През 2025 г. брандовете и търговците на дребно се изправят пред ключов момент: краят на ерата на генеричните реклами и универсалните стратегии. Днешните потребители изискват персонализирани, значими изживявания, които отговарят на техните нужди и зачитат поверителността.
Марките, които ще процъфтяват в тази среда, ще бъдат тези, които балансират креативността, технологиите и стратегията за създаване на подходящи кампании, пише Digiday.
Способността за отговорно използване на данни, предоставяне на безпроблемни интеграции и адаптиране към иновативни рекламни формати ще определи успеха на кампаниите и брандовете. За марките и търговците на дребно това означава възприемане на по-интелигентни решения за насочване, проучване на нови рекламни разположения и балансиране на креативността с прецизността.
Като гледаме напред, тенденциите, оформящи дигиталния маркетинг през 2025 г., ще повлияят на начина, по който фирмите рекламират, и ще изградят доверие и лоялност сред все по-изискващите потребители.
Медиите на търговците на дребно и насочването на реклами без бисквитки продължават да трупат популярност
Силата на медиите на търговците на дребно се крие в способността им да комбинират прецизното насочване с непосредствеността на електронната търговия. Търговците на дребно непрекъснато проучват за и тестват нови формати - реклами в приложението, гласови асистенти за пазаруване и спонсорирани позиционирания на продукти. Това гарантира, че техните платформи получават по-задълбочена представа за поведението на клиентите чрез анонимни данни от първа страна и остават привлекателни за рекламодателите.
Окончателното отпадане на бисквитките се вижда, че е неизбежно, затова и базираното на намерение рекламиране се очертава като по-добра алтернатива, защото предлага по-голяма прецизност и уместност. Маркетолозите преминават отвъд бисквитките на трети страни и приемат по-ефективни, готови за бъдещето стратегии.
Иновативните, усъвършенствани инструменти позволяват на рекламодателите да анализират поведението на потребителите по децентрализиран начин, като същевременно личната информация остава поверителна. Освен това контекстното рекламиране става все по-усъвършенствано, с използване на изкуствен интелект (AI) за предоставяне на реклами, които отговарят както на темата, така и на настроението на съдържанието.
Иновативните подходи за пренасочване, като анонимизирани пулове от аудитории, остават ефективни, като същевременно зачитат поверителността на потребителите. Маркетолозите възприемат предсказуем анализ и машинно обучение, за да предвидят нуждите на потребителите, без да разчитат на инвазивно проследяване.
По-интелигентното проследяване и агрегирането на данни в реално време са от съществено значение в ерата на поверителността на първо място. Това гарантира, че рекламите се показват на точните хора в точното време, като същевременно се спазват разпоредбите за поверителност и се поддържа безпроблемно потребителско изживяване.
Акцентът върху щадящи поверителността решения означава, че марките трябва да инвестират в стабилни DMP и CDP за ефективно събиране, организиране и анализиране на данни от първа страна.
Продуктово ориентираните разположения и ненатрапчивите реклами ще подобрят уместността
Потребителите през 2025 г. ще продължат да изискват изключително подходящо и ангажиращо съдържание. Това превръща рекламните разположения, ориентирани към продукти, в ключова тенденция. От интелигентни предложения за продукти, появяващи се в разглежданото съдържание, до потапящи AR/VR изживявания, интегрирането на продукти директно в рекламни послания ще предефинира начина, по който марките взаимодействат с аудиторията си.
Насочената към продукта реклама обогатява пътуването на потребителя чрез безпроблемно представяне на подходящи продукти, които отговарят на нуждите му. Интегрирането на решения в точния момент и в правилния контекст насочва потребителите по естествен начин към решения за покупка.
Други стратегии, като AR виртуални изпробвания, намаляват напрежението при пазаруване и подобряват потребителското изживяване.
Възходът на медиите на търговците на дребно позволява на марките да задоволят цялата клиентска фуния чрез рационализиране на процеса на вземане на решения. Форматите в тези медии също предлагат решение за борба с умората от реклами. За разлика от традиционните дисплейни реклами, тези формати са проектирани да се интегрират естествено в пазаруването, което ги прави ненатрапчиви и по-ангажиращи.
Оптимизацията между каналите отключва по-ефективни RTB и програматик реклами
Наддаването в реално време и програматик рекламата разширяват възможностите си през 2025 г. Иновациите в изкуствения интелект и машинното обучение ще позволят на рекламодателите да се насочват към още по-подробни сегменти от аудиторията, като същевременно оптимизират бюджетите.
Усъвършенстваните програмни платформи вече позволяват междуканална оптимизация, като гарантират, че рекламите достигат до точните потребители в точното време на множество устройства и в подходящи формати.
Прозрачността в програматик рекламата също се подобрява. Рекламодателите изискват ясни прозрения за това къде се показват рекламите им, което води до растеж на партньорствата с платформи, приоритизиращи безопасността на марката и показателите за видимост.
Чрез разнообразяване на разходите за реклама специалистите по маркетинг оптимизират бюджетите и разширяват обхвата
Тъй като маркетинговите бюджети са изправени пред все по-голям контрол, бюджетирането с дълга опашка се превръща в предпочитана стратегия. Вместо да фокусират ресурсите върху няколко платформи с висок трафик, най-големите играчи трябва да разпределят по-малки бюджети в множество канали и платформи, за да достигнат по-ефективно нишовите аудитории.
Това бюджетиране е особено ефективно при разкриването на недостатъчно използвани рекламни канали. Марките могат да достигнат до нови възможности, като използват канали извън Google или Meta, например BNPL платформи, реклами в приложения и разположения на съдържание. Това улеснява изграждането на автентични връзки и подобрява възвръщаемостта.
Диверсифицираният бюджет на бързо променящ се пазар позволява на търговците бързо да преразпределят ресурси към високоефективни канали, без да причиняват значителни смущения.
2025 г. се очертава да бъде година на трансформация за дигиталния маркетинг. Възходът на персонализацията, стратегиите за поверителността и прецизното насочване предефинират начина, по който марките се свързват с аудиторията си. За търговците това означава възприемане на нови технологии, по-интелигентни платформи и иновативни рекламни формати.