Социалната търговия: Полезни съвети и идеи за укрепване на връзката с потребителите (II част)

Социалната търговия: Полезни съвети и идеи за укрепване на връзката с потребителите (II част)

Според Accenture социалните продажби са достигнали 492 милиарда долара в световен мащаб през 2021 г. и се прогнозира да се утроят до 1,2 трилиона долара до 2025 г.

Пазарните възможности са огромни за търговците на дребно, които желаят да възприемат ориентиран към клиента подход в онлайн пазаруването. Така ритейлърите ще укрепят и връзката си с потребителите, пише в блога на Shopify.

Данните на платформата показват, че 49% от марките планират да увеличат инвестициите си в социална търговия тази година.

Когато разработват стратегия за социална търговия, бизнесите трябва да обмислят как могат да използват платформите на социалните медии, за да създадат по-хуманизирано пазаруване, което отговаря на нуждите на потребителите и стимулира реализациите.

Платформата предлага идеи и стратегии са социална търговия, които могат да подобрят продажбите.

Първа част на материала можете да прочетете тук!

Оптимизирайте за социално търсене

Според вътрешно проучване на Google 40% от хората на възраст от 18 до 24 години сега използват социалните медии като основна търсачка.

Марките, които искат да спечелят в пространството за социална търговия през 2023 г., трябва да овладеят основите на оптимизацията на социалното търсене.

Съсредоточете се върху създаването на подходящо съдържание, което ще резонира с вашата целева аудитория. Ако съдържанието е добро, то ще се представя по-добре и при търсене.

С няколко прости стъпки ще изградите вашата SEO основа: оптимизирайте профилите си в социалните медии; улеснете навигацията; напишете ясна и убедителна биография; включете профилна снимка на марката; геомаркирайте публикации; направете вашето местоположение е достъпно за локално търсене.

Култивирайте доверие

Според резултатите от проучване на Accenture сред 10 000 клиенти липсата на доверие е основна грижа за купувачите в социалните мрежи. Хората се притесняват, че парите им няма да бъдат възстановени при нужда. Те също така са загрижени за качеството и автентичността на продуктите, продавани чрез канали за социална търговия, и се страхуват да споделят финансовите си данни със социалните мрежи.

Стъпките по-горе спомагат за изграждането на доверие. Марките, които искат да установят доверие като част от стратегията си за социална търговия, трябва да се съсредоточат и върху: надеждно и гладко потребителско изживяване; защита при покупка; безпроблемно връщане и възстановяване на разходите.

Инвестирайте в социално плащане

Днес много корпоративни брандове все още гледат на уебсайта си като на място, където се случва търговията. Свързването с клиенти в социалните медии и след това опитът да ги прехвърлите във вашия онлайн магазин, за да осъществят покупка, създава търкания, които могат да доведат до изоставяне на количката.

Възползвайте се от естествените функции за плащане, които позволяват на купувачите да купуват директно от социалните платформи.

Включете ботове, но умерено

Автоматизираните ботове за социално пазаруване могат да добавят разговорни подкани, които помагат на вашите последователи да преминат през пътуването. Те също така ви позволяват да затваряте продажби 24/7, като същевременно намалявате изоставянето на колички.

Не залагайте обаче само на изкуствения интелект, за да реализирате стратегията си за социална търговия. Хората ви следват в социалните медии, защото ги обучавате или забавлявате, а изкуственият интелект може да прекъсне тази връзка.

Марките трябва да намерят баланс между използването на ботове за увеличаване на реализациите, като същевременно намират други начини да поддържат връзката си с потребителите.

Съкратете пътя за покупка

Когато става въпрос за електронна търговия, удобството е най-важното. Затова се стремете да създадете цялостен процес на покупка във всички ключови канали с възможно най-малко стъпки.

Ще имате нужда от безпроблемен, омниканален подход за социална търговия, който интегрира вашите онлайн изживявания в магазина.

Интегрирайте вашия доставчик на електронна търговия с платформи за социална търговия. Това гарантира, че вашият инвентар е винаги точен, вашият продуктов каталог е актуален и вие популяризирате точните продукти в точното време.

Поставете клиентите на първо място

Социалната търговия по същество е свързана с това да направи пазаруването по-удобно и за нови, и за съществуващи клиенти. Фокусирайте се по-малко върху нуждите на вашата марка и повече върху нуждите на клиента и ще стигнете далеч.

Отговаряйте на въпроси

Проучване на Sprout Social установява, че най-голямата грешка на марките при социалната търговия е, че не отговарят на въпроси или коментари на клиенти. Въпроси без отговор, оплаквания или похвали се приемат лично.

Генерирането на интерес от вашите усилия за социална търговия обаче е само началото. След това трябва да подхранвате този интерес. Неуспехът да го направите означава да пропуснете възможностите за продажби в електронната търговия.

Активно наблюдавайте коментарите, получени чрез социалните медии, особено тези, свързани със съставки, съвместимост, доставка и т.н., и реагирайте проактивно. Помислете за включване на чатбот, за да отговаря на прости въпроси, когато вашият персонал не е на разположение, като дадете на клиентите опцията да получат обратно обаждане, ако предпочитат да говорят с представител на компанията.

Фокусирайте се върху добавянето на стойност

Докато целта на социалната търговия е в крайна сметка да стимулира продажбите, социалните медии са много различни от другите маркетингови канали. Намерете начин да добавите стойност за потребителите на социалните мрежи.

Влезте под кожата на клиентите си

Купувачите като цяло са по-склонни да пазаруват от един и същи продавач. Ако се грижите за клиентите си в социалните медии, имате много по-голям шанс за повторни покупки.

Предлагайте купони за отстъпка - персонализирани или ограничени във времето. Това може да насърчи купувачите да направят първата крачка и ще ви помогне да генерирате потенциални клиенти в бъдеще.

Подобен стимул може да даде и добре изградена програма за лоялност. Насърчавайте отзивите на клиентите с автоматизирани имейли или по друг начин. Можете дори да използвате стимули, като кодове за купони или ограничени във времето отстъпки, за да насърчите клиентите да отделят време, за да напишат рецензия.

Не забравяйте да осъществявате всички тези стъпки на основата на данни и прозрения. Разберете кои са най-ефективните ви публикации и помислете за внасянето на промени в останалите, за да увеличите ангажираността.

Ако искате да научите актуалните тенденции в търговията на дребно - посетете Retail Summit на 21 февруари 2023 г. в Интерпред-София!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.