Какво трябва да знаете за омничанъл подходът и как да го приложите? (I част)

Какво трябва да знаете за омничанъл подходът и как да го приложите? (I част)

Многоканалният подход вече е необходимост за маркетинга. Днес много търговци на дребно са приели този факт и развиват маркетинга си успешно. За други обаче присъствието офлайн и онлайн е просто импровизирано решение поради продължаващата пандемия.

Едно от проучванията за омничанъл търговията на дребно, осъществено от Harvard Business Review, разкрива, че 73% от потребителите са използвали множество канали през цялото си потребителско пътуване. Потребителите, изложени на многоканално пазаруване, осъществяват 23% повече повторни покупки, пише онлайн изданието moengage.com.

Потребителите, които вече имат опит с омничанъл пазаруването, предпочитат и препоръчват такива марки.

Значение на многоканалния подход за маркетинга на дребно

Казано по-просто, многоканалният подход обединява безпроблемно всички основни канали за допирни точки с клиентите и позволява безпроблемно потребителско пътуване през всеки от тях. Този подход поставя клиентът в центъра, , като същевременно подрежда основните офлайн и онлайн канали по пътя до покупката.

Този подход предлага на клиента един изглед, който позволява на търговците на дребно да разберат по-добре поведението, действията и предпочитанията на клиентите. Този подход също гарантира, че търговците на дребно ще са последователни и комуникативни, както и че са там за нуждаещия се клиент.

Многоканалният подход предлага гъвкавост по време на покупка, като така клиентите могат да похарчат повече. Колкото по-гладко и гъвкаво е изживяването при покупка, толкова повече клиентът ще харчи. Затова свържете безпроблемно всичките си офлайн и онлайн канали, за да улесните ангажираността.

Омничанъл ви позволява да бъдете до клиентите си, когато имат нужда от вас. С множество канали без синхронизация изживяването на клиента се изкривява.

Според изследвания на Google 71% от клиентите в магазините използват смартфони за първоначално проучване и смятат, че достъпът до устройството е от решаващо значение за опита им в магазина.

Омничанъл подходът дава възможност на марките да създават непрекъснат диалог с клиентите, като по този начин създават доверие. С този подход задържането на клиенти се увеличава с 90%, според данни на Clickz.

Какво означава многоканален опит

За клиентите това означава да имат единен изглед от край до край, да имат една цел - социалните канали, маркетплейсите, физическите магазини, приложенията се обединяват в единна система, така че комуникацията между тях да е безпроблемна за клиента.

Този подход гарантира на търговеца, че ще бъде там, където е клиентът, защото го ангажира да остане активен.

Моделът на пазаруване на клиентите в момента показва, че търговците трябва да са активни в каналите, които ползват техните клиенти, и да смесват офлайн и онлайн канали.

Т.е. омничанъл не е просто присъствие онлайн. Търговците не трябва просто да направят приложение или да присъстват в маркетплейсите и изобщо да са навсякъде, където са техните клиенти, защото хората не купуват постоянно. Не става въпрос и за пускането на електронен магазин. Трябва клиентът да може да преминава плавно от един канал към друг по логичен начин.

Например клиентът може да проучи даден продукт онлайн, но да го купи в магазина. Или обратното, да направи проучването във физически обект, а плащането да стане онлайн.

Има различни варианти за взаимодействия. Всичко, което брандът трябва да направи, е да даде логична и безпроблемна опция за комбиниране на канали.

Върху кои канали да се съсредоточите - вижте в следващата публикация!

Още идеи как да се развиете в омниченъл ще говорим по време на eCommerce Annual Summit 2021  05.10.2021

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.