Digital Community Day: Човешката автентичност и прозрачността като основа на успешната дигитална комуникация

Digital Community Day: Човешката автентичност и прозрачността като основа на успешната дигитална комуникация

На 5 ноември 2025 г. се проведе десетото юбилейно издание на Digital Community Day - годишната конференция за иновации в дигиталните технологии и маркетинг, организирана от сп. Enterprise.

Конференцията се утвърждава като ключово събитие за дигиталния маркетинг и технологичните иновации в България. Събитието традиционно събира и обединява водещи експерти, предприемачи и маркетинг професионалисти, за да дискутират ключовите тенденции и очакванията за развитието на дигиталния пазар.

Участниците в конференцията обсъждаха:

-B2B продажбите онлайн;

-Google рекламата и SEO реалностите в контекста на изкуствения интелект;

-Рекламата в Meta;

-Присъствието в TikTok;

-AI в създаването на съдържание и др.

"Винаги към края на годината събираме представители на различни сектори, за да анализираме новостите в дигиталния маркетинг и с поглед към следващата година и хоризонт 2030 г.", отбеляза Надя Гогова, издател и управляващ партньор на сп. Enterprise, при откриването на форума.

Първата презентация беше на Темелко Дечев, CEO на ExpandX, който сподели успешни практики за увеличаване на приходите от B2B продажби онлайн и подчерта значението на доверието и познаването на бизнес аудиторията. "Общо 80% от бизнес купувачите днес започват процеса по покупка онлайн, а най-големият актив на бизнеса е доверието", посочи той.

Темелко Дечев говори и за грешките, които бизнесът допуска в маркетинговата си стратегия. Сред тях е непознаване на аудиторията, неподходяща комуникация, непоследователност, без измерване и отчитане на успеха и др.

След него Димитър Димитров, CEO на Inbound.BG, представи "Google Ads & Organic Checklist 2026" и акцентира върху ролята на AI в SEO и необходимостта от адаптация към новите изисквания на Google. Според него тенденцията е Google Search да се превърне в AI инструмент. Той даде и пример как да се създава съдържание за AI Overviews със схема маркиране на всички възможни елементи, добра структура и истински автори.

Темата за рекламата в Meta през 2026 г. беше представена от Николай Йоргов, CEO на Stellary, който изтъкна нарастващото значение на креативността и човешкия фактор в съдържанието. Според Николай Йоргов AI изобщо не е бъдещето, а е настоящето и съвсем скоро няма да има как тази технология да бъде прескочена.

Конференцията продължи с панелна дискусии за social commerce, или социалната търговия, и процеса от откриване на клиента до чекаута (новата дигитална клиентска пътека). В дискусията участваха Силвия Павлова, основател, Wooden Spoon, Даниел Димитров, Tiktok specialist, Ardes.bg, Драгомир Драганов, CMO, Ozone.bg, с модератор Димитър Иванов, Marketing Manager, Valival.

Участниците се обединиха около мнението, че политиката на брандовете трябва да е да са максимално открити и прозрачни в комуникацията си с публиката и да поддържат ценностите, които обещават на клиентите си. Това е пътят към изграждането на доверие.

Александър Братимиров, партньор и творчески директор, Human, представи case study за Fashion Days. Той даде пример как (не) се определя таргет и подчерта, че е изключително важно брандът да говори на хора, а не на клиенти. Александър Братимиров показа и различни реклами, които са подготвени за бранда, и обясни подхода, който компанията е възприела в работата си по кампаниите - не да говори директно за дрехи, а по ключови за клиентите теми.

Петя Демиревска, Head of Marketing, DNK Ltd., продължи с темата за TikTok и как да генерираме конферсии и измерваме ефективността в платформата. Тя посочи, че към днешна дата TikTok е вече зряла система, но все още много хора не могат да разберат как точно работи и често се затрудняват да намерят баланс между брандираното и другото съдържание.

За да може да се използва като маркетингов канал, трябва да се знае, че директното маркетингово съдържание не продава в TikTok. Съдържанието трябва да е ангажиращо и органично, като в него се интегрира продукт, добави тя.

Най-важното за TikTok е view rate, т.е. колко дълго е гледано съдържанието, посочи Петя Демиревска.

Петя Демиревска представи и предимствата и недостатъците на органичния и платения подход за присъствие в платформата. Според нея най-добрият вариант е да се съчетават и двата подхода - със 70% органично и 30% платено съдържание, което да достига до по-различни аудитории.

Тя говори и за инфлуенсър партньорствата и генерираното от потребители съдържание (UGC), както и спецификите при създаването на вирусно съдържание в платформата.

Конференцията приключи с панелна дискусия на тема Copywriting X AI - как изкуственият интелект променя играта на писането и разбират ли го хората. В дискусията участваха, Петър Евтимов, Creative Director, Human, Велина Томова, собственик, Scribum.bg, Мартин Желязков, основател, Z-Consult, с модератор Станислава Симидчийска, Co-Founder, CopyVibes.

Участниците в дискусията се обединиха около извода, че човешката автентичност и стратегическият подход остават в основата на успешната дигитална комуникация, въпреки бързо развиващите се технологии.

Партньори на събитието: Devin, Spetema, Vidas

Медиен партньор: Net Info

Стратегически партньори: Българска стопанска камара (БСК), Българска асоциация на рекламодателите (БАР), Браншова камара на дървообработващата и мебелна промишленост (БКДМП)

Дигитални партньори: SEOMAX Digital Agency

Комуникационна агенция: RED Communication Agency

Високопрофилните събития под бранда на "ENTERPRISE" събират изключително подбрана аудитория, състояща се от собственици, изпълнителни директори, управляващи съдружници и мениджъри на водещите компании в България.

Форумите и конференциите по ключови теми от различните бизнес индустрии са възможност за обмяна на идеи, стратегически опит, иновативни решения, както и за създаване на широк кръг от контакти.

Програмата на всяко събитие се разработва след задълбочено проучване и срещи с представители експерти на съответния сектор, както и мениджъри на компании от различните индустрии, така че да е максимално точна и полезна. Високото ниво на събитията се дължи не само на удачно фокусираните теми, но и на прецизния избор на лектори - представители на международни и български компании, създали печеливши бизнес модели. Нови идеи.

Нови партньори. Нови възможности. Уникална аудитория. Обмяна на опит. Контакти. Влияние.

Календар с предстоящите събития на Enterprise за 2026г. можете да изтеглите от тук.

Споделете:

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.