В исторически план търсачките и социалните платформи действаха като портали и свързват потребители и сайтове. Сега тези платформи отговарят на заявки директно в собствените си екосистеми, което води до "търсене с нулево кликване", пише Emarketer.
Около 80% от потребителите сега разчитат на резултати с нулево кликване в поне 40% от търсенията си. Това намалява органичния уеб трафик с от 15 до 25%, според данни от декември 2024 г. на Bain & Co.
За търговците на дребно в електронната търговия нулевото кликване означава по-малко възможности за улавяне на трафик, събиране на данни и взаимодействие с клиенти на собствените им сайтове.
Надеждите обаче не са загубени. Има няколко начина онлайн търговците да се развиват успешно и в свят без кликвания, като преосмислят как и къде взаимодействат с купувачите.
Оптимизация на съдържанието за директни отговори
Търговците на дребно трябва да оптимизират уебсайтовете си за въпроси на купувачите, а не само за ключови думи. Това трябва да включва описанията на продукти, публикациите в блога и страниците с често задавани въпроси.
Често задаваните въпроси се превръщат в новите ключови думи. Трябва да се разнищят пълните въпроси, вкл. и техните вариации. Представянето на информацията за продуктите и текстовете като директни отговори на често задавани въпроси на купувачите увеличава вероятността тези текстове да се появят в готовите отговори на търсачките. Така брандът ще е представен, дори ако потребителят не кликне на сайта.
Увеличаване на визуалните елементи
Много платформи като TikTok, Instagram и Pinterest наблягат на висококачествените изображения. За да увеличат шанса да бъдат представени, търговците на дребно трябва да оптимизират снимките на продуктите с описателни имена на файловете и алтернативен текст за резултатите от търсенето с изображения.
Кратките видеоклипове ангажират аудиторията - особено тези, които показват демонстрации на продукти, уроци или ревюта.
Според данни от юли 2024 г. на Interactive Advertising Bureau (IAB), най-важните характеристики, които потребителите искат във видеореклама, са информация за цени, промоции, демонстрации, визуална или емоционална привлекателност.
Качването на продуктови каталози в платформи за пазаруване като TikTok Shop може също да повиши видимостта, като увеличи шансовете брандовете да бъдет представени в продуктови карусели или публикации с възможност за пазаруване.
Укрепване на преките взаимоотношения с клиентите
С по-малко трафик, насочен директно към сайтовете на търговците на дребно, може да стане по-трудно брандовете да поддържат ангажираността на потребителите и да събират ценни данни от първа страна. Тук собствените канали са важни.
Интерактивното съдържание (като викторини или игри) може да помогне на марките да поддържат връзка с потребителите между покупките и да показват данни за клиентите отвъд имейла и адреса. Персонализираните оферти за абонати стимулират потребителите да се регистрират за имейли или текстови известия.
Програмите за лоялност могат да превърнат еднократните купувачи в редовни клиенти и да предоставят по-задълбочена информация за клиентите.
Преосмисляне на показателите
Да се разчита само на кликвания вече не е разумно и не разказва цялата история. Много импресии не водят до посещения, но все пак изграждат осведоменост и оформят решенията на купувачите.
Показателите за видимост в ерата на изкуствения интелект трябва да измерват както директния трафик, така и трафика към страници, появяващи се в отговорите на търсачките, базирани на изкуствен интелект.
Как AI ерата променя онлайн търговията? Как успешно се свързват онлайн и офлайн каналите за продажба, така че да работят безпроблемно? Как да се възползвате оптимално от "горещите" социални медии и създатели на съдържание за повече продажби? Как да се осланяте на данните, за да вземате решения, свързани с продажбите и развитието? Тези и още теми ще се обсъждат на десетото юбилейно издание на конференцията eCommerce Summit 2025, организирана от сп. Enterprise! Регистрирайте се от сайта на събитието!