Световните модни брандове продължават експанзията си в новите молове у нас

mall

Пазарът на търговски площи в България продължава да бъде движен основно от предлагането на нови търговски центрове, като към края на 2014 г. средната площ на 1000 жители ще достигне 119 кв.м. Към момента общо за България търговските площи на хиляда души възлизат на 101 кв.м, което все още е под средноевропейските 260 кв.м. Това показват данните от редовното проучване на пазара на търговски площи на Forton.

„Международните компании следват новите проекти и разширяват присъствието си: Inditex с основните си брандове, H&M, Marks & Spencer, Debenhams, LC Waikiki, Sport Vision, Deichmann, LPP, NewYorker и Kenvelo. Навлизането на Decathlon, както и новата концепция, с която излезе Puma, показаха еднозначно, че пазарът се развива динамично“, коментира Росен Генев, мениджър търговски площи във Forton.

По думите му, очакванията големите търговски центрове с много развлечения и ресторанти да привличат международните вериги напълно се оправдават. Като доказателство за това той дава Paradise Center, който продължава да привлича нови марки и концепции. Puma разгърна на 325 кв.м в новата си концепция. Deichmann също отвори магазин в най-големия мол в България.

Същата тенденция се наблюдава и на главната търговска улица в София – бул. „Витоша”. В района от площад „Света Неделя“ до Националния дворец на културата присъствието на големите търговци е ограничено, което създава вакуум и предпоставки за появата на интересни нови магазини. „След H&M се очаква и други доказани играчи да стъпят в района. Периодът е преходен за главната търговска улица на София и най-вероятно ще се нуждаем от малко време, за да се установят приемливите условия за помещенията от една страна и работещите решения от друга“, казва Росен Генев.

Към края на септември общите отдаваеми площи в молове в страната възлизаха на 735 000 квадратни метра. През третото тримесечие влезе в експлоатация  един търговски център - „Странд“ Бургас, с което морският град зае първото място по търговска площ на хиляда жители (466 кв.м).

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.