Тактики за подобряване на възвръщаемостта от рекламните разходи (I част)

Тактики за подобряване на възвръщаемостта от рекламните разходи (I част)

Как да получите по-добра възвръщаемост от рекламните разходи? Може би в момента пускате реклами във Facebook и Google. Може би сте го пробвали и сте решили, че възвръщаемостта на инвестициите не впечатляваща. Или може би просто искате да започнете.

Рекламите във Facebook и Google са ключова част от изграждането на печеливша стратегия за дигитален маркетинг. Забавен факт за всички маркетолози: до края на 2018 г. рекламната цена е намаляла с 2%, докато рекламните импресии са нараснали с 34%. Въпросът е дали правилно измервате успеха, пише онлайн изданието adespresso.com.

За да тествате наистина PPC кампаниите на вашата компания, трябва да знаете, проследявате и подобрявате възвръщаемостта на рекламните си разходи (ROAS).

Медията разглежда какво точно е ROAS, какво е добро ниво на ROAS и как да го проследявате. Тя предлага и пет доказани тактики за по-добра възвръщаемост на рекламните разходи.

Какво е ROAS?

Понякога ROAS се бърка с възвръщаемост на инвестициите или с показатели като цена на кликване или цена на реализация.

ROAS е едно от най-простите уравнения в маркетинга. Това е печалбата от рекламите ви, разделена на цената на рекламите.

Да речем, че последната ви рекламна кампания е донесла 8 хил. лева, а създаването и изпълнението ѝ е струвало 2 хил. лева. Това ви дава ROAS от 4Х.

Какво обаче е 4 пъти възвръщаемост на рекламните разходи? Това означава, че получавате 4 лева обратно за всеки изразходван лев.

Възвръщаемост на рекламните разходи срещу цена на реализация

Повечето маркетолози говорят за тяхната цена на придобиване (CPA) или цена на реализация (CPC), но се борят да говорят с ROAS. CPA обаче не отчита приходите от трансакциите. Ако имате две рекламни кампании с една и съща CPA, но едната е с по-ниска възвръщаемост на разходите за реклама (ROAS), тогава може да губите пари, като разпределите равномерно бюджетите между двете кампании.

ROAS се фокусира изключително върху рекламните разходи. Когато изчислявате ROAS, включвате само разходите за реклама и печалбата от реклама. Не оценявате вашия процент на реализация, честота на кликване или други показатели.

Когато изчислявате възвръщаемост на инвестициите, има повече показатели, които да вземете предвид. ROAS не включва маржовете - това се оценява от ROI.

ROAS се фокусира върху ефективността на рекламите ви.

Каква е добрата възвръщаемост на рекламните разходи?

Необходимо е да постигнете по-висока ROAS, за да покриете разходите, които не са включени в простото изчисление. Въпреки че магическото число ще зависи от вашите приходи, маржове и оперативни разходи, препоръчваме ви да започнете, като се стремите към 4x ROAS или по-висока, за да видите наистина силата на генериране на приходи от рекламни разходи.

Ето и пет доказани тактики за по-добра възвръщаемост на рекламните разходи:

Съсредоточете се върху насочването (и пренасочването)

Независимо дали говорим за реклами във Facebook, или реклами в Google, насочването на кампаниите ви към правилната аудитория е от ключово значение. За това ви препоръчваме да надхвърлите основната демография. Демографските данни са важни и рекламите ви трябва да бъдат настроени така, че да са насочени към специфични демографски данни. Ако управлявате ресторант, който се намира в Бургас, не плащайте за реклама, която да се показва на хора в Плевен.

За да подобрите рекламите си, трябва да се съсредоточите и върху интересите на аудиторията, марките, които харесват, и поведението.

Има няколко начина за насочване на вашите реклами във Facebook. Използвайте Facebook Audience Insights. Този инструмент предоставя жизненоважна информация за вашите последователи във Facebook. От тук можете да създадете целевата си аудитория, като филтрирате чрез демографски данни и друга ключова информация (възраст, местоположение, пол, интереси и др.).

Създайте персонализирани аудитории. Така насочвате рекламата си към всички клиенти, които например са посетили определена уеб страница на вашия сайт.

Правете разлика между мобилни и настолни кампании. Това са две много различни медии, които изискват различен подход. Присъствайте и на двете платформи, но знайте, че постъпката на някой, който превърта през емисия на телефона си, докато чака в кабинета на лекаря или убива времето, е съвсем различен акт, отколкото на клиента, който ползва лаптоп.

Как да използвате ретаргетинг

Над една четвърт от потенциалните клиенти, които са посетили вашия сайт и са били пренасочени, ще се върнат към него. Това не е стратегия, която просто можете да игнорирате.

Докато статичните реклами ви позволяват да прокарате една реклама до всичките си клиенти в рекламна група, динамичните реклами се променят въз основа на историята на сърфиране на вашия клиент. Използването на динамични реклами ще ви позволи да насочите много подходящи реклами към потенциалния си клиент.

Средният процент изоставени колички в световен мащаб е около 75%. Рекламите за пренасочване могат да ви помогнат да го намалите.

Динамичните реклами могат да поставят продукти от изоставена пазарска количка пред клиента, който ги е изоставил. Просто насочете към хората, които са посетили конкретна страница от вашия сайт, като изключите хората, прегледали друга страница. Посетителите на уебсайтове, които са пренасочени с дисплейни реклами, имат 70% по-голяма вероятност да извършат конверсия на уебсайта на търговеца на дребно.

Как да пренасочвате реклами в Google Ads:

В рекламите от Google ще искате да се съсредоточите върху насочването към пазари и аудиториите по афинитет. Насочването към пазари се фокусира върху клиенти близо до дъното на фунията за продажби. Това са аудитории, които са "пазарни" за какъвто и да е продукт, услуга или промоция. Аудиториите по афинитет се фокусират върху поведението на клиента, като например кои страници, приложения, видеоклипове и канали в YouTube посещават. Използвайки профила на Google на този човек, можете да насочите продукта си към някой, който е вероятно да се заинтересува.

Докато персонализираната аудитория е чудесна за повторно ангажиране на хора, които вече са взаимодействали с вас, подобната аудитория ви позволява да насочвате към нови потребители, които все още не ви познават, но е много вероятно да станат ваши клиенти.

Google препоръчва използването на подобни аудитории заедно със стратегия за ремаркетинг. Подобно на Facebook, вие създавате списък на вашата основна аудитория и оставяте Google да намери аудитория, която съответства на тези данни.

За Facebook предоставяте извадка от вашата основна аудитория. Оттам Facebook взема всички налични данни и търси общи черти, като след това създава (или намира) други аудитории, които се припокриват с всички фактори на вашата основна аудитория.

Facebook не споделя точно как намира вашата подобна аудитория, но комбинира потребителско поведение, интереси, демографски данни, харесвани страници и кликнати реклами.

Втора част на материала прочетете тук!

Трета част на материала прочетете тук!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.