Потребителите планират покупките си онлайн, но предпочитат да пазаруват от физически магазини, според проучване

Потребителите планират покупките си онлайн, но предпочитат да пазаруват от физически магазини, според проучване

Физическите магазини остават предпочитани от потребителите за пазаруване. Това показват данните от проучване сред 11 хил. потребители на Offerista Group и ShopFully, осъществено в България, Унгария, Румъния, Германия, Австрия, Италия, Франция и Испания.

Резултатите от анкетата показват, че близо 92% от европейците пазаруват във физически магазини, а от тях приблизително 54% пазаруват само и единствено на място в магазина.

За 67% от европейците основното предимство на физическия магазин е възможността да тестват, видят и усетят продукта. Друго предимство е възможността да се възползват от отстъпки, които се предлагат единствено във физическите магазини (почти 44% от респондентите).

Дори когато правят онлайн покупки, 33% винаги избират опцията за получаване на стоката на място в магазина, а 86% често купуват допълнителни продукти на място, когато отидат да получат поръчката си.

Дигитално планиране на покупките

Въпреки че пазаруването се извършва предимно във физически магазини, 78% от европейците използват дигитални канали, за да планират пазаруването си, като най-често търсят информация в платформи и приложения за дигитални брошури (53%). Общо 41% търсят информация в официалния уебсайт на бранда.

На въпроса ""Проучвате ли продуктите онлайн, преди да ги купите в магазина?"" само 22% от европейците отговарят с ""Никога"", като в Унгария е отчетен най-голям дял на потребителите, които никога не проучват онлайн преди пазаруване (над 63%).

Най-много потребители проучват онлайн в Румъния, Испания, Франция, Германия, Австрия и България.

Тези данни показват как ритейл секторът преминава през момент на дълбока трансформация, характеризиращ се с хибриден начин на планиране и извършване на покупка.

Промоциите играят особено важна роля при планирането на покупки за 94% от анкетираните. В условията на инфлация, при която потребителите са склонни да ограничават разходите си, всеки втори потребител търси промоции през цялата година, а не само през ключови шопинг периоди по празници.

Също така повечето от анкетираните са склонни да изпробват нови брандове, ако те предлагат атрактивни намаления и оферти.

Половината от европейците са готови да споделят с брандове и ритейлъри повече информация за своите лични предпочитания за пазаруване, за да получават повече персонализирани съобщения. Предпочитани са препоръките за продукти, които отговарят на личните им интереси, персонализирани отстъпки и нови продукти в предпочитаните от тях категории.

Песимизъм на потребителите

Като цяло 58% от участниците в проучването смятат, че покупателната им способност няма да се подобри тази година.

Най-големите песимисти са в Германия (68%) и Франция (78%). В България делът им е 52%, сочат данните.

Ограничение в разходите европейците планират най-вече за мебели и обзавеждане (51%) и електроника (45%). Категорията, за която най-малко от потребителите планират ограничение на разходите, е храни и напитки (23%, а за България процентът е дори още по-нисък - 12%).

Общо 13% са българите, които очакват подобряване на покупателната им способност през годината и планират да харчат повече тази година.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.