Според Accenture социалните продажби са достигнали 492 милиарда долара в световен мащаб през 2021 г. и се прогнозира да се утроят до 1,2 трилиона долара до 2025 г.
Пазарните възможности са огромни за търговците на дребно, които желаят да възприемат ориентиран към клиента подход в онлайн пазаруването. Така ритейлърите ще укрепят и връзката си с потребителите, пише в блога на Shopify.
Данните на платформата показват, че 49% от марките планират да увеличат инвестициите си в социална търговия тази година.
Когато разработват стратегия за социална търговия, бизнесите трябва да обмислят как могат да използват платформите на социалните медии, за да създадат по-хуманизирано пазаруване, което отговаря на нуждите на потребителите и стимулира реализациите.
Платформата предлага идеи и стратегии са социална търговия, които могат да подобрят продажбите.
Срещнете се с клиентите си там, където са те
За да създадат успешна стратегия за социална търговия, търговците на дребно трябва първо да осъзнаят, че не става въпрос за тях, а за клиентите им. Необходимо е да проучат гледната точка на тяхната аудитория, за да измислят визията си за социална търговия.
Първо, определете къде вашите целеви клиенти прекарват времето си. Предварително проучване гарантира, че ще инвестирате в правилните платформи за социална търговия, за да се свързвате с вашата аудитория.
Консултирайте се с демографските данни за популярни платформи за социална търговия, за да видите как те се привеждат в съответствие с вашия целеви клиент. Проучете и дейността на най-добрите ви конкуренти, за да съобразите стратегията си.
Създавайте силно ангажиращо съдържание
Ангажиращото, подходящо и висококачествено съдържание води до по-високи продажби. Данните от Sprout Social показват, че 57% от потребителите ще увеличат разходите си с марка, с която се чувстват свързани.
Има много начини да създадете запомнящо се съдържание, което помага на купувачите да се чувстват по-свързани с вашата марка. На първо място -
Фокусирайте се върху аудиторията
Независимо дали става въпрос за магазин във Facebook, магазин в Instagram или витрина на Pinterest, ключ номер едно за продажба в социалните медии е публикуването на фокусирано върху аудиторията съдържание.
Помогнете на публиката си да разреши свой проблем, да постигне целите си, да научи нещо ново и интересно. Това изгражда доверие, а доверието създава общност и води до повече продажби.
Покажете какво се случва зад кулисите
Това е особено ефективно, ако сте нов бизнес, стартирате нов продукт или се стремите да генерирате информираност за марката.
Да предложите на клиентите да надникнат зад кулисите на компанията създава по-дълбока връзка с аудиторията и разказва историята на бранда.
Използвайте тази възможност, за да споделите какво прави вашата компания специална или да дадете на купувачите уникална информация, която обикновено не биха получили от други брандове.
Насърчавайте генерираното от потребители съдържание
Този тип съдържание може да помогне за изграждането на доверие за вашата марка.
Вашата стратегия за социална търговия ще бъде по-ефективна, когато използвате социално доказателство. Това включва клиентски отзиви и насърчаване на клиентите да публикуват свои собствени снимки или видеоклипове, на които разопаковат или използват вашия продукт и маркират вашата компания.
Изградете сътрудничество с инфлуенсъри
Развийте партньорства с популярни влиятелни лица във вашата индустрия, за да разширите обхвата си, да изградите афинитет към марката и да култивирате доверие сред аудиторията на влиятелното лице.
Не търсете обаче личностите с най-много последователи, изберете най-подходящите инфлуенсъри с най-ангажираните последователи, или микроинфлуенсъри. Те изграждат по-ангажирани и сплотени общности, които се доверяват на техните препоръки.
Според прогнозите инфлуенсър маркетингът ще достигне 16,4 милиарда долара през 2022 г.
Съдържанието на инфлуенсърите също трябва да отговаря на интересите на уникалната аудитория на бизнеса. Съдържанието трябва да бъде проницателно, образователно и/или забавно, за да подтикне публиката към покупки. Вече не е достатъчно Ким Кардашиян да се появи с вашите обувки и да ви тагне в социалните мрежи.
Пробвайте пазаруване на живо
Пазаруването на живот е чудесен начин да комбинирате интерактивността на личното пазаруване с удобството на електронната търговия. Опитайте да хоствате въпроси и отговори на живо, демонстрации, уроци или представяне на продукти. Премахнете бариерите пред покупката и създайте продуктови хаштагове.
Някои търговци, които рано възприеха пазаруването на живо, отчитат процент на реализация до 30%, което е над 10 пъти повече от конвенционалната търговия.
Помислете за комбиниране на пазаруване на живо с инфлуенсър маркетинг, за да разширите обхвата си още повече. Данни на Statista показват, че от тези, които често гледат предавания на живо на инфлуенсъри, 70% е вероятно да купят препоръчаните продукти.
Втора част на материала можете да прочетете тук!
Ако искате да научите актуалните тенденции в търговията на дребно - посетете Retail Summit на 21 февруари 2023 г. в Интерпред-София!