Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | June 24, 2019

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Компанията за облекло DiKa отваря 24 фирмени магазина във Франция

Компанията за облекло DiKa отваря 24 фирмени магазина във Франция
Miglena Ivanova

Едоардо Миролио отваря 24 фирмени магазина на DiKa във Франция. Те ще се намират в 24 големи и по-малки градове, а първият от тях ще бъде открит след няколко дни в столицата Париж. Сделката по придобиване на правото за наемане на магазините беше сключена на 5 февруари тази година, съобщи италианският предприемач. Българската модна марка DiKa се настанява в магазините на френска търговска верига, чиито обекти са в процес на ликвидация. Те са с различна площ и различен срок за ползване. Размерът на сделката е 2 млн. евро, уточни Едоардо Миролио. Той ще задържи на работа 40-те души от персонала, който и до момента е работил в магазините на френската компания.
"Няколко месеца продавахме тестово модели на DiKa в 5 магазина във Франция и получихме задоволителни резултати. Знам, че е предизвикателство да предлагаш чужда модна марка точно на французите, но вярвам, че ще успеем и до 1 година ще подобрим значително продажбите си на този пазар", казва италианският предприемач. Навлизането на DiKa на френския моден пазар става точно в момент, в който много от световните производителите на модни облекла свиват производството си и затварят цели вериги. Това обаче може да се окаже предимство за българската марка, насочена към деловата жена, пише Капитал.

На 13 февруари ще бъде открит магазинът на DiKa в Париж на емблематичната търговска улица Rue de Renne. Магазини на DiKa ще бъдат открити в почти всички точки на Франция - Лион, Тулуза, Тур, Неоли, Мелюн, Гренобъл, Тулон, Безие, Сент Етиен, Монпелие и други. До месец ще бъде открит и нов фирмен магазин на марката в Румъния - трети поред. DiKa е представена и в два магазина в Грузия. Миролио купи марката в края на 2017 г. от гръцките ѝ собственици Димитриос Кабурис и Михаил Илиандес чрез своята едноименна компания "Е. Миролио". За марката продължиха да работят екипът от български моделиери и дизайнери, наложили я на пазара.

Разширяване и на българския пазар

Плановете на италианския предприемач с български паспорт включват и откриване на нови магазини на DiKa в България, където продажбите отчитат ръст. Предстои да бъде открит фирмен магазин в Бургас, а на по-късен етап и във Варна. От януари работи аутлет в София, с което магазините на DiКа в столицата стават четири.

Нов акцент за DiKa ще бъде създаването на колекция ежедневни модели и дънкова линия, която ще се появи на пазара до края на годината. 85% от дрехите на бранда се изработват с платове, създадени в предприятията на Едоардо Миролио в България. Дрехите се шият в сръбските градове Димитровград и Пирот. Предприемачът купи двете фабрики в Сърбия през 2017 г. за 3 млн. евро.

"Скоро ще приключи реконструкцията на трети цех и ще започне обновяването на четвърти цех в двете ни сръбски фабрики", каза Миролио. Четирите цеха в Сърбия ще бъдат достатъчни да зареждат с нова стока всички магазини на DiКа в България и в чужбина и дори ще имат свободен капацитет да шият на ишлеме, допълва той.

Загуби заради липса на работници

Основен проблем пред Едоардо Миролио остава липсата на достатъчно работна ръка за производството на платове в българските текстилни фабрики в Сливен, Ямбол и Свищов. Само през последните 2 години компанията е инвестирала 55 млн. лева в българските си фабрики. Над 200 от новооткритите работни места обаче остават незаети, а половината от завършения през миналата година нов цех стои празен. Не успяваме да изпълним всички поръчки в срок и вече губим позиции на някои пазари, посочва Миролио.

Миналата година той пожела да внесе работници от Бангладеш, но е получил официален отказ от правителството. Ситуацията може да наложи изместването на част от производството на платове извън България, казва той.

"Е. Миролио" приключва 2018 г. с приходи от 130 млн. евро, което е с 5 млн. евро повече в сравнение с предходната година. По план бяхме предвидили приходи от 145 млн.евро, но не успяхме да ги реализираме именно заради трудностите с ангажирането на хора за производството, казва италианският предприемач.

Тагове

Добави коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.