Осем тенденции при изграждането на работодателския бранд, които да не пренебрегвате тази година

Осем тенденции при изграждането на работодателския бранд, които да не пренебрегвате тази година

Тъй като се очаква наемането на персонал да се ускори през 2024 г., това означава, че работодателският бранд ще става все по-важен за компаниите, които се опитват да се разширят и да привлекат най-добрите таланти.

Purpose Jobs обобщава осем тенденции на пазара на труда, които ще окажат влияние върху работодателския маркетинг и брандинг през 2024 г. и след това.

Използване на работодателска марка за увеличаване на приходите

Т.нар. employer branding може да бъде доста широкообхватен термин. Понякога попада в HR и подбор на персонал, друг път е маркетинг, а също така се третира и като продажба. Въпреки че екипът по продажбите вероятно няма да реализира директно на пазара работодателската марка, данните показват, че бизнес лидерите смятат работодателската марка за критична част от стратегията за развитието на бизнеса.

Ключът през 2024 г. е получаването на подкрепа за инвестиции в брандинга на работодател. Това се само ще стимулира инициативите за привличане на таланти, но и ще помогне на организацията да остане конкурентоспособна и да увеличи приходите си.

Фокус върху отличимост и автентичност

Искате да привлечете по-млади таланти? За тях автентичността е по-важна от всякога. Кандидатите за работа от поколението Z са чувствителни към средата около тях и реагират винаги на всичко, което може да е "червен флаг". Затова се съсредоточете върху споделянето на истории на служители, които са автентични и различни.

Може да изглежда контраинтуитивно, но колкото по-конкретна е една история, толкова по-голямо въздействие ще има върху публиката. "Имаме голяма гъвкавост" не е толкова силно, колкото "Екипът беше толкова подкрепящ, когато имах нужда да си взема почивка, за да мога да водя майка ми на химиотерапия". Разкажете автентична и отчетлива история, за да привлечете вниманието на бъдещите кандидати и да ги накарате да погледнат марката ви.

"Вечозелени" брандинг кампании

Склонни ли сте да се съсредоточавате само върху бранда на работодателя по време на големи усилия за наемане на работа? Какво се случва, когато стигнете до този натоварен момент? Вероятно започвате от нулата и повторно представяте вашата компания на бъдещи кандидати, защото никой не си спомня кои сте от предходната кампания по наемане.

Поддържането на последователна и целогодишна стратегия за работа с работодателската марка е ключът към успеха. Представете служителите, инициативите, мисията си, така че да ви забележат повече хора, дори да не наемате персонал в момента. В бъдеще обаче със сигурност ще имате нужда от още служители.

Изграждане на общност на таланти

По подобен начин е важно винаги да работите върху набора от таланти, дори когато не наемате активно. Докато продължавате да популяризирате вашата работодателска марка, изграждането на общност от таланти за вашата компания ще бъде от ключово значение. Всяко съдържание, което публикувате за тази общност, има ясен призив - присъединете се към общността. Става въпрос за привличането на интереса на хората и насочването им по потребителската пътека на работодателския бранд. Така, когато наемате хора, ще имате избор измежду готова база.

Изпробване на нови канали за разпространение и комуникация

LinkedIn е невероятен инструмент за намиране на кандидати за работа, публикуване на информация за вашата компания и разпространение на вашето съдържание за работодателската марка. Истината обаче е, че не всеки е в LinkedIn, особено по-младите представители на милениалите и поколението Z. Освен това има много пасивни кандидати (хора, които не търсят активно работа в момента), които не са в LinkedIn. Ако обаче чуят историята на вашата компания другаде, може внезапно да се окажат на пазара и да поискат да работят за вашата организация.

Според Hootsuite поколението Z например цени одобрението и препоръките на хора, които познава. Следващият най-добър канал? Изненада, изненада, това е TikTok. Трябва ли вашата компания да инвестира сериозно в TikTok. Решението е ваше. Други предпочитани от поколението Z канали са YouTube и Instagram.

Важно е да решите къде е вашата целева аудитория и да сте активни в изготвянето на съдържание там.

Здравето и гъвкавостта са приоритет

Пандемията постави началото на нова ера на придобивки за служителите, които се фокусираха върху здравето и гъвкавостта. Това няма да изчезне. Според Indeed 90% от хората казват, че това как се чувстват на работа има огромно значение, а 66% смятат, че благосъстоянието е важно, когато обмислят оферти на компании.

Освен това много кандидати все още търсят дистанционна работа и хибридна заетост. През 2023 г. много големи технологични компании като Amazon и Meta обявиха връщане на служителите в офиса поне три пъти седмично и получиха сериозна негативна реакция. Според доклад на Greenhouse 76% от кандидатите казват, че активно биха търсили или биха били готови да търсят нова работа, ако компанията им отмени гъвкавите работни политики. Общо 42% заявяват, че няма да кандидатстват за позиция, ако тя не предлага предпочитания от тях работен модел.

Ако вашата компания предлага дистанционна гъвкавост, това трябва да е основна част от историята на работодателския бранд. Ако ли не, трябва да представите убедителна аргументация защо реалното присъствие в офиса е най-доброто изживяване за служителите.

Хуманизиране на лидерите в социалните медии

Работодателският брандинг е свързан с хуманизирането на организацията - все пак компаниите са съвкупност от хора, работещи по една и съща мисия. Виждаме увеличаване на броя на компаниите, които хуманизират своята марка и своите лидери, за да се свържат с потенциални кандидати.

Добра идея е ръководителите на компанията да публикуват в LinkedIn и в други канали поне няколко пъти седмично, да говорят за култура, изграждане на страхотно работно място, наемане, за идеи и т.н. Така хората ще се интересуват от вашата компания, какво правите и как го правите, дори и да не наемате персонал в момента.

Служителите са посланиците на работодателската марка

Служителите са не само шампиони в работата, техните препоръки са най-мощният маркетингов канал, така че им дайте инструментите и ресурсите, за да разпространяват информацията. Споделяйте снимки от екипни събития, за да ги споделят и служителите и винаги тагвайте хората за повече видимост.

Защо е ценна работодателската марка, как да изградите и отправите посланията си на работодател към правилната аудитория и как да разказвате успешно историите, част от работодателския бранд - за всичко това ще говорим на Employer Branding Forum! Вижте повече за събитието ТУК!

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.