да помогне на служителите да поемат повече рискове и да се чувстват по-уверени. Тази тактика може и да помогне на вашите служители да развият нови умения, които те може би не са знаели, че имат.

Можете също така да помолите вашия несигурен служител да помогне на подчинен с проект, защото се е отличил с подобен. Това показва, че се доверявате на несигурния си служител, за да продължи да върши страхотна работа.

Работете върху собствения си мениджърски стил

Несигурността не се случва в балон. Често липсата на увереност идва от лош опит в миналото. Това може да е и издайнически знак за лош шеф и лошо управление. Затова работете и върху себе си, за да гарантирате, че създавате среда, която е съвместна, открита, честна и подкрепяща.

Създадете  култура на овластени служители и усъвършенствайте  лидерските си умения, за да станете по-добър шеф. Да станеш велик лидер не е нито линейно, нито винаги прогресивно; понякога трябва да се върнем назад и да научим отново нещо.

Излизат нови и нови изследвания за това как да управляваме ефективно служителите и трябва да се приспособяваме към времето. В противен случай рискуваме да се превърнем в един от онези кошмари, за които всички сме чели. Когато имате несигурен служител, струва си да направите крачка назад и да погледнете как вашето собствено поведение или културата, които сте насърчили, са допринесли за това, което се случва с вашия служител. Тези проблеми никога не са еднопосочна улица.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.