Разходите за медийна реклама по света ще преминат прага от 1 трлн. долара през 2025 г., според доклад

Разходите за медийна реклама по света ще преминат прага от 1 трлн. долара през 2025 г., според доклад

Общите разходи за медийна реклама в света почти са се удвоили от 2016 г. насам и ще преминат прага от 1 трилион долара през 2025 г., прогнозират от Emarketer в нов доклад.

Разходите за дигитална реклама освен това за първи път ще достигнат дял от 75% от световните общи разходи за медийна реклама, посочва се в доклада. Този етап ще настъпи две години по-рано от предишните очаквания заради постоянното добро представяне и ръст на дигиталния сектор.

Разходите за дигитална реклама се очаква, че ще нараснат до над 750 милиарда долара тази година, а границата от 1 трилион долара вече е в полезрението за 2028 г., прогнозират авторите на документа.

Индия ще е държавата, в която ще се отчита най-силен ръст на разходите за дигитална реклама. Страната и още пет големи западноевропейски икономики се открояват на рекламния пазар през 2025 г.

Друга прогноза предвижда 10 компании майки да отчетат поне по 10 милиарда долара приходи от дигитална реклама в световен мащаб през 2025 г. Google и YouTube ще донесат на Alphabet над 200 милиарда долара комбинирано. Apple и Kuaishou се присъединяват към този клуб още през 2024 г. и новият корпоративен топ 10 списък ще се задържи относително стабилен през следващите няколко години.

САЩ и Китай съставляват по-голямата част от световните разходи за реклама

През 2025 г. почти 59% от всички разходи за реклама ще се извършват в САЩ или Китай, пише в доклада. От 60-те държави, наблюдавани от Emarketer, поне 42 ще отчетат рекламни разходи за над 1 млрд. долара през годината.

Много нововъзникващи пазари и по-малки страни все още разчитат силно на традиционните рекламни канали, като телевизия, радио и външна реклама. Поради това, те могат да останат под радара, ако дигиталната реклама е основната призма. Турция например ще реализира доста над 2 милиарда долара разходи за реклама тази година, въпреки че нейният пазар на дигитална реклама никога не е надхвърлял прага от 1 милиард долара.

Постоянният двуцифрен растеж на разходите за дигитална реклама ще компенсира слабостта в традиционната реклама.Тази година растежът ще бъде съсредоточен върху нововъзникващите пазари и Западна Европа.

Годишният ръст ще остане двуцифрен поне до 2027 г. Новите разходи на рекламодателите се насочват почти изцяло към цифровите технологии на повечето големи пазари по света, подчертават авторите на доклада.

Технически традиционните разходи за реклама също остават във възходяща траектория, но прогресът им се забавя. Между 2022 г. и 2028 г. годишният приход на традиционната реклама ще се увеличи с малко под 10 милиарда долара. За разлика от това, цифровите технологии ще привлекат почти 90 милиарда долара нови пари само през 2025 г.

Мегапазарите на Китай (с дял на разходите за дигитална реклама от 86,1%) и САЩ (81,9%) са най-вече отговорни за този растеж.

Експлозивен растеж в Индия

Индия се очаква да се отчете ръст на разходите за дигитална реклама от над 20% през тази и следващите няколко години, поне до 2028 г.

Индия стана един от 10-те най-големи медийни рекламни пазари в света през 2023 г. и ще пробие в топ 10 по разходи за дигитална реклама през следващата година със 7,61 милиарда долара. До 2028 г. Индия ще бъде пазар на цифрови реклами на стойност 10 милиарда долара.

Повече данни за пазара на електронната търговия в България ще можете да научите от проучването: "Пулсът на онлайн потреблението в България 2025". Повече за проучването можете да научите от тук: https://pulsereport.enterprise.bg/ 

Споделете:

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.