Потребителите се обръщат към шопинг терапията, за да се справят с несигурността, според проучване

Потребителите се обръщат към шопинг терапията, за да се справят с несигурността, според проучване

Нестабилната макроикономическа среда кара повечето купувачи да бъдат по-предпазливи с разходите си, но също така подтиква една част от тях да харчат повече в търсене на удовлетворение и успокоение.

Приблизително двама от всеки петима потребители (38%) казват, че настоящият стрес от икономическата несигурност ги кара да харчат повече, според проучване на LendingTree от юни, цитирано от Emarketer.

От анкетираните американски потребители почти половината (47%) признават, че разчитат на шопинг терапия, за да подобрят настроението си.

Докато интересът към скъпи покупки е приглушен, склонността на купувачите да позволяват на емоциите да диктуват разходите подхранва продажбите на малки стоки с привкус на лукс.

Глобалната мания по куклите за чанти Labubu е един такъв пример. Производителят Pop Mart очаква поне 200% увеличение на продажбите и 350% скок на печалбите през първите шест месеца на 2025 г., тъй като потребителите по целия свят се редят на опашка с часове, за да се докопат до висулките с ограничено издание.

Луксозни марки - като Coach, Miu Miu и Louis Vuitton, също се насочват към висулките за чанти.

Красотата е друга сфера, в която емоционално се харчат пари. Общо 42% от потребителите са закупили продукти за красота или лична хигиена като форма на търговска терапия, според LendingTree.

Много от потребителите може и да избират да харчат повече за стоки от първа необходимост, но това не означава, че не могат да бъдат убедени да похарчат малко повече за случайни удоволствия - особено ако има елемент на новост или ако покупката предлага усещане за емоционален комфорт.

Въпреки че манията по Labubu вероятно ще отшуми също толкова бързо, колкото и започна, купувачите ще останат все така нетърпеливи да се поглезят с малки луксове, които им носят удовлетворение.

Как AI ерата променя онлайн търговията? Как успешно се свързват онлайн и офлайн каналите за продажба, така че да работят безпроблемно? Как да се възползвате оптимално от "горещите" социални медии и създатели на съдържание за повече продажби? Как да се осланяте на данните, за да вземате решения, свързани с продажбите и развитието? Тези и още теми ще се обсъждат на десетото юбилейно издание на конференцията eCommerce Summit 2025, организирана от сп. Enterprise! Регистрирайте се от сайта на събитието!

Споделете:

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.