ChatGPT е по-малко ефективен при конвертирането на купувачи от почти всички традиционни канали, с изключение на платените социални мрежи, според доклад на изследователи от Университета в Хамбург и Франкфуртското училище по финанси и мениджмънт.
Това откритие е в съответствие с последния доклад на Emarketer за търсене с изкуствен интелект. Според документа традиционните търсачки продължават да доминират при откриването на клиенти.
ChatGPT се превръща в значим източник на трафик към уебсайтовете на търговците на дребно, но способността му да стимулира продажбите е ограничена - поне засега.
Това не е инструмент за пазаруване. Потребителите в момента са по-склонни да използват инструментите, базирани на генеративен изкуствен интелект, за събиране на информация, отколкото за решения за пазаруване.
Само 2,1% от разговорите в ChatGPT включват "продукти за закупуване", според собственото проучване на OpenAI, малко повече от дела, свързан с "поздрави и бъбриви разговори".
Трафикът от органичното търсене на Google е приблизително 200 пъти по-голям от този от ChatGPT, според немските изследователи. Това съответства на констатацията на главния анализатор на Emarketer Нейт Елиът, че genAI инструментите представляват едва 3,3% от времето за търсене онлайн.
Това може да се промени, тъй като потребителите започват повече да се доверяват на препоръките на ChatGPT и други AI базирани инструменти.
Както процентите на конверсия, така и приходите на сесия се покачват постоянно в хода на 12-месечното проучване на немските изследователи, което анализира данни от август 2024 г. до юли 2025 г. Това показва, че с нарастването на познаваемостта и доверието потребителите стават по-склонни да действат според съветите за пазаруване на големите езикови модели (LLM).
Подобрената функционалност за търговия, включително функции като Instant Checkout и интеграции на приложения на трети страни, също биха могли да насърчат потребителите да се осланят повече на ChatGPT като асистент за пазаруване.
Търговците на дребно със сигурност трябва да оптимизират своите уебсайтове и обяви за откриване на продукти от инструменти, базирани на AI. Това обаче не трябва да е за сметка на SEO, тъй като по-голямата част от купувачите продължават да намират продукти чрез Google и други традиционни канали.
 
                     
 
 
 
 
 
 
 
 
                     
                     
                     
                     
                     
                    