Защо социалните платформи се предефинират като компании за изкуствен интелект?

Защо социалните платформи се предефинират като компании за изкуствен интелект?

Платформите преживяват криза на идентичността. Или може би става въпрос за ребрандиране, според Digiday.com.

Независимо дали са изградили бизнеса си върху социални графики, кратки видеоклипове или нишови общности, платформите сега се представят като компании за изкуствен интелект. Това е новото послание, което се продава на маркетолозите.

Фактът, че изкуственият интелект рядко се появяваше в техните презентации доскоро, изглежда несъществен.

"Това е част от нашата ДНК, поради което прекарахме повече от 10 години в проучване и инвестиране на десетки милиарди капиталови разходи в изграждане на модели с отворен код", коментира вицепрезидентът на Meta за региона на Европа, Близкия изток и Африка Деря Матрас.

Reddit представи подобен аргумент. "Винаги сме имали машинно обучение и интелект, вградени във всичко, което правим", коментира главният директор по приходите на платформата Майк Ромоф.

"С пускането на Community Intelligence, който захранва един от нашите инструменти за анализ, дава възможност на някои от нашите рекламни продукти и помага за оптимизиране на резултатите, наистина виждаме как изкуственият интелект обхваща целия спектър от функции в нашата рекламна платформа", добавя той.

Инструментът за анализ, за който Ромоф говори, е инструментът за социално слушане, задвижван от изкуствен интелект, Reddit Insights на Reddit.

Всеки ръководител на платформа има своя собствена версия на тази реч. Всички те се опитват да уловят вълната. В индустрия, където възприятието все още продава, не е изненадващо, че платформите препозиционират дългогодишните си възможности за машинно обучение като доказателство, че са ранни потребители на технологията през цялото време.

В това има известна истина. Изкуственият интелект тихо задвижва основни части от бизнеса на платформите в продължение на години - класиране на фийдове, таргетиране на реклами, модериране на съдържание, превод и други. Това, което се е променило, е маркетингът. Изкуственият интелект сега е наративът и платформите се надпреварват да гарантират, че историите за произхода им са в крак с времето.

"Иновациите винаги са били голяма част от това, което предлагаме, но мисля, че това, което направихме през последните 18 месеца, от гледна точка на маркетинг специалист, е да комбинираме иновациите с производителността", коментира главният бизнес директор на Snap Аджит Мохан.

Той визира ранното пускане на Smart Campaign Solution - отговорът на Snap на Advantage+ на Meta, което улеснява рекламодателите да управляват кампаниите си по автоматизиран начин.

Директорът на YouTube по управление на продукти, реклами и преживявания Мелиса Николич има подобно мнение. Тя посочва, че е "наистина благодарна" за възможностите на компанията за изкуствен интелект, защото те "ни позволяват да решаваме тези проблеми по много по-бърз и много по-лесен начин от преди" за рекламодатели и създатели на съдържание.

Дори TikTok съсредоточава енергията си върху това да се хвали с най-новите си възможности. "Интегрираме някои от функциите на Symphony в Smart+ и смятаме, че това има голям, голям потенциал", казва Мориц Барч, ръководител на отдела за креативна продуктова стратегия и операции в TikTok.

"Smart+ вече автоматизира много неща, направи много лесно пускането на реклами в TikTok и това значително повишава производителността. Така че, ако се задълбочим малко повече и внесем някои от креативните елементи, това ще бъде следващата стъпка по този път", добавя той.

Въпреки това, не всички приемат препозиционирането. Някои в рекламната индустрия виждат натиска на платформите в посока изкуствения интелект като опит за премахване на посредниците от агенции и доставчици чрез автоматизация.

Това, което наистина се случва, е по-прагматично: тези платформи използват изкуствен интелект, за да задълбочат контрола си върху най-важния си клиентски сегмент: малките и средните предприятия. Ако изкуственият интелект улеснява тези рекламодатели да харчат повече пари по-често, тогава стимулът на платформите е много ясен.

Ако искате да се подготвите за задълбочено разбиране на ролята на AI технологиите в маркетинга в социалните мрежи, вижте повече за обучението AI in Digital Marketing Masterclass, което ще се проведе на 15 октомври 2025 г., тук: https://masterclass.eurodea.com/ai-in-digital-marketing-masterclass-15-10-2025/ 

Споделете:

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.