Компанията майка на Facebook и Instagram - Meta, обяви, че ще забрани всички политически, електорални и социални реклами в Европейския съюз от октомври 2025 г. заради предстоящите регулации на политическата реклама, съобщава socialmediatoday.com.
Разпоредбата на ЕС за прозрачност и таргетиране на политическата реклама (TTPA), която влиза в сила на 10 октомври т.г., изисква от всички дигитални рекламни платформи да въведат засилени мерки за прозрачност, включително информация за това как са били таргетирани потребителите и кой е финансирал рекламата.
"Данните [за таргетиране на политически реклами] могат да се използват само ако субектът на данните е дал изрично и отделно съгласие за използването им за политическа реклама", съгласно новите правила.
Meta смята, че изискванията не са приложими за нейните системи за показване на реклами.
"От 2018 г. насам разполагаме с инструменти, които осигуряват по-голяма прозрачност за реклами за политика, избори и социални въпроси, отколкото която и да е друга платформа онлайн или офлайн, както и други обширни предпазни мерки. TTPA въвежда значителни, допълнителни задължения към нашите процеси и системи, които създават непоносимо ниво на сложност и правна несигурност за рекламодателите и платформите, опериращи в Европейския съюз", посочват от групата.
Meta казва, че новите регламенти за таргетирането на реклами ще ограничат начина, по който рекламодателите на политически и социални въпроси могат да достигнат до своята аудитория "и ще доведат до това хората да виждат по-малко подходящи реклами на нашите платформи".
Компанията смята, че това заплашва принципите на персонализираната реклама и игнорира ползите за рекламодателите и хората, до които те искат да достигнат.
Meta в момента плаща средно над 1 милиард долара годишно за нарушения и санкции на ЕС заради дигиталните правила на блока, докато работи за пренастройване на системите си към променящите се изисквания. Групата е сред американските технологични компании, които смятат, че ЕС несправедливо ги преследва, и се надява, че президентът на САЩ Доналд Тръмп ще се намеси и ще заплаши с икономически санкции, за да прекрати практиката да се налагат глоби.
От гледна точка на приходите е малко вероятно спирането на политическата реклама в ЕС да е голям проблем за Meta, тъй като този сегмент не е основна част от бизнеса ѝ.