Съдържанието на вашите конкуренти в социалните мрежи може да работи и във ваша полза.
Социалните медии са едно от най-значимите технологични разработки на 21 век. Те не само свързват хората в световен мащаб, но ви позволяват да демонстрирате креативността си пред тази необятна публика, да общувате с хора с интереси, подобни на вашите, и да се свързвате с приятели заради взаимни интереси, пише онлайн изданието business.com.
Интернет е изграден върху нишови общности и тези общности процъфтяват в социалните медии.
Социалните медии имат точно толкова приложения за бизнеса, колкото и за потребителите, но работят за вас като собственик на бизнес само ако използвате присъствието си там правилно. Не можете просто само да продавате вашия продукт, хората ще ви игнорират. Никой не обича да бъде облъчван от груба реклама. Трябва да предложите нещо ценно отвъд продажбите.
За да може вашето социално присъствие да работи за вас, трябва да създадете двупосочна връзка с вашите потенциални и съществуващи клиенти въз основа на доверие, да демонстрирате, че искате да им помогнете, поставяйки техните нужди над вашите, както и да предоставяте полезна и надеждна информация.
Противно на това, което може да очаквате, понякога постигането на горните цели означава споделяне на съдържание от конкуренти във вашата собствена емисия в социалните медии.
Защо трябва да споделяте конкурентно съдържание
Има три ключови предимства от споделянето на конкурентно съдържание:
-Маркетингът в социалните медии трябва да се отличава и да показва автентичност: вашето съдържание трябва да хуманизира вашата марка по начин, който изгражда доверие у вашата аудитория.
- Споделяйки съдържанието на конкурента си, вие се позиционирате като източник на информация за вашата индустрия и давате на аудиторията си основание да ви следва.
Не споделяйте обаче всичко. Спазвайте някакви граници и споделяйте само подходящо съдържание, не плагиатствайте и не го представяйте като свое собствено и използвайте инструменти, за да пренасочите този трафик обратно към вас.
Двупосочен маркетинг
Маркетингът в социалните медии се диференцира от традиционния маркетинг, тъй като има двупосочен характер. Традиционният маркетинг, който работеше при предишните поколения, включваше прокарване на послание към целевата аудитория чрез билбордове, телевизионни реклами, радио спотове и реклами във вестници. Т.е. - той е еднопосочен и само излъчва послания.
Маркетингът в социалните медии работи по обратния начин. Вместо само да излъчвате послания, вие и ги привличате, водите разговор.
В абстрактен смисъл бизнесът е личност, точно както и хората са личности. Бизнесът изглежда, говори, чувства и се държи по определен начин, тези и други елементи съставляват неговата марка. Някои може да твърдят, че не всички фирми имат марка или личност, сочейки към корпоративните гиганти със строги, неангажиращи съобщения. Въпреки че този тип съобщения може да са скучни, това все пак е избор на бранда, макар че може да не създаде лоялна, ангажирана аудитория лесно.
Така че, когато публикувате в емисията на социалните медии на вашия бизнес, ключова концепция, която трябва да следвате, е, че вашата аудитория - хората от другия край, искат да се ангажират с друго човешко същество, а не с лого. Това трябва да е целта на вашето съдържание, в социалните медии, в блога ви и другаде: да хуманизирате марката си до степен, до която вашата аудитория чувства, че може да взаимодейства с нея, както може с човек.
Курирането на съдържание на трети страни е стандартно за маркетинга в социалните медии
Целта на вашия маркетинг в социалните медии е да хуманизирате бизнеса си за публиката. Как обаче споделянето на съдържание на конкурент помага за това?
Хората са бомбардирани с информация. Вниманието е един от най-важните ресурси, които имаме като личности, и то е крайно. Курирайки съдържанието, произведено от други марки, включително това на вашите конкуренти, вие сигнализирате на аудиторията си, че сте там, за да им помогнете, че споделяте с тях съдържание не защото това ви носи пряка полза, а защото прави живота им по-лесен, по-добър, по-финансово обоснован или по-удобен. С други думи, вие им казвате, че приоритизирате техните нужди пред вашите собствени и че сте там, за да им помогнете, вместо да популяризирате собствения си продукт или услуга.
Много от най-известните хора в пространството на дигиталния маркетинг правят това през цялото време като акт на добра воля към своята аудитория. Авторът и експерт по онлайн маркетинг Нийл Пател например цитира преките си конкуренти в съдържанието на своя блог няколко пъти седмично.
Бизнес, който не прави нищо, освен да публикува собствен продукт или услуга, ще бъде игнориран. В същото време е изключително трудно да създадете цялото си съдържание с достатъчно обем, така че да се показва в алгоритмите на платформата. Писането, правенето и редактирането на снимки и проектирането на графики, съобразени с всяка платформа, отнема изключително много време - особено когато управлявате стабилен график за публикуване.
Правилният алгоритъм се определя в съотношение 70/20/10: 70% е вашето собствено съдържание, 20% е съдържание, споделено от други източници, 10% е съдържание, което директно популяризира вашия продукт или услуга. Това е известно като правило 70/20/10 и е една от теориите зад маркетинга на съдържание.
Втора част на материала можете да прочетете тук!