Защо приложенията за разплащания стават все по-важни за бизнеса?

Защо приложенията за разплащания стават все по-важни за бизнеса?

Кешът вече не е крал благодарение на развитието на новите технологии и пандемията от новия коронавирус. Приложенията за онлайн разплащания и електронната търговия избухват с популярност, което изисква от собствениците на малък бизнес да възприемат различни методи на плащане. Това важи особено за бизнесите, принудени да преминат от личен модел на работа към онлайн заради пандемията.

Малките фирми, които приемат приложения за онлайн плащане, обикновено се справят по-добре от тези, които не го правят, пише онлайн изданието business.com. Цифровите плащания улесняват клиентите да плащат сега, когато има разстояние между малкия бизнес и техните клиенти.

Мобилните и онлайн плащания са трансакции, улеснени чрез мобилно устройство или интернет. Те премахват необходимостта от плащане с пари в брой или разплащателни карти. Цифровите плащания се използват и за изпращане на пари на приятели и семейство чрез приложения за равноправно плащане.

Приложенията за онлайн разплащане са по същество цифрови портфейли, които сигурно съхраняват информацията за кредитната или дебитната карта на потребителя. Клиентът използва мобилното приложение на телефона си или избира тази опция на уебсайта на търговеца при плащане.

Плюсове и минуси на приложенията за цифрови разплащания

Тези приложения стават все по-широк метод за плащане. Преди пандемията потребителите бяха предпазливи да използват онлайн приложение или мобилен портфейл за покупки. Разбира се, подобни на PayPal и Apple Pay имат милиони клиенти, но приложенията за цифрови плащания не бяха чак толкова популярни от масите.

Тогава пандемията удари и всичко се промени. Хората си останаха вкъщи и електронната търговия и онлайн плащанията експлодираха. Потребителите, които по-рано се присмиваха на онлайн плащанията, сега ги прилагат масово. Според скорошен доклад на Accenture до 2023 г. цифровите плащания ще бъдат отговорни за близо 420 милиарда трансакции на стойност 7 трлн. долара. До 2030 г. се очаква обемът на сделките да нарасне до48 трлн.долара.

Това говори за нивото на комфорт на потребителите при онлайн плащане.

С приложенията за цифрови разплащания се плаща веднага. При плащания с кредитни и дебитни карти често получаването на парите се бави с няколко дни. Когато приемете приложения за онлайн плащане, получавате парите си веднага. Не е нужно да чакате обработката на продажбите с кредитни карти или клиентът да плати фактура. Тъй като паричният поток е важен аспект от управлението на малък бизнес, колкото по-скоро получите пари по банковата си сметка, толкова по-добре.

Приложенията ускоряват плащанията. С разрастването на електронната търговия търговците трябва да намерят различни начини да затворят продажбата. В крайна сметка изоставянето на количката за пазаруване е реален проблем за всички видове онлайн търговци. Приемането на приложения за онлайн плащане рационализира процеса на плащане. Колкото по-бързо и лесно е да закупите нещо, толкова по-малко вероятно е клиентът да изостави онлайн количката си за пазаруване. Освен това, колкото по-бързо се плаща, толкова по-висока е степента на удовлетвореност на клиентите.

С приложенията обаче има голям потенциал за измами. Приложенията за онлайн плащания улесняват закупуването на стоки и услуги, но това удобство идва с риск. Измамниците често са насочени към потребители и фирми, използващи приложения за онлайн разплащане. Единият начин е чрез фиктивни приложения, които се появяват в онлайн магазините за приложения. Ако бъдат изтеглени, тези приложения събират много лична информация за потребителя и я използват за извършване на измами.

Затова насърчавайте клиентите си да използват добре познати приложения за плащане, които се предлагат директно от техните законни доставчици.

Приложенията могат да са и скъпи за приемане, могат и да са свързани с кредитна или дебитна карта на потребителя. Когато използват приложението, за да ви плащат, ще бъдете таксувани за трансакция с кредитна карта. Сумата, която плащате, зависи от кредитната карта и вида на трансакцията. Тези плащания обикновено са по-скъпи за търговеца. По принцип, колкото по-рисково е плащането, толкова по-висока ставка плащате.

Приложенията са и по-трудни за управление. Онлайн плащанията може да са по-удобни за вашите клиенти, но те могат да бъдат много по-малко удобни от ваша страна. Получаването на всички трансации от различни приложения за плащания в една счетоводна система може да бъде тромаво и отнема много време.

Кои са някои от водещите доставчици на цифрови плащания?

Пазарът на онлайн плащания е претъпкан, като всякакви компании се опитват да се възползват от преминаването към безкасово общество. Няколко приложения обаче доминират на пазара.

Apple Pay: Използвано от около 500 млн. души по целия свят и е сред най-известните приложения за мобилни плащания. Потребителите въвеждат информацията за своите кредитни или дебитни карти в мобилния портфейл на своя iPhone и след това могат да използват Apple Pay в магазини и онлайн. Apple Pay използва NFC технология за безконтактни плащания. Няма такса за приемане на Apple Pay, но вие плащате таксите за трансакции при продажби с кредитни карти и дебитни карти.

PayPal: С повече от 300 млн. потребители и 3,7 млрд. трансакции към второто тримесечие на 2020 г., PayPal е популярно приложение за онлайн плащания за потребители в САЩ и в чужбина. Подобно на Apple Pay, PayPal е безплатен за използване и приемане, но ще плащате нормалните ставки за кредитни и дебитни трансакции. PayPal също така позволява на бизнеса да изпраща фактури чрез своята онлайн платформа.

Cash App: Предишно име Square. Приложението има над 30 млн. активни потребители, 7,5 млн. от които го използват ежедневно. Има ограничения за броя продажби, които можете да приемате ежемесечно.

Venmo: Собственост на PayPal, това е популярно приложение за равнопоставено плащане, което наброява 70 млн. потребители. Няма такси за използване или приемане на Venmo; подобно на компанията майка, но търговците плащат ставки за трансакциите като за плащане чрез кредитна или дебитна карта. Получавате незабавно плащане, когато клиент използва Venmo.

Zelle: Собственост на 10 банки в САЩ, сред които Bank of America, JPMorgan Chase, Wells Fargo, Capital One и U.S. Bank, това приложение за онлайн плащания ви позволява да приемате плащания директно от банковите сметки на клиентите. Това премахва необходимостта от изчакване за изплащане или депозиране на пари в брой. Zelle ви таксува с такса в размер на 2,5% от сумата на трансакцията с максимална такса от 15 долара и минимум 25 цента. Няма такса за изпращане на пари със Zelle.

Google Pay: Google Pay към ноември 2020 г. има около 100 млн. потребители в 30 държави, които го използват всеки месец. Google Pay работи с устройства с Android и може да се ползва от всеки, който има акаунт в Gmail. Можете също да го използвате за изпращане и получаване на бизнес фактури. Плащанията, които приемате през приложението, носят типичната ставка за трансакции, които не са налични.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.